Recenze

8 Majitel

Saab 9-3 SportCombi

9,74 Uživatelé

Hodnoceno: 65× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Saab 9-3, foto 3 Saab 9-3, foto 4 Saab 9-3, foto 8 Saab 9-3, foto 11 Saab 9-3, foto 12 Saab 9-3, foto 13 Saab 9-3, foto 14 Saab 9-3, foto 15
Saab 9-3, foto 16 Saab 9-3, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta saabiste Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:40000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1850 výkon [kW]: 90 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Jednoho dne se peněženka usnesla, že dost bylo bavorska, a že je třeba ojeté vyměnit za nové. Letní cesta do Švédska inspirovala a tak se mrklo na Saab 9-3 SportCombi, montážní nákladní automobil dost výjimečný na našich silnicích - v r.2007 se prodalo v celé ČR jen 55 Saabů, těchto kombíků bylo snad 20. V Praze rozhodně potkáte častěji Bentley Continental, než 9-3 modelový rok 2008 (po faceliftu v půlce roku 2007). Osobně jsem potkal jeden jediný tento model.

Chtěl jsem něco netradičního (vozidlo patří společně kanceláři a musí trochu majitele reprezentovat), bezpečného (jde o nejbezpečnější vůz, co se do milionu dá koupit), a good value for money (včetně N1 přepážky).

Motor je 1.8 Ecotec od General Motors, je i v Opelu Vectra - ano, je to krok dolů oproti BMW 330d. Už to není turbowhruuum do Buchlovskych kopcu, ale je třeba jezdit jinak, trošku pomaleji, a motor víc vytáčet - a po zajetí jsem si i zyvkl. Co mne mile překvapilo je spotřeba, dálniční lety do 9ti litrů, mimo město pohodově i do osmi. Motor je tichoučký, příště si nevezmu ani turbodiesel nebo tradiční benzínové turbo (děsil bych se spotřeby), ale BioPower turbo jezdící i na etahnol E85, který je v Brně k dostání za 25kč/litr. Vůbec value for money byla výborná, finanční produkty skoro bez navýšení (RPSN 1,99%!) a i to byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem vůz vzal.

Kapitolou sama pro sebe je interiér - užasný, orginální, od nightpanelu (zhasne vše kromě rychloměru) až po klíček u ruční brzdy (netrčí mi směrem na koleno). Sedadla jsou perfektní, pohodlná, široká, skvěle podpírají a mají vysoká opěradla. Opěrka hlavy vyhrávají jedn soutěž za druhou v bezpečnosti (aktivně se v případě zadního nárazu přisunou k hlavě). Místa vzadu je asi jak v BMW řady 3. Děti nemám a vzadu skoro nikdy nikoho nevozím. Kufr je mnohem větší než u BMW, skladný, krásně čalouněný, super, na mne až moc velký, nevadí mi moc ani přepážka N1 - je kvalitní, nedrnčí, čalouněná, s velkou dírou pro lyže. Kvalita zpracování se mi zdá výborná, jen světle béžový interiér se mi asi bude dost špinit. Připlatil jsem za lepší audio se zesilovačem a přehrávačem mp3, vcelku to ujde a hraje to obstojně, ovladače na volantu.

Podvozek je předokolka s pomerne dobrým držením, pomáhají navíc dané lité 17´ kola od anglických Team Dynamics. Rozdíl mezi bmw a saabem pozná člověk hlavně v ostrých zatáčkách, kde vás zadokolka hezky vytáhne. Obecně mi sedí mnohem víc pohon zadních kol, nebo 4x4, ale k tomu se časem určitě dostanu. Nešťastný bych byl, kdybych měl pod kapotou 200 koní a víc, nebo těžký nafťák TDi, ale to nemám, takže to nějak unesu :-).

Dal jsem si na auto černé folie a černá kola DrifZ 17´ od Team Dynamics, a ta kombinace se mi libí a vzbuzuje poměrně pozornost.

Silné stránky

Image a jejich počet na českých silnicích - šance, že potkáte obdobný, je velice nízká. Bezpečnost - model 9-3 získal už před pěti lety 5 hvězd, a to i v provedení kabrio, a tento vůz je ještě o kus dál. Pohodlí - křesla vpředu jsou na jedničku a úžasně se v nich sedí.

Design! Rozhodně auto odlišíte od masovek všude okolo.

Slabé stránky

Slabší servisní síť.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Při blikání kontrolky airbagu bylo třeba vyměnit sběrnici dat ve volantu, skvělý přístup, jak se na prémiovou značku sluší - a auto ještě vzorně vypucovali.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vcelku bez problémů, jen je hodně mimo Prahu až kdesi v Jílovišti. Nabízeli se nám prodejci škodovek (koukal jsem po Octavii RS), ale jejich přístup byl zcela odlišný - slevy dávali, ale vše pak schovávali do přeplaceného leasingu a pojistek. Úroveň některých konkretních prodejců Škoda je tak zoufalá, a Škodovky tak předražená, že jsem rád, že jsme v kanceláři rozhodli, že never more - SKODA!

 


Další vozy Saab 9-3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
6
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluSaab 9-3 YS3F (2002-dosud)
Saab 9-3 Viggen - létající Švéd Saab 9-3 Viggen - létající Švéd

Začnu od konce. Když jsem testovacího Viggena předal zpět…

Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu

Padesáté výročí vzniku poctila automobilka Saab zcela…

 





Blesk.cz

Dája (15) vjela autem do lidí: Jana (18) bojuje o život, miminko pustili z nemocnice

Dája (15) vjela autem do lidí: Jana (18) bojuje o…

Mariana (2 měsíce), kterého v kočárku spolu s Janou F. (18) srazila autem neřidička Dája (15), už je z nemocnice…

Test nakládaných utopenců: Co najdete ponořené v láku? Výrobci šidí na mase a gramáži!

Test nakládaných utopenců: Co najdete ponořené v…

Mlynář Šamánek z Berounska by zaplakal. To jemu totiž vděčíme za utopence – tedy v láku naložené špekáčky. Jenže…

 

iSport.cz

Sport Magazín: už v pátek fotbalový speciál k bundeslize a Serii A

Sport Magazín: už v pátek fotbalový speciál k…

Top fotbalové soutěže, v nichž se už tradičně objevuje nejvíc českých hráčů, představuje páteční Sport Magazín.…

Plzeň – Larnaka 3:1. Viktoria v boji o Evropskou ligu otočila, zářil Bakoš

Plzeň – Larnaka 3:1. Viktoria v boji o Evropskou…

Prožili hrozivý úvod, ale klepali se. Fotbalisté Viktorie Plzeň ve 4. předkole Evropské ligy s Larnakou sice…

 

Reflex.cz

Držíme prst na tepu doby aneb Když politici i ekonomové zapnou své mozky a pletou jablka s hruškami

Držíme prst na tepu doby aneb Když politici i…

Česká ekonomika ve 2. čtvrtletí letošního roku zrychlila svůj meziroční růst na 4,5 procenta. Krátce poté, co…

Jak nám Babiš opravil D jedničku...

Jak nám Babiš opravil D jedničku...

Idiotismus Babišovy volební kampaně je čtyři roky od voleb, těsně před volbami dalšími, vidět ještě mnohem lépe,…