Jako nesmysl z ní spíš to, co jste napsal vy. Nevím jaké VW jste zkoušel. Neznám auto s "bezklíčem", které by exaktně nerozlišovalo zda jste uvnitř vozidla nebo venku. A to celkem přesně. Pokud stojím byť i nalepený na auto, nemá nikdo uvnitř šanci nastartovat. Toť má zkušenost především se Škodovkami, ale i dalšími včetně např. PSA.
Má to i pozitivní přínosy z hlediska bezpečnosti. Eliminuje např. možnost ukrást auto tím, že do už nastartovaného auta, z kterého jsem právě na moment vystoupil, někdo cizí nečekaně naskočí a odjede (a že to vůbec není výjimečný způsob). Pokud totiž vystoupím z nastartovaného auta s el. ruční brzdou a klíč mám u sebe v kapse, brzda se nepovolí dokud zas klíč není uvnitř. A většina aut s el. ruční brzdou vás jen tak snadno bez její aktivace vystoupit nenechá.
Jinými slovy, "bezklíč" má svůj bezpečnostní problém, o tom žádná, na straně druhé, má i řadu výhod a to nejen pokud jde o pohodlí.