< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Při nedotáčivém smyku
Ještě mě napadá jeden argument - pro řešení nedotáčivosti se přece taky nikdy nedoporučuje dupnout na brzdy a čekat na elektroniku. Tak proč by tomu bylo jinak, pokud vím, že jsem na hraně a nedotáčivost mi hrozí?
Viz článek: "Okamžité sešlápnutí brzdy rozhodně nepomůže, jen tím přetížíte přední pneumatiky, které už tak mají dost starostí, a tak jen nedotáčivost podpoříte. Když už brzdit, tak až po srovnání řízení a sešlápnutí spojky. "
Pokud vím, ABS samo o sobě nijak aktivně nepodporuje zatočení. Pouze řídí brzdný účinek tak, aby se žádné kolo nedostalo do smyku (blokace) a aby byl brzdný účinek rovnoměrný (zejména na různorodém povrchu). V zatáčce zřejmě omezí účinek vnější strany vozidla, ale jen do míry dané adhezí vnitřní strany. Stočení vozidla do požadovaného směru už je v režii ESP.