Diskuse

Ford Focus (2017)

6.3.2018

Nevím nakolik je to obecná zkušenost zdejší komunity, ale já jsem si už mnohokrát v různých situacích ověřil, že často nejlepší rozhodnutí, akce nebo…

 

Ford Focus (tesnav)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 20 Reagovat !

    foto Jirra

    Jirra 06.03.2018  21:15

    Recenze

    Ahoj, gratuluju k novému autu a přeju hromadu kilometrů bez problémů.
    Ale k věci, týká se tě problém s podfouklým těsněním pod hlavou ? Neměl si při koupi obavu o následné problémy s motorem, kterými je tenhle Focus zatím celkem známý ?
    • 10 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 06.03.2018  22:58

      « Re: Recenze

      Dík.

      Ve stručnosti - samozřejmě týká. A už příští týden jde auto na svolávačku. Ale chci se o tom trošku šířeji rozepsat v další aktualizaci recenze, až budu mít i já nějaké konkrétnější info.
  • 10 Reagovat !

    foto -awson

    Đawson 07.03.2018  13:14

    dotaz

    na co je ten malej kulatej knoflik nad ovládáním zrcátek ? >:D díky :-)
    • 01 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 07.03.2018  16:17

      « Re: dotaz

      sklápenie zrkadiel ??
    • 10 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 07.03.2018  16:20

      « Re: dotaz

      Ke sklopení/odklopení zrcátek, pokud to z nějakého důvodu potřebuješ udělat, třeba v myčce. Jinak se automaticky sklopí po zamčení vozidla.
  • 11 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 07.03.2018  14:52

    Paráda

    Krása, blahoželám k super káre. :yes: A som zvedavý na pokračovanie na tému tesnenie motora a spaľovanie vody, ak som aj chvíľu o RS uvažoval, toto ma bezpečne odradilo.
    • 00 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 07.03.2018  16:29

      « Re: Paráda

      Dík.

      Tak je tam záruka 5 let, s možností za velmi solidních podmínek prodloužit dokonce na 7 let, takže riziko jde na Ford. Takhle mi už vyměnil dvoulitr v STčku (po roce a 3/4). A manželce totéž u americké Kugy zacvakala z 95% pojišťovna, protože při koupi ojetiny jsem prozíravě uzavřel pojistku proti vadám a spíše jsem počítal s problémy u automatu nebo AWD. Oba motory se poroučely shodou náhod v pouhých 5 (!!!) dnech.

      JInak ten registrační poplatek na Slovensku (až 3.900 EUR v případě RSa), je vskutku vražedný.
      • 21 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 07.03.2018  17:55

        « Re: Re: Paráda

        asi Ford musíš asi milovať keď hp po takých skúsenostiach ho kúpiš znova. Nad RS-om som uvažoval v r 2016 ale škoda že nie je ako 3dv.
        • 00 Reagovat !

          foto tesnav

          tesnav 07.03.2018  21:36

          « Re: Re: Re: Paráda

          Tak beru to zcela pragmaticky. Sice jsem měl 2 totálky motoru, ale stálo mne to reálně pakatel. To, že jsem byl za poslední tři roky 2 týdny nepojízdný není v porovnání se zkušenostmi kolegů s jinými novějšími vozy a jejich problémy nic výjimečného. Navíc, autorizovaný servis Fordu mám (mimo Škody, VW) z aut v mém okruhu zájmu v "docházkové" vzdálenosti. Ostatní pro mne zajímavé značky 20 - 60 km daleko.

          A i cenově, jen když vezmu ceníkovou cenu, tak A45 je dražší minimálně o čtvrtinu, Audi o polovic. A R-ko mi připadá tuctové a nudné, bez charismatu, i když věřím, že také jezdí suprově.
          • 00 Reagovat !

            foto Dany

            Dany 08.03.2018  08:59

            « Re: Re: Re: Re: Paráda

            Na druhú stranu, každý druhý rok nový motor ;-) Kto to má?
  • 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 08.03.2018  14:02

    Super auto

    Ahoj Skvelé auto je tento Ford :). Prajem veľa šťastných zážitkových kilometrov :).

    Focus RS je auto, za ktorým sa obzrie každý človek, ktorý trochu vie, o čo ide :). Pre tých, ktorí to nevedia to bude asi len vytunený Focus, ktorý bude dráždiť majiteľov načipovaných Golfov a Octávii TDi. Ford to s ostrými verziami vie - najviac sa mi zaryl do pamäte Escort Cosworth s veľkým zadným krídlom - to bola divočina.

    Focus je pre mňa skvelým autom už od 1. generácie. Skoro som si jeden kúpil (síce 1,0 Ecoboost), nakoľko považujem Focus za perfektne jazdiace auto už v základe (navyše ceny boli skvelé). Nakoniec ma odradilo 1. palubná doska (veľmi zasahujúca do interiéru), 2. auto je už pomerne výbehový model (o chvíľu je tu nový model). 3. s 1,0 l motorom som sa aj napriek vysokej spoľahlivosti akosi nestotožnil. Nakoniec som zakotvil inde.
    Ibaže ak by som kupoval RS-ko, tak kritéria sú úplne iné. Tu nie je až tak veľa konkurentov.

    Keď tak rozmýšľam, prečo predošlý majiteľ predal tak nové auto, napadá ma, že si to kúpil nesprávny človek, pre ktorého bolo auto buď veľmi silné, alebo slabé :). Alebo nepohodlné. Alebo žeby manželka >:D ?

    Poznámka:
    Kedysi nedávno tuším v Grand tour spomínal J.Clarkson, že u týchto Focusov zamenil dodávateľ tesnenia pod hlavou s tesneniami pre Mustang. Vraj tam chýbal nejaký otvor, tak to nefungovalo. Ale nebolo to u všetkých áut - niektorí majitelia mali šťastie.
    • 00 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 10.03.2018  20:53

      « Re: Super auto

      S palubní deskou jsem měl stejný problém. Před lety jsem měl jako náhradní auto Focus se základním motorem a tam ta palubovka a všechny blikající asistenty evokovaly ovládání Enterprise kapitánem Kirkem, jen ísto páté nadsvětelné se to sotva "šouralo". Ale v obou sportovních modelech, ať už ST nebo RS, to vypadá dobře, protože tam jak na té Enterprise zapadneš do kokpitu, máš vše po rucea dynamika odpovídá vizuálnímu dojmu.

      Důvod prodeje neznám, i když jsem pátral, ale paní figurovala i v nějaké firmě v likvidaci, takže ... (?). Nebo možná bylo poskakování v tvrdém autě po Praze a se spotřebou 16+ neefekitvní?

      Těsnění je aktuální téma a ve středu jde auto do servisu na svolávačku, pak o tom napíšu víc ...
      • 00 Reagovat !

        foto palix

        palix 13.03.2018  21:26

        « Re: Re: Super auto

        Palubná doska na Focuse bola pre mňa hrozná. Focus sa mi veľmi páčil, ale tá palubná doska to zabila. A ešte som radšej zvolil 2,0 l atmo Mazdu, ako 1,0 turbo Ford. Síce sú Ecoboosty skvelé motory (=bez škandálov) a Ford v pohode značka... Možno nový Focus, ktorý príde onedlho by situáciu obrátil. Ale ten vtedy nebol. Každopádne Ford jazdí perfektne.

        Ono človek niekedy chce istú vec a potom zistí až keď to má, že to nie je práve to, po čom reálne túžil :). Ten Focus mohol ako byť hovoríte pritvrdý, neekonomický, prisilný... Alebo ako píšete - situácia sa zmenila a došli peniaze.

        Držím palce, aby to s tesnením dopadlo dobre.
        Čisto teoreticky, ak by bola pravda s tesneniami Focus / Mustang, tak radšej malli tesnenia zjednotiť (nemožná zámena) a dávať do Mustangu tesnenie s otvormi navyše. Nie ideálne, ale Mustangu by to neublížilo a Focusu nepoškodilo meno. Keby sa to aspoň nestalo v špičkovej verzii.
  • 00 Reagovat !

    foto CHerokee

    CHerokee 11.03.2018  22:38

    Zkušenost

    Děkuji za pěkný text a gratuluji ke krásnému vozu. Taky mám rád sportovní fordy. Bylo to pro mě inspirativní, zvažuju výměnu Fiesty ST za větší...možná Focus ST. Za RSo by mě asi manželka nepochválila >:D, ale uvidíme, jak se to vyvine.
    • 00 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 12.03.2018  15:09

      « Re: Zkušenost

      Dík .. kukni na SZ, s STčkem bych ti mohl pomoci :-)
      • 00 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 12.03.2018  21:13

        « Re: Re: Zkušenost

        Dík, uvidím. Mám na Fiestě ST závadu od výroby na klimě, s kterou si neví rady. Pražáci to rok neřešili. Dealer to teď hasí, bo o VIP zákazníka nechce přijít, tak uvidím, co nabídne. Mimo ST a RS (+Stang, kterého mám v garáži) bych ale nešel..mám vyzkoušené ty jejich tříválce a to je opravdu smutný směr, kudy se Ford vydal a to říkám po zkušenosti bez předsudků).

        Focuse RS jsem měl tu čest jen pár km..a to bylo, jak jsi psal nevýrazné. Ale líbí se mi moc. Jako daily car. Budu dál sledovat tvůj blog, to jsou nej zkušenosti. Našim testerům novinářským moc nevěřím, viz auto.cz, kdy psai o špatné převodovce u focusu ST...přitom ST maj jedny z nejlepších manuálů, co jsem kdy řídil.
    • 10 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 24.03.2018  16:02

      « Re: Zkušenost

      Sorry jako. Kupuješ ten vůz pro manželku nebo pro sebe? Manželka ať si koupí co se líbí ji a ty zase co se líbí tobě. Neřešil bych. Jo, a neboj se manželky.... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto cupra

    cupra 12.03.2018  00:31

    Dobrý kup

    850 tis. Kč je vcelku dobrá cena za tohle auto, co není ani zajeté (1 548 km) a bez dlouhé čekací doby. Paní musela prodat ještě levněji, aby z toho AAA mělo prachy.

    Dvakrát jsem se pokoušel domluvit si předváděcí jízdu Focusem RS, ale nikdy to nevyšlo, poprvé nechtěli auto přivézt na Moravu :-) to jich bylo ještě málo a podruhé ho zrovna někdo koupil, tak už ho nechtěli moc půjčit nebo jen v podstatě na jízdu kolem prodejny.

    Ale svezení to může být zajímavé.
    • 00 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 12.03.2018  11:20

      « Re: Dobrý kup

      Teď jich je skladovek po ČR docela dost. Jen už pomalubude končit jejich výroba.
      • 00 Reagovat !

        foto cupra

        cupra 12.03.2018  11:28

        « Re: Re: Dobrý kup

        To je jasné (15 ks, co jsem se díval), já auto nepotřebuji, já už mám :-)
      • 00 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 12.03.2018  13:38

        « Re: Re: Dobrý kup

        v r 2016 som nad ním uvažoval,keby bola 3dv karoséria možno by aj skončil doma. Vtedy som kupoval Galaxy tak aj s cenou vedeli málinko zakývať.
        • 00 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 24.03.2018  16:23

          « Re: Re: Re: Dobrý kup

          Taky jsem v r 2016 zvažoval. Ale kritika tvrdého podvozku v mnoha recenzích mě odradila. Měl jsem sjednanou předváděčku, ale musel bych tenkrát do Prahy a to se mě nechtělo. No a zdá se, že ten podvozek, soudě podle toho co mr. Tesnav píše, bude opravdu na hraně. Samozřejmě člověk by se nejdřív musel svézt, aby zjistil, jestli to plotýnky vydrží, nebo rupnou...;-) Teď jsou k máni i v Brně. Ale předváděčku nemají.
          • 00 Reagovat !

            foto tesnav

            tesnav 26.03.2018  21:46

            « Re: Re: Re: Re: Dobrý kup

            Tento víkend jsem několikrát přesedal z STčka do RSa a zpět a je to nebe a dudy. STčko je pohodlné cestovní GTčko, nenápadné, pohodové, klidné, ale přitom rychlé a vhodné na každý den, krátké nebo dlouhé tratě, do města i na dálnici. Naopak RSo už při nastartování a rozjezdu dá vědět, že je to bestie, která čeká, kdy může vystrčit drápy. Tomu odpovídá zvuk, brzdy i podvozek. Ten není vyloženě prkenný, ale je tak tvrdý, jak člověk čeká od ostrého auta.

            Posuzuji to zatím z pohledu řidiče a pro mne to není problém, ale věřím, že pro 90% lidí ano. Já v tom totiž jezdím v drtivé většině sám. Ale vozit v tom rodinu, to upřímně asi nebude to pravé. Takže na normálních cestách nic moc.

            Jenže pak člověk najede na nějakou cestu třetí třídy a ocení, o kolik je podvozek i v režimu normal proti STčku dále. Auto je čitelné, stabilní a ovladatelné ... a hlavně skutečně hravé a zábavné.
            • 00 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 26.03.2018  22:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Dobrý kup

              Thank´s for the feedback.... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto MajkyRS

    MajkyRS 12.04.2018  05:51

    Souhlasím

    S výše uvedeným vesměs souhlasím. Moc hezky napsané.
    Jen jedna poznámka. V nastavení palubního PC nejde start-stop trvale vypnout. Musí se přes diagnostiku. De trvale vypnout do dalšího nastartování motoru.
    • 00 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 13.04.2018  17:00

      « Re: Souhlasím

      Je to tak, jak píšu. V menu PC (Nastavení - Nastavení vozu) je zaškrtávací pole Automatické vypnutí motoru. Pokud je zaškrtnuto, je SS systém trvale vypnutý. Schválně jsem si to dnes zkusil. Pouze když SS aktivuješ a pak přes menu opět trvale vypneš, tak pak je potřeba nový start, aby se deaktivace SS projevila.
      • 00 Reagovat !

        foto MajkyRS

        MajkyRS 16.04.2018  06:32

        « Re: Re: Souhlasím

        Cili kdyz zaskrtnes Automatické vypnutí motoru v menu palubniho PC, tak se sytem start/stop do budoucna natrvalo deaktivuje?

        OK, nebudu se hadat (enmam jak vyzkouset, mam vypnuto pres diagnostiku)...
        Ale uz jak to ctu, tak zaskrtnutim polozky by si mel SS zapnout (ale mozna jen preklep):
        Automatické vypnutí motoru (cili zaskrtnuti tuto funkci aktivuje). Az budu mit prilezitost sednout do nejaky focusu, zkusim topres menu prubnout (na obyc motorizaci to bude asi stejne).
      • 00 Reagovat !

        foto Nagano

        Nagano 07.11.2018  09:29

        « Re: Re: Souhlasím

        To není pravda...Pokud zaškrtneš Automatické vypnutí motoru, tak se ti nevypne motor po několika minutách stání na místě bez pohybu, aby nedošlo k jeho přehřátí. Start stop není možné v palubním počítači vypnout, to prostě není možné ze zákona.

        Jinak pokud chceš občas jet někde okresku trochu zábavněji, zkus si nastavit režim Track a vypni si sportovní tlumiče, aby tě to nevytřáslo z auta. ESP dovolí ještě o chlup víc a auto pak funguje naprosto skvěle!
        • 00 Reagovat !

          foto tesnav

          tesnav 28.11.2018  18:20

          « Re: Re: Souhlasím

          No asi jsem to tam měl natvrdo nastavené přes SW, protože to skutečně fungovalo, jak jsem popsal, protože jinak je statisticky nemožné, aby mi start/stop za cca. 4 měsíce nezafungoval. Poté, co jsem se začal hrabat v menu, resp. kdy auto bylo na svolávačku v autorizáku, jsem se s tím potkal poprvé.

          Když výjimečně jezdím skutečně ostře, tak to nechávám v Track i s přitvrzenými tlumiči, protože jednou se mi měkčí Sport na mírné vlně a následném brždění naplno málem vymstil ... Standardně i v "pouhém" Sportu je to tam, kde se to dá prohnat, nadmíru zábavné a pekelně rychlé >:D
  • 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 17.06.2018  20:42

    Video recenze Focus RS III

    Maroš Čabák otestoval Ford Focus RS III, určitě se podívej...
    [odkaz]
    :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Market

    Market 25.12.2018  08:47

    pneumatiky

    Ahoj,
    V nejakej diskuzii pod testom FOCUS RS som cital, ze tieto auta prilis nicia pneumatiky. Vraj ten AWD system ma problem udrzat rovnaku rychlost tocenia na prednej a zadnej naprave. Samozrejme nemam na mysli DRIFT mode, kde je to normalne.
    Aka je tvoja skusenost?
    • 10 Reagovat !

      foto michalpneu

      michalpneu 25.12.2018  13:33

      « Re: pneumatiky

      Ono ani tak to auto neničí pneumatiky, ale spíš to, že se přenáší na kola velký kroutící moment. To auto má velkou sílu, která je přenášená na kola a to samozřejmě více opotřebovává pneumatiky, protože se pneu více odírají a opotřebovávají. Další věc je ta, že tyto auta se sportovnějším charakterem mají geometrii nastavenou do mezních hodnot tak, aby auto co nejlépe sedělo. Tedy odklony jsou nastaveny více do tzv. "A" a kola jsou tak více klopená a namáhané jsou více vnitřní kraje pneumatiky. Paradoxně tvrději nastavené tlumiče pneumatiky spíš pošetří. Pokud je tlumič tvrději nastavený, tak paradoxně pneumatiku neničí tolik, jako když je komfortně nastavený. Komfortní tlumič víc opotřebuje pneumatiku v zatáčce, protože na ní je v takovém případě více práce, aby auto udržela ve stopě. Tvrdší tlumič tlačí karoserii do ideálního náklonu a na gumu tak není takový tlak.

      Takže spíš než auto jako takové dává zabrat pneumatikám jeho nastavení. Ale na druhou stranu nelze počítat, že u těchto nadupaných aut by pneu vydrželi. Samozřejmě auta typu Focus RS, ale i ST, nebo VW Golf GTI či RS octavie ty pneu žerou více než standartní seriové modely.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…