nejspis pujde o snizeni normovane spotreby podobne jak se u osobaku meri podle NEDC nebo WLTP, tedy na nejakym, dejme tomu 100km dlouhym okruhu.
takze to poresi hybrid.
nejakych 100kWh aku + elektromotor = hmotnost plus maximalne tuna, coz u nakladaku neni problem. navic spalovaci motor bude moct byt s polovicnim vykonem, tedy mensi, lehci a uspornejsi, protoze maximalni vykon je ted vyuzitej stejne jenom pri rozjezdech a vyjizdeni kopcu a s tim pomuze elektromotor a spalovaci motor pojede vetsi dobu v optimalnejsim rezimu a tedy s mensi spotrebou.
vem si takovej mohelnicak - klesani o 300 vyskovych metru znamena cca 25kWh potencialni energie pro 30t nakladak. kdyz se z toho podari zrekuperovat 15kWh, tedy 60%, tak na tu energii nakladacek pojede mozna az do olomouoce ciste na elektriku ….
hybrid ma u nakladaku snad jeste vetsi smysl nez u osobaku, prinejmensim u tech, co nejezdi jen po dalnicich