1.0TGDI
Mám trochu jinou zkušenost s tímto motorem, i když byl v jiném Hyundai. Jezdil jsem s ním v I30 fastback. Co bych motoru rozhodně nevytýkal by byl zvuk, spíše než nepříjemný bych ho označil za žádný. Auto vyšší třídy, než testovaná Kona je asi lépe odhlučněno a v nízkých otáčkách o motoru není ani slechu i při velmi slabém rádiu, při akceleraci tam kdes vepředu něco vrčí....
Motor pak pocitově moc netáhne ( srovnatelný 1.0EB je rozhodně agresivnější, ostatní srovnání nemám), ale nejede to zle a když bych nevěděl, že je pod kapotou malý tříválec, asi bych s takovým autem zvládl žít, je to průměrná motorizace, která nebude brzdou provozu. Možná má i30 jinak poskládanou převodovku, než testované auto.. nevím.
Co mne ale trochu zděsilo, byla spotřeba, kdy u mnou jezděného kusu svítil průměr 11l >:D Nutno podotknout, že to bylo testovací auto, které každý drtil, co to šlo... i já >:D
Obecně nová generace Hyundai je obrovský krok dopředu a jak mi jejich marketing vadí, tak produkt jako takový mne ta i30 velmi mile překvapila, jak jízdními vlastnostmi, tak interiérem, zpracováním, materiály i grafikou přístrojů.. je to už dospělé auto, plně konkurenceschopné mainstreamu.