Vitaj spolupamětníku :-) :-)
Soudruzi měli rádi peníze - ale to byla ta druhá garnitura soudruhů.
"První liga" byli ti, kteří milovali absolutní moc (svoji) vs. bezmoc (všech ostatních) Ale těch prvoligových naštěstí bylo od sedmdesátých let již celkem málo.
Licenční Zastavu bych tam asi nepletl, ona tehdejší Jugoška byla při pohledu z Československa takovej "skoro-západ".
Žigul byl tehdy u nás o poznání dražší, jak Škodula - ale zase (Lada šestnáctka) nabízel skorozápadní výkon a skorozápadní komfort.
Pamatuji se, že polsé Fiaty se na vnitřní trh ČSSR dovážely ne více etapách
(1) do konce roku 1969 (???) se dovážely vozy, v Polsku smontované z dílů, vyrobených v Itálii ("plechová palubka, řazení pod volantem...) a stály snad okolo 110-115.000 Kčs
(2) od začátku 70. se přešlo na auta v polsku VYRÁBĚNÁ - a strana snížila cenu auta na nějakých 68.000 (???) Kčs
(3)... a pak přicházly další modifikace a bohužel i pokles kvality, takže se od konce roku 82 (???) Italové šprajcli a auto se muselo z Polski Fiat přejmenovat na FSO
Polonez se vyráběl od roku 1978 - ale pokud vím, do ČSSR se nikdy oficiálně nedovážel?
Přiměřenost ceny ve Zlotuvkách (s ohledem na polskou masivní inflaci a zdražování v 80. letech) nedokážu posoudit
A s ohledem na výjimečný stav a zašpérované hranice v "Ojczyznie" tu v 80. ani moc Poláků nejezdilo