Já všude píšu, že to jsou pouze nesmyslné údaje automobilek, nejen u malých turbomotorů, které vyplývají z metodiky měření (jdou s otáčkami shora dolů, zatímco uživatele zajímá naopak fungování motoru při vytáčení nahoru). A tuším, že i zde o tom byl článek.
A pak je to o tom, kolik z tebou vnímaného rozdílu je rozdíl objektivní a kolik ten subjektivní. Ano, dvoulitr ti zabere a v těch 1.500 ot. dá zřejmě okolo 80% maxima, které bylo u 2.0 MPi, pokud se nepletu, 170Nm. Takže zhruba 135Nm. 1.4Tsi v těchto otáčkách s velmi vlažnou podporou turba dá možná 120Nm. To je ten objektivní rozdíl.
Jenže jdi u obou motorů s otáčkami o 300 výše, na 1.800. U MPi si pomůžeš odhadem na cca. 155Nm, ale turbo už bude na maximu 250Nm nebo lehce pod ním. A to už je rozdíl zcela zásadní a vnímaný subjektivně v tom smyslu, že turbo při 1.500 otprostě "nejede", i když tam táhne o pouhých i kdyby o celých 20% hůř. Naopak při otáčkách nepatrně vyšších jede proti atmosféře skokově o 2/3 líp.