Jak je z mých recenzí celkem patrné jsem s HYUNDAI spojený dlouho - od roku 1998, pamatuji toho tedy opravdu hodně. Začínal jsem jako prodejce nových aut a prošel si i servisem až jsem od roku 2001 změnil stranu barikády a stal se pouhým zákazníkem. Tím, že se o auta starám i v práci a nemalé skupině přátel, kamarádů a známých, tak pro mě nakupování nového auta až takovým "svátkem" není. Ale to nic nemění na tom, že určitou úroveň přístupu a fungování očekávám a jak tak pozoruji, tak to, co považuji za obvyklé a normální, tak úplně obvyklé není. Což mě dost udivuje, při tlaku který na našem trhu je.
Pod doktorovou recenzí to byl jeden exot, ale ten stál za to. Já jsem se "přemohl" a pojal reakce jeho slovníkem i "argumentační silou". Přibrzdilo ho to, ale stejně doktor dospěl k závěru, že tohle nemá zapotřebí a stáhl všechny svoje recenze. Ve virtuálním světě se doktorem potkávám celkem pravidelně jinde a zatím je zcela spokojen ;-) .
Jako dlouholetý uživatel aut téhle značky vnímám posun v použitých materiálech. Posun ve spolehlivosti fakt ne, ten je směrem dolů. Ale to je daň za čím dál víc elektronických trpaslíků a tlak na cenu aut. Je to stejné všude. Není problém projít moje záznamy z provozu firemních aut a vyčíslit o kolik víc záručních oprav je při nižším ročním nájezdu než tomu bylo před 10 lety. Ale NIKDY mi žádné auto nikde nezůstalo nepojízdné, vždy to byly věci obtěžující, ale nikoliv fatální!
Cenová politika je díky Vošickému naprosto nečitelná a neodhadnutelná, mění se i několikrát do měsíce. Někdy se objeví plošná podpora celé modelové řady a pak se dá dostat na zajímavou cenu i u konfigurací s vyššími výbavami.
U DCT je zapotřebí brát v potaz, že se jedná o dvouspojkovou převodovku. Těm zrovna popojíždění v kolonách moc dobře na pleť nedělá, resp. je zapotřebí s nimi zacházet trochu jinak než s konvenčním automatem s hydroměničem. Dvouspojka nesnáší dobře plazení při prokluzu spojky, to lamely mizí před očima. Takže v koloně je zapotřebí nechat auto před sebou dostatečně poodjet a pak se rozjet, aby spojka plně zabrala. Za mou osobu tohle řešení do kolon není. Manželka po automatu touží, ale pokud se ho v rámci příštího auta dočká, tak jedině klasika s hydroměničem.
Já naopak jsem aktuálně v levelu, kdy debilnost reklam jdoucích do českého éteru prostřednictvím Senior PR managera Miloše Adámka, je pro mě nepřekonatelný problém. Dokud bude PR vypadat takto, tak osobně za HYUNDAI neutratím ani halíř. Mám ovšem naději, že ke změně značky vlastně nedojde, protože starší auto v rodině teď bude mít rok, výměnu tedy dřív než v roce 2019 neplánuji a do té doby snad evropská centrála konečně dostane rozum a Vošický i Adámek zmizí v propadlišti dějin, resp. budou škodit jinde, a HYUNDAI se v ČR bude prezentovat normálně bez lží a trapného vymezování vůči Škodovce.
Na Tvé dojmy jsem velice zvědavý, určitě si je rád přečtu.