Recenze

8 Majitel

Saab 9-3 SportCombi

9,74 Uživatelé

Hodnoceno: 65× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Saab 9-3, foto 3 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 8 Saab 9-3, foto 11 Saab 9-3, foto 12 Saab 9-3, foto 13 Saab 9-3, foto 14 Saab 9-3, foto 15
Saab 9-3, foto 16 Saab 9-3, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta saabiste Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:40000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1850 výkon [kW]: 90 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Jednoho dne se peněženka usnesla, že dost bylo bavorska, a že je třeba ojeté vyměnit za nové. Letní cesta do Švédska inspirovala a tak se mrklo na Saab 9-3 SportCombi, montážní nákladní automobil dost výjimečný na našich silnicích - v r.2007 se prodalo v celé ČR jen 55 Saabů, těchto kombíků bylo snad 20. V Praze rozhodně potkáte častěji Bentley Continental, než 9-3 modelový rok 2008 (po faceliftu v půlce roku 2007). Osobně jsem potkal jeden jediný tento model.

Chtěl jsem něco netradičního (vozidlo patří společně kanceláři a musí trochu majitele reprezentovat), bezpečného (jde o nejbezpečnější vůz, co se do milionu dá koupit), a good value for money (včetně N1 přepážky).

Motor je 1.8 Ecotec od General Motors, je i v Opelu Vectra - ano, je to krok dolů oproti BMW 330d. Už to není turbowhruuum do Buchlovskych kopcu, ale je třeba jezdit jinak, trošku pomaleji, a motor víc vytáčet - a po zajetí jsem si i zyvkl. Co mne mile překvapilo je spotřeba, dálniční lety do 9ti litrů, mimo město pohodově i do osmi. Motor je tichoučký, příště si nevezmu ani turbodiesel nebo tradiční benzínové turbo (děsil bych se spotřeby), ale BioPower turbo jezdící i na etahnol E85, který je v Brně k dostání za 25kč/litr. Vůbec value for money byla výborná, finanční produkty skoro bez navýšení (RPSN 1,99%!) a i to byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem vůz vzal.

Kapitolou sama pro sebe je interiér - užasný, orginální, od nightpanelu (zhasne vše kromě rychloměru) až po klíček u ruční brzdy (netrčí mi směrem na koleno). Sedadla jsou perfektní, pohodlná, široká, skvěle podpírají a mají vysoká opěradla. Opěrka hlavy vyhrávají jedn soutěž za druhou v bezpečnosti (aktivně se v případě zadního nárazu přisunou k hlavě). Místa vzadu je asi jak v BMW řady 3. Děti nemám a vzadu skoro nikdy nikoho nevozím. Kufr je mnohem větší než u BMW, skladný, krásně čalouněný, super, na mne až moc velký, nevadí mi moc ani přepážka N1 - je kvalitní, nedrnčí, čalouněná, s velkou dírou pro lyže. Kvalita zpracování se mi zdá výborná, jen světle béžový interiér se mi asi bude dost špinit. Připlatil jsem za lepší audio se zesilovačem a přehrávačem mp3, vcelku to ujde a hraje to obstojně, ovladače na volantu.

Podvozek je předokolka s pomerne dobrým držením, pomáhají navíc dané lité 17´ kola od anglických Team Dynamics. Rozdíl mezi bmw a saabem pozná člověk hlavně v ostrých zatáčkách, kde vás zadokolka hezky vytáhne. Obecně mi sedí mnohem víc pohon zadních kol, nebo 4x4, ale k tomu se časem určitě dostanu. Nešťastný bych byl, kdybych měl pod kapotou 200 koní a víc, nebo těžký nafťák TDi, ale to nemám, takže to nějak unesu :-).

Dal jsem si na auto černé folie a černá kola DrifZ 17´ od Team Dynamics, a ta kombinace se mi libí a vzbuzuje poměrně pozornost.

Silné stránky

Image a jejich počet na českých silnicích - šance, že potkáte obdobný, je velice nízká. Bezpečnost - model 9-3 získal už před pěti lety 5 hvězd, a to i v provedení kabrio, a tento vůz je ještě o kus dál. Pohodlí - křesla vpředu jsou na jedničku a úžasně se v nich sedí.

Design! Rozhodně auto odlišíte od masovek všude okolo.

Slabé stránky

Slabší servisní síť.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Při blikání kontrolky airbagu bylo třeba vyměnit sběrnici dat ve volantu, skvělý přístup, jak se na prémiovou značku sluší - a auto ještě vzorně vypucovali.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vcelku bez problémů, jen je hodně mimo Prahu až kdesi v Jílovišti. Nabízeli se nám prodejci škodovek (koukal jsem po Octavii RS), ale jejich přístup byl zcela odlišný - slevy dávali, ale vše pak schovávali do přeplaceného leasingu a pojistek. Úroveň některých konkretních prodejců Škoda je tak zoufalá, a Škodovky tak předražená, že jsem rád, že jsme v kanceláři rozhodli, že never more - SKODA!

 


Další vozy Saab 9-3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
6
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluSaab 9-3 YS3F (2002-dosud)
Saab 9-3 Viggen - létající Švéd Saab 9-3 Viggen - létající Švéd

Začnu od konce. Když jsem testovacího Viggena předal zpět…

Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu

Padesáté výročí vzniku poctila automobilka Saab zcela…

 





Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…