< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Při nedotáčivém smyku
ABS nepodporuje zatočení ale stabilizace ve spolupráci s abs/brzdami ano. Klidně si to celé představ jako funkci samosvorného diferenciálu. Co dělá samosvor? Z věcného hlediska umožní o něco rychleji projet zatáčku než otevřený dif. Jak toho dosáhne? Pošle větší točivý moment na vnější kolo a ubere točivý na vnitřním kole (tedy jej přibrzdí) a vnější kolo urychlí a defacto "zatáhne jej do zatáčky. Tedy stejný "rajčákový" efekt, který popisuji u funkce abs/stabilizace jenom v opačném gardu nikoliv při zpomalování ale při potřebě zrychlit. A poslední otázka, může člověk bez samosvoru nějak udělat/nasimulovat totéž? Ne nedokáže, je to celé věc techniky, tak jako při tom brzdění. Nakonec funkci samosvoru při zrychlování umí simulovat ta samá technika jako při brzdění tedy stabilizace ve spolupráci s abs, kdy elektronické samosvory různé xds nebo jak se to jmenuje umí to stejné jako skutečný samosvor, tedy přibrzdit vnitřní kolo a tím poslat větší krouťák na vnější (ano je to z hlediska dlouhodobého zatížení záhul na brzdy, ale o to zde nejde). Při tom brzdění si to představ úplně stejně akorát že na kola neposíláš dodatečný krouťák od motoru ale naopak kola brzdíš (záporný točivý moment od brzd). Jediný rozdíl je ten, že u toho brzdění s abs/stabilizací do zatáčky může elektronika pracovat se záporným brzdným momentem jak na předních tak i na zadních kolech, kdež to při zrychlování je moment od motoru a jeho redistribuce jenom na předku (pokud tedy zůstanu u našeho příkladu s fwd), což znamená jenom větší efektivitu toho stáčení při brzdění než při zrychlování.