Tak teda nevím v jakým vesmíru je dvouspojková spojka jednodušší než hydrodynamický měnič. A že by klasický planetový automat byl jednoduchý zařízení, tak to teda fakt ne.
Výhodou HDM je prostě zásadně plynulejší rozjezd a schopnost přemosťovat určité okrajové otáčky prokluzem měniče.
Každopádně to chce srovnávat porovnatelný, třeba nedávno jsem jel v minulý X3 s 2,0dieselem a škubalo to stejně jako DSG s čtyřválecovým dieselem. Že bych si s 9s převodovky v GLC nějak sedl na zadek to taky ne. To sice neškube, ale zase to nějak moc váhá. Zase ZF8 s 3,0TDI byla hlaďounká, jenže taky proto, že motor má krouťák a sílu napříč spektrem. Zmiňovaná DSG v Passatu R36 byla výborná.
Proto říkám vůbec neřešit jakou má co převodovku, ale před koupí vyzkoušet konkrétní motorizaci s konkrétní převodovkou v autě. Prostě pokud jsi nebyl spokojenej s DSG s 1,2 TSI (já taky ne), tak DSG 500 v Kodiaqu byla úpně v pohodě. Každá motorizace je nastavená diametrálně jinak a mění se to i v rámci modelových roků. Proto si fakt myslím, že je lepší zkoušet a zkoušet..