Naprostý souhlas. Před třemi lety jsem si šel do salonu pro novou oktávku kombi. Naštěstí to byl prodejce koncernu, takže jsem se hned vedle pro jistotu posadil i do golfu variant highline. A bylo rozhodnuto - jak se říká na první dobrou.
Oktávka i v požadované vyšší konfiguraci v interiéru opravdu chudá příbuzná. Všude samý šedý plast. Golf v polokůži na ergonomických sedačkách (příplatek 8 tisíc) vypadal i voněl úplně jinak. 1.4 TSI 103 kW, multilink, bixenony s led, panorama na střeše a spousta příjemných blbůstek (vyhřívaný volant, vyhřívané přední sklo, couvací kamera, bezdrátové nabíjení mobilu...). To vše se slevou, bonusem na IČO a čtyřletou zárukou za za 544 tisíc z ceníkových 692.
Octavia kombi s torzkou vzadu a tehdy ještě s nemožností objednat výbavu, bez které si dneska už své auto neumím představit (vyhřívaný volant - parkuju venku) vyšla o 60 tisíc dráž.
Exteriérová robustnost je opravdu silnou zbraní oktávie. Golf by mohl mít méně zkosený předek od předního skla ke světlometům, který mu dodává subtilnější vzhled. Jinak mi jeho dizajnový minimalizmus vyhovuje a zadek se mi vyloženě líbí. Vše jde doladit drobnostmi tak, aby ani exteriér golfu nedělal v rámci mainstreamu bezkonkurečně vymazlenému interiéru (highline) ostudu.
Tím vším nepopírám, že moje další auto bude třeba octavia combi. Ale pravděpodobně pouze verze RS, kde kvalita zpracování a materiálů v interiéru snese srovnání s vysokým standardem uvnitř golfu.
[odkaz]