< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není špatně
Ano, zastarávají fyzicky. Osobně jsem ale toho názoru, že se vyplatí brát wapkou spodek auta a jednou za rok stříknout dutiny a spodek. A případné závady jako puchřející gumy vyměnit (jakože stejně většina hadic v motorovým prostoru u favorita je původní). Sváry reznou jenom když se o auto nestaráš, což dneska dělá lidem čímdál tím větší problém.
Na dálkový cesty, pokud vezu rodinu je samozřejmě dobrý bezpečný auto, ale když potkáš čelně magora v BMW, kterej jede 150 protisměrem, tak je jedno v čem sedíš. Na couračky mezi městy ti bohatě postačí starý auto.
Mé představy o spolehlivosti mi neber, kupříkladu ten favorit se mi stal nepojízdný jen 2x a nikdy vlastní (jako favitovou) vinou. Jednou to byla moje blbost když jsem blbě překlenul IMO a podruhý chyba servisu, která způsobila selhání mazání motoru.
Ano, houževnatější a mechanicky odolnější. Tehdy se jelo na kvalitu. Byly sice k dispozici jen základní výpočty, primitivní výpočetní technika a jednodušší hydropulzní jednotky, ale jednotlivé části aut se záměrně mechanicky předimenzovávaly. Dneska ti každej na PC spočítá jak máš co nejlevněji vyrobit díl, aby vydržel průměrně řekněme 200k. Dokonce se i počítá s percentuálními reklamacemi a společnosti si spočítají, jaká míra reklamovatelnosti se jim ještě vyplatí a podle toho výrobek odfláknou.
Toť dnešní praxe...
Bezpečnost je samozřejmě jiný hledisko, starý auto na tom bude obecně hůř než nový ve stejný cenový kategorii. Furt bych ale radši sedl do starší O2 než nový Dacie a to samý s bouračkou. Neříkám tu "lidi jezděte favoritama po dálnici" (ne že by se to nedalo, ještě před půl rokem jsem s ním po dálnici lítal), jen říkám, a o tom vlastně má být celý tohle vlákno, že se vyplatí koupit si auto z druhý ruky, třebas A4ku, než kupovat novou dacii a podobný low-endy. Jednak je to pro majitele (pokud vybere dobře) lepší, navíc je to ekologičtější.