reklama


Recenze

9 Majitel

Saab 9-3 SportCombi Linear 1.8i 90kW

9,85 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Saab 9-3, foto 1 Saab 9-3, foto 2 Saab 9-3, foto 3 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 5 Saab 9-3, foto 6 Saab 9-3, foto 7 Saab 9-3, foto 8
Saab 9-3, foto 9 Saab 9-3, foto 10 Saab 9-3, foto 11 Saab 9-3, foto 12 Saab 9-3, foto 13 Saab 9-3, foto 14 Saab 9-3, foto 15 Saab 9-3, foto 16 Saab 9-3, foto 17 Saab 9-3, foto 20 Saab 9-3, foto 21 Saab 9-3, foto 22 Saab 9-3, foto 23 Saab 9-3, foto 24 Saab 9-3, foto 25 Saab 9-3, foto 27 Saab 9-3, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta Sabik Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:55000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 167 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,5 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 419 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,8 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Saab je moje prve auto, donedavna som jazdil iba na pozicanych. Ale po zrelej a narocnej uvahe sme s manzelkou dospeli k zaveru, ze nastala ta spravna chvila osamostatnit sa. Pospominali sme si na coraz pocetnejsie navstevy autopozicovni, povzdychy typu “keby sme mali auto…” a vzrastajucu nechut cestovat niekam vlakom/busom.

V poziadavkach sme mali jasno – 6/8 airbagov, ESP, mp3 radio, klima (idealne automaticka), ovladanie radia na volante, kozeny volant. Ostatne dolezite veci typu elektricke okna alebo central uz pokladam za standard. Dalsou poziadavkou bolo, aby to auto bolo nove alebo iba s minimom km – inzeratom a bazarom nejak neverim, automechanik tiez nie som.

Od prvotnej myslienky az po realizaciu ubehlo niekolko mesiacov – povodne sme zvazovali nieco mensie, postupne sme presedlali na nizsiu strednu triedu, az sme skoncili v tomto Saabe. Nebudem sa tu rozpisovat o dovodoch a dojmoch z inych aut, to by bolo na dlho. Story so Saabom zacala nahodnou navstevou salonu, kam som sa isiel iba pokochat. Saab mi totiz imponoval uz dlhu dobu, hlavne ich dorazom na bezpecnost. A ked som sa raz zviezol v 9-5ke s 2.3t motorom, ktory ma zatlacal do sedacky pri kazdom zoslapnuti plynu, Saab sa natrvalo usadil na vrchu mojho dream-car rebricku. No, ale dat 600-700.000czk (minimalne a samozrejme nie za 9-5 2.3t) za auto sa mi nechcelo, takze som nepredpokladal, ze by som si ten sen v blizkej dobe splnil. Predajca mi vsak odporucil ich web, ze tam si mozem najst nieco aj v mojej cenovej kategorii. Sice som tomu velmi neveril, ale na moje prekvapenie tam naozaj bola pomerne malo jazdena 9-3ka Sport Combi – referencny voz. Cenovo bola sice stale kusok nad nasim financnym limitom, ale uz ma to lamalo. Nad povodnou podmienkou o novom aute som prizmuril oko, nakolko sa jednalo o voz priamo od dealera, so zarukou a s pozadovanou vybavou. Na druhej strane, kombi verzia nebola v nasic8h povodnych poziadavkach, ale s vyhladom na blizke rozrastenie sa rodiny mi to prislo ako vhodna volba. Isiel som sa teda previest aj v Saabe, dojmy boli velmi pozitivne, a uz sme zacali postupne vyjednavat s predajcom, ze co nam ponukne. Nakoniec prihodil aj nejaku zlavu, pridal 2 roky zaruky a tapli sme si.

Jedna sa o verziu SportCombi Linear, so zakladnym 1.8i motorom (ja viem, ku 2.3t to ma daleko, ale to snad az pri dalsom aute). Standardna vybava obsahuje 10 airbagov, ESP, mp3 CD radio + AUX vstup, kozeny volant & hlavica riadiacej paky, sedacky kombinacia latka/kozenka, elektricke okna vpredu/vzadu, automaticku dvojzonovu klimu, central na dialkove, ovladanie radia a PP na volante, laktovu opierku vzadu, otvor na lyze v zadnych sedackach. Navyse su vo vybave vyhrievane sedacky, predne hmlovky, laktova opierka vpredu a 16“ hlinikove disky. Este sme si k tomu dokupili zadne parkovacie senzory a zamok riadiacej paky (pre pokoj duse a kludny spanok).

Silné stránky

• Je to Saab! (pre mna to je silna stranka :) )
• Pocit bezpecia vnutri (airbagy, ESP, pevna karoseria, vodic je ako keby schovany za mohutnou pristrojovou doskou,…)
• Ergonomia ovladacich prvkov (ovladanie radia aj klimy je vyborne pristupne, ovladacie tlacitka su aj na volante).
• System kontroly svetiel, hladiny ostrekovacej kvapaliny a podobne – nemusim obchadzat auto, ci mi vsetko svieti. Ked prdne niektora ziarovka, palubny pocitac mi o tom poda spravu, aj ze ktora presne.
• Nizky hluk vnutri (ci uz aerodynamicky, od kolies, od motora).
• Priestor vpredu aj vzadu – vzadu som sice este necestoval, ale ked som mal v aute 5 ludi, tak za cely vikend sa nestazovali ani raz. Je fajn, ze to ma vydychy klimy aj pre zadne sedadla, zvysuje to komfort pre spolucestujucich.
• Pomerne dobra ovladatelnost (aj napriek tomu, ze to je v podstate velke kombi) a vyborna stabilita na ceste.
• Dostatok informacii od kolies – podvozok je skor tvrdsi, posilovac nie je zbytocne preposilovany.
• Pohodlne sedacky.
• Tachometer ma dvojitu mierku – od 140kmh je zhusteny, vtedy uz nezalezi na tom, ci idem 180 alebo 185. Nightpanel je tiez pekna vychytavka.
• Vyklapacie drziaky na pohare su impozantne :)
• Parkovaci senzor je super vec – tento mi aj ukazuje, ze z ktorej strany sa blizim k prekazke, staci si len sledovat spatne zrkadlo – diody su hore pri zadnom skle zvnutra.
• Startuje sa klucom v stredovom tuneli, takze pri pripadnej zrazke nehrozi poranenie kolena od klucu.
• O Saab velky zaujem nie je, cize sa takmer nekradnu.

Slabé stránky

• Spotreba (da sa s nim dostat aj k 7 litrom, ale v priemere to vychadza na takmer 9 a to nerobim ziadne agresivne jazdy brzda/plyn).
• Je to iba zakladny 1.8i motor, 90kW/122k. Zisiel by sa silnejsi, je to predsa len velke a tazke auto. Ta 1.8ka v zasade staci, hlavne ked som v aute sam alebo iba so spolujazdcom. Ale ked je plne auto, treba ho viac tocit. Ochota dalej zrychlovat je vsak takmer vzdy, aj ked turbo efekt sa od toho motoru cakat neda. Dynamika teda sice nie je najlepsia, ale na bezpecnu jazdu a predbiehanie to pre mna staci.
• Zisla by sa 6ka – pri 140ke toci az 4000, aby sa znizila na dialnici spotreba. Nastastie je auto dobre odhlucnene a teda sa s nim da bez vyrazne rusiveho hluku cestovat aj rychlostou 160-180.
• Je tam iba zakladna verzia palubneho pocitaca (teplota, priemerna spotreba, dojazd na nadrz a nejake nastavenia). Pacilo by sa mi, keby to ukazovalo aj nieco navyse (trip 1/2, priemerna rychlost, cisty cas jazdy, …) – ja mam rad cisla :(
• Nie je kam dat velke mapy (CR&SR alebo Europa) – na priehradku su velke, hodili by sa kapsy zo zadu prednych sedadiel.
• Potesila by ma kontrola zapnutych pasov aj pre cestujucich vzadu. Niekedy veziem aj ignorantov, ktori nemaju potrebu sa priputavat bez mojho upozornenia.
• Tiez by ma potesilo automaticke sklapanie spatnych zrkadiel a dovretie pripadne otvorenych okien po zamknuti vozidla.
• Ocakaval by som, ze kvalita spracovania a materialov bude miestami vyssia – hlavne oblast pri nohach a stredovy tunel. Obcas sa v zakrute opriem do nejakych plastov a tie potom zavrzgaju. Nejake calunenie by to urcite vyriesilo.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatial iba jedna – PP vyhlasil, ze mi nesvieti prave predne svetlo. Vypol som motor, zapol naspat a uz svietilo. Potom vecer prestalo zase svietit a uz to nerozchodilo. Nebol som si isty, ci tam nie je ina chyba (kontakt, poistka,…), tak som radsej zasiel do servisu. Bola to iba ziarovka, po par minutach som odchadzal lahsi o par stovak :(

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bolo kupene v BS Auto Motol. Predajca bol velmi prijemny, ochotne sa mi venoval, zodpovedal vsetky otazky. S autom som absolvoval 2 skusobne jazdy – aj mesto, dialnicu a okresky. Kedze sa jednalo o dvojrocne auto, chcel som sa previest aj v uplne novom, nech porovnam, ci tam je rozdiel – ziadny problem, isli sme sa povozit aj v uplne novom.

Akurat ma zarazilo, ze sa v case jednania a rozmyslania (z mojej strany) nikam nenahlili. Ako keby im ani nezalezalo, aby ho sme sa dohodli co najskor. Napriklad, auto bolo treba doniest do Prahy z brnenskej pobocky, ale trvalo im to vyse tyzdna. V dnesnej dobe, s mizivymi predajmi, by som cakal, ze kazdy predajca sa pretrhne rychlostou jednania, ked zavetri, ze niekto je ochotny si unho kupit auto.

 
reklama

Novinky v recenzi

7.12.2009 22:03

Tempomat

Sabik dnes dostal predcasny vianocny darcek - tempomat. Kedze povodna verzia z vyroby tempomat nemala a pri dlhych cestach mi zacal chybat, rozhodol som sa ist do toho. V znackovom servise (zdravim Srbu) mi ho dorobili za 6100czk (vymena packy + preprogramovanie). Uz sa tesim na najblizsiu cestu na Slovensko :)


Další vozy Saab 9-3


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatial ma nikde nenechal...

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10

Jazda po prazskych uliciach nie je nic moc, hlavne priecne nerovnosti dost citit, rovnako ako aj macacie hlavy. Nastastie v meste jazdim iba minimalne. Na okreskach a dialniciach nie su ziadne rusive zvuky, za volantom je tazka pohoda.

provozní náklady
8

No, asi len ten benzin...

náhradní díly
7

To asi tiez nebude u Saabu uplne najlacnejsie.

výkon motoru
7

Je to predsa len zakladny motor. Ale ak clovek nechce pretekat a uspokoji sa s plynulym zrychlovanim miesto rakety, tak je postacujuci. Bezpecne a rychlo predbehnut pomale auto zvladne aj do kopca.

spotřeba
7

Ziadna slava, ale presne takuto som cakal.

hlučnost motoru
10

Pocujem, ze tam je, ale to je tak vsetko.

kvalita sedadel
10

Super, je v nich radost sediet.

brzdy
10

Tiez sa nemozem stazovat, uz som parkrat prudko brzdil a v pohode.

zavazadlový prostor
10

Ten je obrovsky...


Více o modeluSaab 9-3 YS3F (2002-dosud)
Saab 9-3 Viggen - létající Švéd Saab 9-3 Viggen - létající Švéd

Začnu od konce. Když jsem testovacího Viggena předal zpět…

Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu

Padesáté výročí vzniku poctila automobilka Saab zcela…

 

reklama





Blesk.cz

Escobarův nájemný zabiják „pláče“: Okradli mě zloději, necítím se v bezpečí

Escobarův nájemný zabiják „pláče“: Okradli mě…

Předního zabijáka bývalého kokainového krále Pabla Escobara přepadli ozbrojení zloději. Muž, který má na svědomí…

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30 dozorců, posledním popraveným byl sériový vrah

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30…

Kdysi tu pykalo přes tisíc trestanců, dnes legendární věznice Joliet v americkém Illinois zeje prázdnotou. Po…

 

iSport.cz

Jelínka odvolání překvapilo: Možná se někdy důvod dozvím

Jelínka odvolání překvapilo: Možná se někdy důvod dozvím

Vedení hokejové Mladé Boleslavi reaguje na nepovedenou první polovinu sezony. A trochu překvapivě. Skončil…

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek, vystřídá ho Peterek

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek,…

AKTUALIZOVÁNO 10.45 | V kauze "HC Polanský" padl v Třinci první verdikt. Dozorčí rada HC Oceláři odvolala…

 

Reflex.cz

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny obyvatel se stávají Vánoce svátky neštěstí?

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny…

Dlouho se tradovalo, že jsou Vánoce – svátky klidu a míru – nejtěžší pro lidi trpící depresemi. Dnes už však…

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National Geographic zveřejnil nejlepší fotky uplynulého roku

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National…

Křehký život v divočině i krutost pytláků. Výběr fotografií, které vždy na konci roku vybere časopis National…

 
 
reklama