Ok, tak zbývá místo a čas
:-)Továrny Škodovky jsou moderní, moderně postavené i řízené, jistě nebude norma na auto výrazně odlišná od VW. Tohle je mimochodem to know-how, které Škoda od VW dostala dejme tomu "zdarma"...
S těmi procenty mzdových nákladů je to složité. Škodovka koupila za 2,3 miliardy lisovnu v Boleslavi a cca. 13 miliard investovala v Kvasinách - to jsou sice náklady, ale investiční. Když budeš brát čistě provozní náklady, tak budou ty mzdy větší procento... a další část budou mzdové náklady u dodavatelů, převlečené za sazby a faktury.
V ČR má Škoda cca. 30.000 lidí
[odkaz] průměr dělnických profesí je cca. 36t hrubého, průměr všech zaměstnanců bude podle mě někde pod 50. To ti dá mzdové náklady někde v řádu 50.000 x 1,34 x 30.000 x 12, což jsme někde kolem 25 miliard ročně, řádově - ale bohužel jen za ČR. Výroba aut bude někde kolem 800.000, takže přímý podíl mzdových nákladů vlastních zaměstnanců je jen asi 30.000 na auto... což opravdu není zase tolik. Když se ale bavíme o tom, že marže jsou v jednotkách procent...