"Kamarád povídal"... zřejmě budete velký odborník, a proto dodáte i konkrétní důkaz na podporu svého tvrzení, že? ;-) Já to vidím dosti odlišně. Mechanika motoru GDI je docela robustní, a to včetně rozvodů, které jsou "failsave", GDI má proti CVVT jediné slabší místo a tím je dvouhmotový setrvačník, nicméně nezaznamenal jsem dosud majitele, který by měl nějaký problém. Možné problémy bych event. čekal od zaneseného sání díky EGR, což může předsatvovat problém u všech "přímovstřikových" motorů starší konstrukce. Nicméně, bavíme se o nájezdech minimálně +100tis km vůči intervalu, který uvádíte výše. CVVT je prakticky nezničitelné, lidově řečeno, na tom motoru se nemá moc co podělat, pokud měníte olej v motoru každých 15.000 km. Korejský povoz vám dříve morálně zestárne, a pokud vydržíte ještě pár let, tak dříve shnije, než-li vám u něj odejde motor.