< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ono to není špatně
Co se tak vrtíš, že se nedokážeš držet tématu? Co koment, to jinej námět.
Neříkal jsem nic o tom že by si lidi za svou životní situaci nemohli. O nikom jsem tu nevykládal že je chudák a za nic nemůže, tak se sakra chlape prober.
Navíc jsem tu neříkal nic o tom, abys držel auto do morku kostí dokud z něj nezačnou opadávat plechy a neuvidíš pod nohama silnici.
Říkal jsem jen, že ti chudí dají přednost novýmu lacinýmu autu typu dacia, kia, hyundai a podobný novodobý trabanty, než aby šli pro ně lepší cestou, a sice auto z druhé ruky. A pořád tu máš programy jako das Welt Auto a ten ekvivalent od škodovky. Bazary v těchto programech si nemůžou dovolit ti prodat stočenej krám před smrtí, protože by přišly o licenci.
Je v pořádku když se bohatej rozhodne prodat oktávku dál protože nevyhovuje. Avšak není v pořádku se zbavovat věcí obecně jen pro jejich morální zastaralost. Tomu se říká plýtvání.
Aut z druhé ruky je tu šílený množství, Navíc se dovážej z DE. Takže tebou zmiňovaný sekundární trh je dost naplněný. Takže aby bohatí měnili jedno auto za druhým je z pohledu ekologie i dalších hledisek nesmysl. A jestli jsi někdy viděl, jak se chovají němci na dovolených, tak bys věděl o jakým plýtvání mluvím.
A ta tvoje poznámka o olejový skrvně na parkovišti je dost irelevantní, tohle je vždy o životosprávě dotyčného majitele. Jestli někde vidíš idiota ve shnilý felicii s výfukem končícím před katalyzátorem a olejovou stopou za ním, tak vezmi jed na to, že jestli mu dáš nový auto, tak za pár let skončí stejně, navíc f čipu a bude za ním velkej černej čmoud. Ten majitel pak bude obouchávat auta na parkovišti stejně jako to dělal s tou felicií. Ve výsledku se vlastně nic nezmění.
Auto (vyjma AR156) nikdy nemůže za svůj technický stav, za ten může vždy a pouze majitel. A je samozřejmý, že nový auto je prvních pár let nedok*rvený, kdežto majitel felicie měl čas 20 let na to aby ji stihl oddělat. Stará auta jsou spolehlivá, jsou houževnatější než nová, jsou mechanicky odolnější než nová a jsou mnohem jednodušší na údržbu než nová. Chyba je vždy v lidech