Recenze

Bruenn (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Mégane sedan 1.5 dCi Ice

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 14 Renault Mégane, foto 15 Renault Mégane, foto 16 Renault Mégane, foto 17 Renault Mégane, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Megane Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:203000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 78 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,1 maximální rychlost [km/h]: 186 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,4

Popis vozu

CO BYLO NA ZAČÁTKU...

Na začátku byla stopětka:-)
Ale popořadě.

Tuhle část si stejně jako většina z nás tady neodpustím proto, abyste mohli líp pochopit, co mě k mému Meganovi dovedlo a možná zkusili i porozumět tomu, proč jsem s ním strávil už skoro čtvrtinu života (teda to je vlastně dočela šílený, že?:-)

Když mě bylo 18 (v roce 2000:-) a dostal jsem řidičák, dostal jsem k němu i náš bývalý rodinný vůz Škoda 105 L, který na tuto svoji příležitost čekal rok chátrajíc na parkovišti. A kdo se učil jezdit na staré škodovce, pochopí, jaký to byl šok, učit se po autoškole jezdit právě na ní, i když o to vycvičenější člověk po takové škole plné potu, nervů a opravování je. Když už byla po dvou letech provozu rezavá tak, že projet kaluží znamenalo čistit bláto ze stropu, a když už ani v kovošrotu si neodpustili otázku, jestli v ní ještě jezdím, nebo už chodím, bylo už na čase jít dál.

Přeskočím teď další šňůru škodovek 110-105-120, kde na dvě hodiny jízdy připadala hodina oprav. Dokud to šlo jen po Brně, bylo to jedno. Když se to pos*alo, MHD to jistila. Pak ale přišla práce mimo a denní dojíždění 30 km po dálnici. A zrovna když jsem si to tak sypal po D2 ve své Škodě 120, která měla sice najeto jen 50 tis. km, ale stářím praskla hadice vody, bylo mi jasné, že na tohle cestování "vůz moderní koncepce z AZNP Mladá Boleslav" (tolik z dobové příručky!) už zkrátka nestačí.

Nutno dodat, že tehdy byly ještě hodně v kurzu dovozy čehokoli z Německa, proto i já jsem neodolal a vyrazil. Do Berlína pro 12 let staré Clio. Automat. Umíte si představit, jaké to bylo přesednout ze 120ky do o deset let novějšího Renaultu a s automatem?!:-) Děsně jsem si to užíval! Než začala odcházet elektrika všeho druhu, startér (a automat neroztlačíš, že...) a nakonec fuk - těsnění pod hlavou. A od té doby i po opravě Clio jezdilo jako by mělo virózu, takže pryč s ním.

Abych to napravil, koupil jsem si v pochybném servisu Rover 416. Taková krásná limuzínka, světlý luxusní interiér s dřevěným dekorem a se vším, co se dalo v roce 1996 pořídit v elektrice. Opět skok o třídu výš, nádhera! Ani díly nebyl problém sehnat, pohodička. Ale za rok, po dílčích peripetiích, to přišlo: Údaje o servisování asi nebyly úplně košer a tak při cestě do Německa na dálnici jednoho dne přeskočil rozvodový řemen... Oprava u známého 30.000, prodáno měsíc na to za 30.000,-.

A to už jsme v roce 2008. Na základě zkušeností popsaných v přechozích odstavcích jsem dospěl k tomu, že už nechci žádnou další ojetinu, ale rovnou nový. Peníze jsem samozřejmě neměl, takže hlavně co nejlevnější, ať je to cokoliv, jen ne úplně malé. Takže z téhle rovnice vyšla tehdy Thalie (shovívavý čtenář snad odpustí, že v recenzi na Megana píšu o Thalii, ehm). Tak jsem si ji vyzkoušel - no bylo to opravdu rozhodování jen hlavou a peněženkou, ne motoristickým srdcem.

Jenže pak jsem byl upozorněn, že zrovna končí výroba Meganu sedan, takže je zlevněný o 120 tis. a tudíž stojí stejně jako ta Thalie. Tehdy jsem nějak nechápal ten rozdíl, takže jsme jeli na zkušební jízdu a v ten moment jsem to pochopil: Porovnávat Thalii a Megana bylo jako dostat oběd v bufáči nebo v hotelové restauraci. A navíc za stejnou cenu.

Objednal jsem si teda nový Megan sedan v benzínu a těšil se. Za pár dní ale přišla zpráva, že sedany už definitivně skončili a nelze je objednat, leda skladovku, když bude štěstí... Byla by tu prý ale ještě jedna možnost: Na prodej měli v Renaultu 3 stejné, rok staré sedany 1.5 diesel, všechny s nájezdem 9-12 tis. km, za stejnou cenu, jako nový benzín. Opět jsem nevěděl a opět to rozhodla zkušební jízda - poprvé jsem objevil kouzlo nafťáku. Motoru, který zabírá plynule i v nízkých otáčkách a odpustí i nějakou tu chybku. A tak jsem ho koupil:-)
Přesednout z 12 let starého auta do prakticky nového byl silný zážitek, který mi vydržel poměrně dlouho. Ještě teď si na ten pocit z prvního opravdu slušného zánovního auta pamatuju! Pojďte se se mnou podívat, proč:-)

_______________________________________


DESIGN

Jak asi z výše popsané cesty, kterou jsou urazil až k mému Meganovi popsal, nebyl pro mě vzhled auta kritériem, které tenkrát při výběru hrálo. A platí to vlastně dodnes. Je to hlavně z toho důvodu, že čas trávím z 95 % uvnitř, a to za jízdy, takže mě nejvíc zkrátka zajímá interiér a jízdní vlastnosti.

Přesto ale myslím, že Megane sedan svým vzhledem zaujme, a to určitě v pozitivním smyslu. Ostré tvary tehdejších Meganů se velmi povedly a sedan navíc nepůsobí ani dojmem, že by měl zadek násilně přilepený k hatchbacku, jak se to bohužel u hodně aut tohoto typu stává (nejstrašnějším příkladem je podle mě Fabia I sedan!). Naopak, relativně plochý sklon zadního okna vyvolává dojem lift backu, který působí dynamickým, i když přesto důstojným dojmem. Z profilu navíc důstojný vzhled limuzíny podtrhuje i ve své třídě nevídaný rozvor, kterého dosahovaly snad jen některé kombíky.

A jelikož se v tomto případě jedná o jeden z posledních kousků, pozitivně se na něm podepsalo i pár faceliftů, kterými si Megane (a speciálně i sedan) prošel. Jde hlavně o přepracovanou přední masku (s jednou lakovanou lištou v průduších chladiče opticky spojující logo uprostřed masky s reflektory) včetně dolní části nárazníku, které narozdíl od prvních kusů působí mnohem dynamičtějším a kompaktnějším dojmem. Také zadní světla jsou narozdíl od předchůdců víc sexy, když z nich zmizel násilně vsunutý kulatý modul pro blinkry a couváky.

__________________________________


INTERIÉR

Nasedáme. První dojem upoutají především sedadla. V porovnání s takřka dřevěně tvrdými v tehdejších německých autech jsou příjemně měkká, ale ne nijak přehnaně jako v gauči nebo v dobových korejcích. Asi největším plusem je ale jejich vynikající boční vedení. Jejich nastavení je trochu skromnější - jen podélně, na výšku a opěradlo (takže bederní opěra apod. nikoliv).

Volant se snaží vzbudit pocit luxusu propracovaným lesklým znakem Renaultu uprostřed, tento dojem ale kazí nejen fakt, že není z kůže, ale hlavně násilně vsunutá tlačítka tempomatu po stránách, mezi nimiž a středem volantu je skoro půlcentimetrová mezera. Tohle šlo vyřešit opravdu líp...

Naopak velice povedená je myslím přístrojová kaplička - s horním převisem zabraňujícím oslnění přístrojů, ale také samotné budíky - přehledné, dobře čitelné a stylové, s pěkným stříbrným orámováním.

Pokud pohledem pokračujeme na středovou konzoli, tady už je potřeba být kritičtější. Snaha o moderní design tu v kombinaci s manuálním ovládáním klimatizace působí dost stroze, ještě horší je samotný materiál - tvrdé plasty, které při sebemenším dotyku vržou.
Absence středové loketní opěrky (kterou dostávaly jen vyšší verze "Sport") taky dost stěžuje život.
Pokud jde o odkládaní rukou, o moc lepší není ani situace u dveřních výplní. Ty jsou sice tvarované na položení lokte, jsou ale velmi tvrdé a navíc potažené hrubou látkou, takže výsledkem po delší cestě je otlačený loket a v létě i od kůže ušpiněná látka dveří. A s kritikou ještě musím pokračovat i u materiálu madla dveří. To je umístěné tak, že chtě nechtě na něm za jízdy máte opřenou nohu, takže se po čase odírá (vlastně už bylo odřené, když mělo auto najeto 9 tis. km!) - je to pěkně vidět i z fotek.

Když jsem chválil přední sedadla, pak musím říct, že nechat se vozit vzadu rozhodně neznamená strádat - naopak, mít vlastního řidiče a sedět pěkně vzadu je v Meganu sedan docela příjemné. Rozhodně je tu na svou třídu neuvěřitelně mnoho místa na nohy - ano, snad každý, kdo seděl vzadu poprvé, se ptal toho před sebou, jestli nesedí stísněně, když je vzadu tolik místa. Všechno v pořádku je pak i nad hlavou, takže minimálně dvě místa vzadu jsou opravdu 100% plnohodnotná.

V tomhle bloku ještě krátce zmíním kufr. Abych pravdu řekl, kufr prakticky nepotřebuju, takže každý kufr od auta je pro mě vlastně příliš velký. A tenhle obzvlášť. Pro běžný život je opravdu zcela dostatečný. Někdy se do něj člověk musí skoro z poloviny ponořit, aby vylovil tašku zakutálenou dopředu, až k opěradlům sedadel. Jeho hlavní nevýhoda je pak samozřejmě obecná vlastnost sedanů - poměrně malý celkový obvod otvoru do něj, takže třeba jízdní kolo naložit do auta určitě jde (samozřejmě při sklopených zadních opěradlech), ale vyžaduje to trochu cvik ve hře Tetris - je potřeba točit s řídítky a hýbat se zbytkem kola tak dlouho, až se člověk do toho otvoru nějak trefí. Mimochodem se dovnitř vejdou bez větších potíží i dva bajky. Ale jak jsem už psal, já po většinu času kufr vlastně nepoužívám, místo toho dávám menší předměty na podlahu před zadní sedadla.

__________________________________


MOTOR A JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Konečně je čas nastartovat. Tedy nejdřív vstrčit kartu do otvoru... Mimochodem, právě karta je jednou z údajných slabin Meganů. Já osobně jsem s ní nikdy sebemenší problém neměl. Tedy kromě toho, že jsem si ji přisedl a nalomil, nebo že začala slábnout baterka. A to záměrně používám stále jen jednu, takže druhá je pořád úplně nová.

Startování se děje tlačítkem. Tohle je možná pro někoho drobnost, ale já tuhle vymoženost velice oceňuji. Má totiž hned několik výhod. Při možných problémech při startu se člověk nemůže dopustit přetlačování startéru s motorem (tedy že startuje dýl, než je potřeba). Kromě toho si v zimě auto samo nadávkuje délku žhavení i startování. Zkrátka celý start si Megane dávkuje sám, což považuju za ideální.

První dojem z chodu motoru je velice příjemný. Na rozdíl od mnohých konkurentů (hlavně z německo-českého tábora) je motor velice tichý. V zimě, při teplotách pod 10, a zejména pod 0 stupňů, poměrně zhrubne, což ale dělá asi každý diesel. Trochu problematické se ukázaly být silentbloky, ale o tom níž, v části Problémy a opravy...

I při samotné jízdě je hlučnost motoru pořád velice snesitelná. Dostatek jeho výkonu je určitě hodně subjektivní záležitost - asi každý o svém autě tady píše, že má dostatečný výkon:-) No já neudělám výjimku, určitě dostatečný je, zvlášť po zkušenosti se svých předchozím autem (Rover 416 - viz úvodní část recenze). Moc se mi líbí, jak auto dobře a rovnoměrně zabírá od ca. 1500 otáček, nejlíp kolem 2000, nad 2500 už se ho většinou snažím nevytáčet, protože tady už se začíná docela ozývat. Turbo-díru v nízkých otáčkách má určitě snesitelnou, pokud můžu srovnávat s jinými auty (třeba Talisman s motorem dCi 130 musíte do 2000 otáček skoro přemlouvat, aby se konečně rozjel). Limity motoru dCi 78 kW se projeví paradoxně nejvíc ve městě, v letním horku s naplno puštěnou klimatizací při popojíždění. V takových situacích motoru znatelně otupí výkon v nízkých otáčkách. Na tyhle podmínky se zkrátka příliš nehodí. Pokud jde o spotřebu, já jezdím asi ze 2/3 po městě a z 1/3 po dálnici (140 na tachometru), s dlouhodobou spotřebou 5,4 (udávaná komb. 4,5), v létě téměř pořád s klimou. Hlavně na dálnici (při těch 140) má ale spotřeba tendenci klesat někam k pěti litrům - dálky na rozdíl od městské zácpy Meganu dCi naopak dokonale sednou.

Naprosto vynikající je Meganu i řazení - naprosto přesné, s nijak přehnaně dlouhými dráhami (no sporťák to na druhou stranu není). Dokonce i po 200.000 km řadí pořád líp, než některá tehdejší zánovní auta. Taky rozložení stupňů je přijatelné, jejich překryv je dostatečný, takže tomu, komu se se 6 stupni nechce řadit příliš často, auto odpustí i "výlet" do hodně nízkých otáček. Na šestku se dá na rovině jezdit od nějakých 85 km/h, ideálně od 90, nejlíp zabírá při stovce.

Pokud jde o řízení, říká se, že je to obecně slabost Renaultů. Já osobně nevidím problém ani tak v jeho přesnosti, jako spíš v tom, že Megane (sedan) rozhodně není auto na přehnané řezání zatáček. To člověk pochopí docela rychle - díky náklonu v zatáčkách. I když musím uznat, že občas (když jsem si jistý rezervou na silnici) nechám auto jít při zatáčení na samotnou mez, ale spíš mě v tu chvíli rupnou nervy a dál to nepokouším, než že by to už nešlo. Auto se zkrátka v zatáčkách naklání tolik, že máte pocit, že už to víc fakt nesnese, ale ono to většinou ještě jde. A kupodivu se pořád drží pevně na silnici. Teda s výjimkou jízdy na mokru - tady se při troše neopatrnosti okamžitě projeví nedotáčivost - člověk zatočí, ale auto chce jet pořád rovně. Hodně s tím souvisí ne příliš široké pneumatiky, zvlášť v základním rozměru 15, 195/65, který používám na zimu.

A to už jsme u odpružení. Tady na 100 % platí: Pokud máte rádi sportovní jízdu a hopsání, kdy jste přilepení k silnici, pak můžu jen říct: NIKDY SI HO NEKUPUJTE!
Pokud máte rádi - jako já - pohodlí francouzských aut, pak je Megane ideální - samozřejmě vztaženo ke své třídě: ROZHODNĚ Z NĚJ BUDETE NADŠENÍ!
Auto se zkrátka pohupuje jako středně velká loď a i sérii nerovností spolkne docela kultivovaně. Citroën C5 to samozřejmě není, ale ve své třídě je v pohodlí myslím docela vysoko. Přitom ale podle mé zkušenosti neuvěřitelně záleží na správném nahuštění kol. Stačí 2 desetiny vyšší než udávaný tlak a auto se "odmění" nepříjemným poskakováním na každé zápalce!

Za zmínku dál stojí i brzdy, ty jsou opravdu hodně ostré (někdo říká že dokonce jedovaté:-) Já osobně to považuju za velké plus - vždycky člověka podrží.

Horší je to se spojkou. Pokud chcete jezdit hodně po městě, kde je potřeba ji sešlapovat docela často, možná budete mít na levé noze dvojnásobné svaly, než na pravé. Ano, jde fakt hodně těžko. Zvlášť když člověk zakusí jiná auta. Bohužel si už nedokážu uvědomit, jestli se to časem zhoršilo (začínám mít pocit, že ano). V servisu mi bylo řečeno, že je to u tohoto auta celkem běžné, ale že to může taky znamenat i blížící se konec spojky. Takže to buď standardně stojí za..., nebo se to ještě po... Tak si vyberte.

Pokud jde o výhled z auta dopředu a do boku, není co vytknout. O dost horší je to s pohledem dozadu. Hodně šikmé zadní okno vytváří z pohledu řidiče jen malý průzor, Megane navíc nemá zadní stěrač, takže couvat za deště (a nedej bože ještě k tomu v noci) znamená, že není potřeba se ani zkoušet moc otáčet. Já jsem se naučil couvat na boční zrcátka, občas ale musím poníženě otevřít dveře a pořádně se vyklonit - hlavně za toho deště a tmy...

__________________________________


ÚDRŽBA

Minimálně jednou ročně jezdím s autem do autorizovaného servisu a sbírám razítka do servisky:-) Možná to někomu přijde zbytečný, ale zrovna letos jsem poslal rozpočet na opravy za 18 tis. z Renaultu do jiných servisů a pod 19 tis. jsem se nedostal. Renault totiž nabízí pro starší auta slevy min. 20 % nebo dokonce neoriginální, ale doporučené díly, kde se dá ušetřit taky až 50 %. Nemůžu si zkrátka absolutně stěžovat.

Teď ale budu všechny asi nejvíc šokovat: Žádný zkrácený interval na výměnu oleje. Měním jednou za rok, což je u mě 25.000 tis. km. A motor pořád přede jako kočka. V poslední době je jen potřeba během roku mírně dolít olej, ale po 200 tis. km myslím nic výjimečného.

__________________________________


ZÁVĚR

Jak jsem se už trochu rozepsal na začátku, byl jsem zvyklý vyměnit auto v momentě, kdy mě zklamalo. Myšleno, nechalo na holičkách, začalo být nespolehlivé. A i když se po těch osmi letech už docela rozhlížím po něčem novějším a třeba i po vyšší třídě, Megane to stále nevzdává a i přes pořád vyšší investice do plánových oprav vlastně pořád jezdí skoro jako kdysi. O to víc si to uvědomím, když si tu a tam čtu o tom, jaký průšvih byl motor 1.5 dCi, jaké problémy hrozí s Renault kartou nebo jak Francouzi neumí elektroniku. No a že neměnit olej častěji než za 15 tis. je sebevražda. Nic z toho se absolutně nepotvrdilo (no problémy s ventilátorem asi nejsou ještě důkaz o špatné elektrice). Možná, že někdo takové problémy měl, já ne:-)

Fakt tu nechci dělat reklamu na Renault. Je dokonce docela dobře možné, že příští auto už Renault nebude, záležet bude na momentální nabídce. Troufám si říct, že po osmi letech mám na toho svýho Megana po počátečním nadšení už docela kritický pohled, přesto ale musím ve výsledku hodně chválit. Byl to dobrej kauf!:-)

Silné stránky

+ Pohodlí a prostornost
+ Nízká spotřeba
+ Spolehlivost
+ Slušný výkon motoru 1.5 dCi
+ Ostré brzdy
+ Přesné řazení i po 200 tis. km
+ Design
+ Dobré a dostupné služby autoriz. servisu pro starší auta

Slabé stránky

- Jízdní vlastnosti v zatáčkách a na mokru
- Spojka jde hodně ztuha
- Slabé světlomety (postupem času se zhoršuje)
- Pravidelné zadírání stěračů
- Špatný výhled dozadu
- V některých ohledech levný / odbytý interiér
- Chybějící středová loketní opěrka
- Nepraktický otvor kufru pro nakládání velkých předmětů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

ZÁVADY A OPRAVY

Tady se to pokusím vzít chronologicky. Samozřejmě pomíjím běžné opravy opotřebení, jako jsou výměny čepů, kotoučů apod.

- Rezonace v oblasti palubní desky
Začala se projevovat už někdy po 15 tis. km a hodně mě žrala nervy. Na fóru to někdo popsal, jako by někdo do palubky zavřel nějakou kuličku, která na každém hrbu uvnitř skáče, zvuky přitom vycházely jako by z prostředka palubní desky (i když úplně přesně se to určit nedalo). Řešení bylo nakonec naprosto překvapivé - sám jsem tomu nevěřil: Dočetl jsem se, že jde o styk okna s palubní deskou, takže stačilo koupit polyetylenovou izolaci na trubky (taková ta šedá, měkká) za 20 Kč, rozříznout ji a nastrkat mezi okno a palubku a byl svatý klid! A je dodnes, jen je potřeba po roce nebo dvou strávenou izolaci měnit.

- Vadné čidlo klimatizace
Při nájezdu ca. 20 tis. km přestala fungovat klimatizace. Nejdřív jsem si myslel, že jde o únik chladicí kapaliny, v servisu ale zjistili, že kapalina neubyla, a že na vině bylo vadné čidlo, umístěné za přední maskou. Výměna v hodnotě asi 3,5 tis. proběhla zdarma v rámci záruky.

- Vadný vrchní silentblok uložení motoru:
Začalo se projevovat při nájezdu kolem 100 tis. km tím, že se vibrace motoru při volnoběhu hodně přenášely do kabiny - a to jak hluk, tak samotné vibrace (auto se zkrátka až klepalo). V servisu mi bylo řečeno, že je to konstrukční vada silentbloků z výroby, takže bylo potřeba ho zkrátka vyměnit. Výsledek byl dokonalý, cena vč. práce ca. 5 tis.

- Zadírání stěračů
Nepříjemná a opakující se závada. Projevuje se hlavně po zimě. Když stěrače delší dobu stojí, pak po jejich spuštění jdou velmi pomalu a ztěžka (a není to kvůli gumičkám na okně), jednou se dokonce zasekly úplně. Minimálně jednou za rok je teda potřeba ramínka stěračů demontovat a promazat kužel pod miskovou podložkou, nejlíp směsí s grafitem. V servisu tento zásah stál tisíc Kč, ale teď už si ho dělám sám, i když mi bylo doporučeno, že při opakujícím se problému by bylo vhodné celý mechanismus vyměnit (tady se samozřejmě u nového mechanismu pohybujeme dost na pět tisíc).

- Nefunkční 4. stupeň ventilátoru
Stalo se po ca. 120 tis. km. Tady jsem poprvé zapochyboval o zdravém rozumu pracovníků značkového servisu (se kterým mám ale jinak vynikající zkušenosti). Nejdřív mi byla doporučená demontáž, aby se zjistilo, o co jde a že to bude pravděpodobně vadný rezistor (častá závada). Demontovali jsme nakonec sami a zjistili přepálený kontakt na docela odfláknuté čokoládě elektriky. Chtěl jsem řešit přes servis, kde mi ale bylo řečeno, že takovou opravu nedělají a můžou mi nabídnout jen výměnu kompletní kabeláže v autě za 15 tis.(???!!!) Po výměně spojů v čokoládě funguje vše bez problémů.

- Slepnoucí světlomety, časté odcházení halogenů a jejich problematická výměna
Světla jsou na Meganu opravdu slabinou. Zaprvé - v úplné tmě toho s nimi moc vidět není. Postupem času se navíc jen zhoršují. Částečné řešení je přeleštění vnějšího plexiskla, ale problém je v postupně slepnoucích parabolách. Pokud člověk nechce investovat po pěti nebo sedmi letech do nových, pomůže aspoň použití vysoce svítivých halogenů.
Kromě toho mi zhruba jednou za půl roku odešel vždy jeden halogen. Podle aut. servisu jsou světlomety příliš malé a špatně odvětrávané. Řešením byla montáž denního svícení, životnost halogenů se tím prakticky zdvojnásobila.
Mimochodem, výměnu halogenu (hlavně pravého) nezvládá ani neautorizovaný servis, natož člověk sám! Je potřeba se k němu dostat z podběhu, někdy ale bylo nutné demontovat dokonce přední nárazník...

- Hlasité praskání dveří řidiče
Z ničeho nic, při ca. 180 tis. km začala aretace dveří neuvěřitelně hlasitě praskat (tak, že jsem slyšel ozvěnu od paneláků na sídlišti...). Výměna celého pantu dveří (aretace je jeho nedílnou součástí), vč. nalakování v aut. servisu ca. 7,5 tis.

- Nefunkční ventilátor
Při 180 tis. Tentokrát to byl opravdu vadný rezistor. Výměna ca. 6 tis.

- Voda z klimatizace začala místo pod auto unikat dovnitř
Při 180 tis. Než jsem si toho všiml (dělo se na stranu spolujezdce), stala se z auta malá přehrada. Oprava (vyčištění odpadní hadičky) tis. Kč.

- Vadná klapka nasávání vzduchu v motoru
Stalo se opět při ca. 180 tis. km. Její nefunkčnost se vlastně nijak neprojevila, jen na diagnostice. To ale znamená, že člověk neprojde STK... Výměna se všemi slevami 8 tis.


Obecně zkušenost s autoriz. servisem velmi dobrá - často je paradoxně levnější než jiné servisy. Navíc (až na výjimky) se k problémům staví kvalifikovaně.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno u známého v Renaultu, takže nemůžu nic vytknout:-)

 


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Ještě nikdy mě nenechalo na holičkách

praktičnost
8

Pro mě je sedan optimální - většinou nikoho a nic nevozím

prostornost
10

Na svoji třídu vynikající, vč. zadních sedadel

jízdní vlastnosti
8

Jsou přizpůsobeny spíš pohodlí, než závodnímu stylu jízdy

jízdní komfort
9

Pohodlný Francouz:-)

provozní náklady
8

V poslední době docela rostou kvůli častějším opravám

náhradní díly
9

Oceňuji slevy a nabídku neoriginálních dílů pro starší vozy v autoriz. servisu.

výkon motoru
9

Dostačující, auto je živé, svědčí mu víc delší trasy

spotřeba
9

5,4 l je myslím dobrý výsledek

hlučnost motoru
9

Oproti konkurentům velmi tichý

kvalita sedadel
10

Pohodlná s výborným bočním vedením - přesně podle mého gusta:-)

brzdy
10

Velmi ostré, i po 200 tis. km

zavazadlový prostor
8

Je to sedan, no:-)


Více o modeluRenault Mégane X84/M (2002-2008)
Renault Mégane Grandtour Energy dCi 130  – Dvě mouchy jednou ranou Renault Mégane Grandtour Energy dCi 130 – Dvě mouchy jednou ranou

Od loňského podzimu se nabídka čtvrté generace Renaultu…

Prodrive připravuje Renault Mégane RX pro rallycrossové okruhy Prodrive připravuje Renault Mégane RX pro rallycrossové okruhy

Francouzský hatchback je základem pro nový rallycrossový…

 





Blesk.cz

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Další z klanu Vágnerů se žene do chomoutu! Syn Karla Vágnera (75) Josef (27) požádal svou německou přítelkyni…

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla s vrtulníkem zemřeli čtyři lidé

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla…

Zbyly jen trosky! Po srážce malého letadla s vrtulníkem v britském hrabství Buckinghamshire nedaleko obřího…

 

iSport.cz

Podruhé konec. Murray se dohodl na ukončení spolupráce s Lendlem

Podruhé konec. Murray se dohodl na ukončení…

Britský tenista Andy Murray se dohodl na ukončení spolupráce s trenérem Ivanem Lendlem. Murray o tom informoval…

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale tvoříme novou Spartu

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale…

Zvítězili, ale nadšení rozhodně nepanovalo. Po páteční výhře Sparty ve 14. kole HET ligy nad Jihlavou (1:0) se…

 

Reflex.cz

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a jeho gastrozajímavosti

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a…

Berlínský street food už dávno není jen turecký kebab, i když u něj to začínalo. Z mnoha silných imigračních vln…

Historik Blažek: Babiš s STB spolupracoval, je to historický fakt, měl kontrolní roli

Historik Blažek: Babiš s STB spolupracoval, je to…

Historik Petr Blažek odmítá spekulace o tom, jestli Andrej Babiš spolupracoval se Státní bezpečností. Záznamy…