Ono ani tak to auto neničí pneumatiky, ale spíš to, že se přenáší na kola velký kroutící moment. To auto má velkou sílu, která je přenášená na kola a to samozřejmě více opotřebovává pneumatiky, protože se pneu více odírají a opotřebovávají. Další věc je ta, že tyto auta se sportovnějším charakterem mají geometrii nastavenou do mezních hodnot tak, aby auto co nejlépe sedělo. Tedy odklony jsou nastaveny více do tzv. "A" a kola jsou tak více klopená a namáhané jsou více vnitřní kraje pneumatiky. Paradoxně tvrději nastavené tlumiče pneumatiky spíš pošetří. Pokud je tlumič tvrději nastavený, tak paradoxně pneumatiku neničí tolik, jako když je komfortně nastavený. Komfortní tlumič víc opotřebuje pneumatiku v zatáčce, protože na ní je v takovém případě více práce, aby auto udržela ve stopě. Tvrdší tlumič tlačí karoserii do ideálního náklonu a na gumu tak není takový tlak.
Takže spíš než auto jako takové dává zabrat pneumatikám jeho nastavení. Ale na druhou stranu nelze počítat, že u těchto nadupaných aut by pneu vydrželi. Samozřejmě auta typu Focus RS, ale i ST, nebo VW Golf GTI či RS octavie ty pneu žerou více než standartní seriové modely.