Aby nedošlo k nějakému omylu. To, že záručních oprav oproti stavu před 10 lety přibylo když nájezd se snížil neznamená, že jsou HYUNDAIe totální šroty. Mám samozřejmě dost známých, kteří se taky starají o auta ve firmách a tak můžu srovnávat. Jestli já mám na HYUNDAIi nárůst záručních oprav o 30-50%, pak se bavíme o vrzání palubky, nefunkčních parkovacích senzorech, blbnoucích navigacích atp. Je tu i nárůst svolávacích akcí (spínače brzdových světel například). Ale jak jsem psal výše, jsou to věci obtěžující, ale nikoliv fatální. NIKDY jsem nemusel řešit nepojízdné auto. Na rozdíl od jiných, kterým na druhém konci republiky umřely Fordy, Škodovky atd. Mimochodem jedna z těchto flotil už k HYUNDAIi přešla a není těch aut zrovna málo (cca 80). A správce autoparku si lebedí, že mu ubylo problémů.
Co se nájezdu týče, vím o i30 první generace co měla skoro 400.000 km a bez větších problémů jezdila -
[odkaz] . Ono je to hlavně o péči, interval 30.000 km na olej je dle mého úlet a lze ho akceptovat jen u aut fungujících na dlouhých trasách, kde je zátěž motoru víceméně konstantní a relativně malá. Jak tomu někdo dává za uši nebo jezdí město je to pro motor smrt. I mě mile překvapil interval 15.000 km na oleje, ale jsem v menšině
:-) . Zajímavé je, že tento interval mají motory T-GDi a 5,0 V8 GDi v Genesisu
;-) .
Jako prodejce jsem vždy zákazníkům říkal, že dnes není problém koupit jakékoliv auto, ale je problém si jasně definovat co potřebuji za auto. Pak v takové kategorii vybrat co se mi líbí a následně na co mám budget. A to v tomto pořadí. Pochybnosti jsou správné, kupovat auto se má s chladnou hlavou, jak do toho člověk jde se slepým nadšením, tak je pak akorát zklamaný. Nicméně já už v této rovině jen teoretizuji, protože pro mě se auto stalo spotřebním zbožím s poměrně rychlým tempem výměny a podstatná je pro mě jen kalkulačka.
Když projdeš moje recenze, tak jediné auto s větším nájezdem byla Sonata EF F/L, ale to je dneska auto skoro muzeální, takže ve vztahu k dnešní produkci to moc velkou vypovídací hodnotu nemá.
Se servisem je to těžké v tom směru, že polovina je jasně daná (čas prohlídek a ceny materiálu) a část má každý servis jinak (hodinová sazba a cena oleje). Obecně se říká, že pravidelný servis na HYUNDAIe je prý drahý v porovnání třeba se Škodou, já v tomto směru moc nepomůžu, naše firma má servisní smlouvu a tam jsou samozřejmě ceny práce i materiálu poněkud jiné. Ale orientačně se dá vycházet z cen prohlídek na minulou generaci -
[odkaz] .
Sám máš s Korejci zkušenost, my jsme se podíleli na uvedení některých technologií v Nošovicích do souladu s Českými technickými normami a jejich uvedení do provozu, takže taky zkušenost mám. Korea je daleko a VV dokáže, i když dost zvláštními praktikami, plnit prodejní úkoly. A víc Korejce nezajímá. Zatím. Ale žádný strom neroste do nebe a i když jsem se moc nasmál nad článkem vydaným PR HMCz, jak v červnu byl HYUNDAI na trhu zase nejúspěšnější po očištění statistik, tak každý, kdo se v tom jen trochu orientuje ví, že letošní prodeje jsou daleko za očekáváním. A moc se tím bavím
>:D !
Info o servisu po příštím pátku doplním do recenze manželčina kombíka, od minulého týdne s ním jezdím a ještě si jej týden nechám. Pak už ženě skončí dovolená, kombíka jí vrátím a začnu zase vrkat s Ferdou. Ten má aktuálně víc jak 8.900 km, takže počítám, že první prohlídka bude asi v září. O jiné servisní záznamy (ať už závady nebo pojistné události) fakt nestojím
;-) .