No si Čech, či Moravák, či Slezan (nejspíš), tak na rozdíl od těch Slováků bys měl chápat psaný text. Důvod je zřejmý a plyne z následujícího:
"Ceny vitary a crosslandu se však protnou až v případě střední výbavové verze opelu s 96 kW a šestistupňovým manuálem za 390 tisíc korun, za stejné peníze však dostanete „japonce“ v základu! Neuvěřitelné…"
Pokud tedy Opela můžeš mít ve střední výbavě za 390 tis. s turbem, těžko ty auta budeš srovnávat s Viatrou BoosterJet, která bude mít možná za tu cenu pár elektronických nefunkčních vyfikundací navíc (což je většině zákazníků buřt, protože zase u Opelu si můžeš koupit i to, co Vitara vůbec nenabízí), ale bude stát o rovných 100 tis. víc....!!!! Test srovnává dvě auta stejné kategorie za plus mínus stejné peníze..., nebo se o to aspoň snaží. Lépe jde odhlédnout při vyhodnocení testu od pár prvků výbavy, které auto prodražují, než od typu motoru a převodovky.
Ještě jinak. Opel můžeš mít s motorem od 400 tis. v pohodě, což bohužel u Vitary lze až o 100 tis. výš (je to prostě 20% rozdíl v ceně, což není málo a test by to posouvalo úplně jinam).
A ano, byla - li by srovnávací hladinou možnost pohodnu 4x4 (což hned na začátku v testu řekli, že ne, že se většina těchto aut stejně prodává bez 4x4), pak by museli dělat srovnání Vitary s Mokkou X, případně s 500 X, CX3 a podobně a tam by Vitara zase dostala na zadek, min. v oblasti prostoru a kvality a jízdních vlastností. Takže si nevybereš. Ona ta Viatara s použitelným motorem zase až tak levná není.