Umírá proto, že s rostoucími otáčkami a rychlostí už neroste výkon, i když ten pocit nebude až tak intenzivní jako i dieselu s ostrou špičkou, kde pak výkon dokonce klesá, ale stále bude.
Nástup maximálního točivého momentu v nízkých otáčkách je bezpředmětný, jestli to je ve 1.300 nebo 1.500 je fuk, protože používat turbobenzín pod plným plynem v těchto otáčkách je zvěrstvo, reálně se všechny obdobné motory brchají a naplno zabírají okolo 1.800.
Ano, pak tom rozsahu 1.800 - 5.000 bude mezi oběma motory rozdíl v průměru nějakých 7%. Při jízdě naplno a využití maximálního výkonu a využití plochého maxima obou téměř zanedbatelný. Naprosto nic zásadního co by znamenalo předení v nízkých otáčkách vs. vrtačka. Pořád to budou dva motory se 110kW, jen s trošku odlišným průběhem, ale opakuji, nijak zásadně (v kontextu toho, že ze stejného objemu VW dává i 228kW/380Nm).
Třeba v těch 3.900 ot., kde už je dvoulitr na maximu a kde je rozdíl mezi motory největší, má 1.4/1.5 zhruba 100kW, o 10% méně. A to ještě pomíjíme za jinak stejných podmínek (Cx, převody...) vliv hmotnosti, která sežere tak třetinu tohoto rozdílu.