< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není špatně
No vidíš, Favorit ti stál nepojízdný 2x Za jak dlouho a při jakém nájezdu? My doma máme najeto si tipnu něco okolo 0,5M km postupně 10 auty a nestáli jsme nebo nezůstali jsme na cestě zatím ani jednou.
BTW - kolik prvních soukromých majitelů (ti první jsou pro automobilky ti podstatní), má s jedním autem potřebu najet víc než 200tkm? Já ve svém velmi širokém okolí znám možná jednoho a i já, na Česko s nadprůměrným soukromým nájezdem se nedostanu přes 120tkm, než mne auto přestane "bavit" nebo se spolehlivostí propadne dolů ...I kolegové podnikatelé, z ČR nebo i Německa, auta mění standardně po 4 letech nebo při velkém nájezdu mezi 200-250tkm nejpozději ... Třeba na současném autě mám záruku 7 let a je mi úplně jedno, jestli to auto bude jezdit za 10 nebo 20 let, protože se 100% pravděpodobností už nebude moje. To, co si o daném autě bude myslet 2., 3. nebo 4. majitel je pro mne i automobilku irelevantní.
To, že díly byly předimenzované a houževnatější ale automaticky neznamená, že současné součástky, z tenčích, ale pevnějších plechů, nejsou z hlediska bezpečnosti lepší. V době Felicie se běžně používala pevnost lechu 180. O pár let později to bylo 340 - 420, s extrémem až 1600, kde je to teď nevím, jsem už přes 10 let z oboru ...
Srážka při 150 je extrém, ale porovnej si běžné rychlosti. Můžu v rodině porovnat s 25-letým odstupem crash při zhruba 40 km/h. V prvém případě totálka s pohmožděninami, otřesy mozku a popáleninami od pásů s následným léčením. Ve druhém případě absolutně nic, jen škoda na autě skoro na totálku (polovina škody vystřelené bagy a tím pádem zničená palubovka), i když šlo jen o blatník a závěs kola, takže oprava na týden.
A srovnání A4 za 200 litrů a Dacie? Jako "chudý" bych rozhodně nechtěl řešit servis té Audiny (a lítat po vrakáčích) vůči servisu v záruce u Dacie, kde ročně 20 nebo 30 litrů nemusí být nic nestandardního, pokud ji chci udržovat skutečně ve formě (brzdy, tlumiče, výfuk, spojka, klima, 2 sady kol a gum ...)