< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naleštěná bída
Ano, muzes si vybrat z vice metod, ale ani tak netusis (jen hadas) jak na tom skodovka skutecne je protoze ikdyz odhadnes cenu vstupu, neznas mnozstvi. Reknu to takhle, potrebujes v CR presunout kopu pisku, najmes na to tamhle na vsi dva chlapi, ti ti to behem 4 hodin prehazi. Je to pro tebe nejekonomictejsi reseni, tak jdes touhle cestou.
Pro nemce ale muze byt ekonomictejsi najmout si na to chlapa s bagrem, kterej to ma za 10min. Jednoduse proto, ze pokud by to prehazovali manualne dva nemci 4 hodiny, stalo by ho to vic.
A ted, ty vis z nejakych cisel kolik clovekohodini padne na vyrobu jednoho superbu a kolik passatu? Protoze to je stejne dulezity udaj jako to kolik ten cesky vs. nemecky delnik vlastne bere. Pokud te levna pracovni sila netlaci do maximalni automatizace (a diky CNB btw. do tohohle ceske firmy nic moc netlaci), a naopak nemce jo, klidne muzes na 100tis vyrobenych passatu spotrebovat XY FTE a na 100tis vyrobenych superbu XY*2 treba a celou vyhodu platu prosustrujes na horsi automatizaci. A tohle znovu neni co bych si cucal z prstu, teda ten priklad s VW a skodovkou jo, ale obecne je tohle v prumyslu docela bezne, ze se ve fabrikach v levnych statech drou lidi kdezto ve fabrikach na zapade kde je clovek drazsi nez stroj, se drou stroje.
Jasne ze nepredpokladam ze fabrika skodovky potrebuje 2x tolik delniku jako fabrika VW, ale ani zdaleka to nemusi byt jedna k jedne. To mas drobnou zmenu tu a drobnej rozdil tamhle a nakonec porovnavas jablka a hrusky.
A vubec posledni vec, a to pivo btw. jde pak na tebe >:D , skus se mrknout na strukturu nakladu automobilek. Pokud to bude 20% z ceny produktu, rikam hodne. 20%, ne 200% jak by se chtelo vytusit z mnohonasobne vetsi marze Skody proti VW.
Zkratka, nehledej to nekde kde to neni, proc skoda vydelava lezi zakopanej pes jinde nez v nakladech na delnika. ;-)
Uff, uz se na tu plznicku tesim. >:D