Pár doplnění
Ano, recenze je pěkná, střízlivá, rozumná. Jen pár detailů bych rozvedl:
- Ta první generace se po faceliftu označuje jako C5II správně, protože tak to vidí výrobce, byť my všichni vidíme, že je to furt spíš generace první.
- Ty ostré krátké nerovnosti a rány na nich musím potvrdit. Rozdíl oproti Mondeu neznám, ale oproti jiným autům co znám to snad není horší - jen je to víc cítit, když jinak to auto jede tak plavně.
- Motor 2.0 HDi bude jasně nejlepší. Já mám tu 1.6 HDi, koupil jsem z neznalosti, ale žít se s tím dá. Problém rozhodně není nedostatek síly, s tím nesouhlasím. Auto zrychluje velmi dobře, umí jet rychle, ale jeho špatná pověst je - po právu - spojená s nízkou výdrží některých součástí. Mně na 145 - 160 tis. km odešlo najednou turbo, pak spojka, pak EGR ventil, startér. Všechno vyměněno a od tý doby v cajku.
- To udržování světlé výšky je - stejně jako celá hydraulika - věc fantastická a bude se mi po ní hrozně stejskat, až budu muset koupit větší auto. Chce se mi zvracet, když vidím jakékoli kombi nižší střední nebo střední třídy, co se trochu naloží, zakloní a skoro drhne zadkem o zem. Nechápu, že to lidem nevadí.
- C5II Break má ještě jednu výhodu pro reálné rodinné použití. Ty sedačky bez bočního vedení totiž umožňují dát dozadu tři velké dětské sedačky vedle sebe. Problém je jen se zacvaknutím pásů, ale s grifem to jde. Např. Superb 2. generace to stejně dobře nedokáže - bočnice u dveří jsou tak vystouplé dopředu, že při třech sedačkách by ty krajní byly pootočené doprostřed, což je špatně.
- Především bych ještě podotknul, že tahle C5 má celou spoustu "simply clever" řešení, která Škodovka o mnoho let později vynášela v reklamě do nebe. Francouzi jsou ovšem skromní a vůbec je tehdy nenapadlo, dělat kolem mnoha chytrých nápadů takový cirkus. Zmíněné zhasínání přístrojové desky, samostatné vyklápěcí sklo v pátých dveří kombi (fantastické při zcela plném kufru), šuplíky pod sedadly a spousta dalšího...