aneb Forbes si vybral nejnarocnejsi discipliny kterou trucky jezdi a jina jako by neexistovala ;-) elektricke trucky jiz dnes pouzivaji nektere logistiky a zvazuji jejich rozsireni na dalsi nasazeni, ale samozrejme tam kde maji spocitano ze jim vychazi dojezd a nasazeni ktere potrebuji na kazdy den, jaksi kamiony neslouzi jen a jen k dalkovym trasam, kde zrovna v USA takove nasazeni stale vice ubejva, ano v USA se kazdy rok snizuje pocet trucku ktere jezdi dlouhe trasy a tamni kamionaci co jezdi tyto trasy maji kazdy rok min a min prace, stale vyce se vyuziva nakladni zeleznicni doprava a jeji cena je vyhodnejsi v USA jiz asi 3 roky, a lepsi to jiz urcite pro kamionaky v USA nebude, silne pochybuju ze jim zlevni naftu nebo plyn a ze jim zacnou odpoustet treba mitne na mostech ktere se jim rok od roku zveda
kuprikladu i Skoda auto pouziva v arealu elektricke nakladaky, a zvazuji dobudoucna ze nasadi elektricke tahace na trasu Boleslav-Kvasiny kde jim staci realny dojezd 300km a kazdy tahac tuto trasu dela tam a zpet jen jedenkrat za den, u Skodovky to ale jiste bude elektrotahac z produkce VW, tedy Scania nebo MAN (pravdepodobne Scania ktera jiz na elektrickych tahacich dela a testuje je)
tady se da predpokladat ze Tesla se bude spise zajimat o tahace pro spolecnosti jako je Schwarz Gruppe, ktera jiz loni oznamila ze hodla postupne zelektrifikovat veskerou svou automobilovou logistiku po cele Evrope (Lidl a Kauflan) a ze jejich logisticke vozy nenajedou za den vice nez 200km, a to i tahace s navesy, a to z jednoducheho duvodu, protoze na dlouhe trasy vyuzivaji zeleznici, takze pokud by takovy truck Tesla mel dojezd 300km realnych, tak by nemusel ani bejt o moc drazsi nez beznej dieselovej truck, a vahove by byl na relativne podobnych parametrech jako dnesni dieselove trucky, neb kuprikladu 300kWh baterie je asi jen o pul tuny tezsi zalezitost nez kompletni motorova soustava dieseloveho trucku bez naplni, s naplnema je ten rozdil okolo 200kg, tedy naprosto smesnej rozdil nad kterym prave logistiky jako SG mavnou rukou, protoze se ani s nejtezsima nakladama co prevazi nedostanou prez pulku zatizitelnosti
jasne na tahani navesu kde se hraje na maximalni vahu a maximalni denni najezd jeste asi dlouho nebudou elektricke trucky mit reseni, ale to nezmanema ze nejsou logistiky co by o podobne tahace nemeli zajem ;-) naopak zajem asi maji a obrovskej, protoze kuprikladu o ten Mercedesi elektrotruck se v Nemecku dost bojovalo aby ho firmy na testovani dostali, a udajne je jeho planovana produkce na rok 2020 rozebrana na 3 roky dopredu a Mercedes proto asi bude navisovat planovanou produkci
prave elektricke tahace jsou jedna z moznosti jak zabodovat aby Tesla neukazala zavedenym autompobilkam ze i tady to je mozne
BYD ma dokonce plany elektrifikovat dalkove autobusy, kdy kazdych 200-300km by na dalnicich meli stat velke pantografove nabijeci stanice pro 10 kusu autobusu, vyrobci zacinaj chapat ze Tesla na to sla neskutecne dobre kdys si k autum zacala stavet i vlastni nabijeci stanice, zajistila si tim nejen oabyt aut, ale hlavne i sit cerpacich stanic ;-)