Zklamání
Sleduji tento web a diskuze na něm mnoho let a nikdy jsem neměl potřebu se zapojit, až nyní. Koupil jsem manželce v srpnu Mazdu CX3 ve výbavě Takumi, Soul Red Crystal - benzin, manuál. Mazda byla náplastí za v březnu objednané a bohužel nedodané Polo GTI. Zvítězila ve vyběrovém řízení, pro za mně úžasný vzhled a pořádný atmosferický motor, vhodný na krátké trasy. Ale po ujetí cca. 3 500km se nemohu zbavit rozčarování z celkové nedotaženosti tohoto vozu. Domnívám se, že jsem objektivní a hlavně zkušený motorista. Vlastnil jsem víc jak 30 dopravníků, různých značek, převážně německého rodu. CX3ku beru jako sekundární přesouvátko do práce, ale některé záležitosti ji nemohu odpustit. I když je tak krásná.... Začnu funkcí Autohold. Když pominu, že jsem dostal návod na použití s mechanickou brzdou z předchozího modelu, rozčiluje mně, že ji musím po každém nastartování zapnout. Mám pocit, že se mi na semaforech vybudoval tik s neustálou kontrolou aktivace. Nízká tuhost karoserie, kterou při sebemenším křížení signalizuje vrzající střecha. Při každém nastupování se mi pod zadkem láme zbytečně (k zaměření) vysoká bočnice sedáku (možná to bude tělem 190/110). Málo efektivní ventilace - neustálý pocit "dusna". Ovládání Infotainmentu, podle mně trága, zlatá Škodovka. Přehrávání hudby z USB neumí navazovat po složkách - velice otravné. Deaktivace ovládání oken spolucestujícím (dětem), znamená i deaktivaci pro řidiče (hezké tahání se o zavření okna s miláčky). Dále jen zrychleně: odfláklé krytí exponovaných míst podvozku a podběhové části zadních dveří, nekvalitní příjem rádia, zadrhávající 5ka (snad se ochodí), úzké a nepohodlné sedačky vpředu, vzadu nevím, A sloupky ve spojení se zrcátky vám zakryjí paní s kočárkem, při mé postavě (posedu) mi brání ve výhledu i B sloupky, zbytečně velké vnitřní zrcátko - vzhledem k velikosti zadního okna, bez možnosti jemného ovládání průtoku vzduchu v ofuku (pouze 0/1), přílišná tuhost odpružení - nevhodná k určení vozidla (zesílená díky 18"), mdlý a nevýrazný motor, chybějící ukazatel teploty vody_oleje, neergonomické ovládání klapky palivové nádrže (japonec), ceny originálního příslušenství (např. zástěrky 4 000 bez montáže), zvuk po nastartování studeného motoru (nehorázný - jak při poruše) a na konec měsíční utrpení při vypalování a vyprchání konzervační emulze. Abych jen nehanil má i spoustu vychytávek, ale o tom někdy příště.