Kluci, jestli se Vám můžu přidat do debaty, tak můžu podepsat to, co oba píšete. Já měl možnost mít obě. Octavii 1,9 TDI 66 kw, typ AGR a pak octavii 1,6 74 kw 1998 typ AKL a táta teď má úplně stejnou octavii jako fuckerik 2001 1,6 75 kw AVU a to je teda průser.
To TDi bylo naprosto nejlepší o tom prostě žádná, bohužel mě trefila Scania na bok a byl konec, při 260 tis. km už prostě oprava nebyla možná. S octavií AKL jsem byl ale strašně spokojený, strašně málo žrala, kolem 5,8-6,3 l, což je super. Ale ten AVU je teda průser, to žere jako prase, i já se svojí nohou kdy chodci chodí rychleji se tam nedostanu pod 6,5 a většinou se to motá kolem 7,5 l, ale hlavně ten zátah je prostě mizerný. Kvůli emisím je prostě ten motor přiškrcený.
Stejně tak má kamarád 1,8 T z roku 2000 ještě před faceliftem a žere mu to kolem 10 a to s snaží jezdit hodně klidně. To co má fuckerik je nejlepší kod motoru, který existuje z těch 1,8, jede jako prase a málo žere. Tam prostě kolem toho roku 99-2001 je potřeba si strašně dávat pozor na kod motoru, hodně se tam manipulovalo s auty kvůli emisím, když jsme šli do EU a podle toho to vypadá.
Když jsem kupoval po octavii před 4 lety roomstera, tak jsem ho zvolil kvůli tomu, že to bylo prakticky první auto tohoto typu. A sami víte, že u škodovek je první typ vždy ten nejlepší. Facelift mu prospěl aspoň ze předu, ale líbilo se mi,že má zadní nápravu z octavie I, na kterou nedám dopustit.
Samozřejmě to nevydrží tolik co octavie I, o tom žádná, ale prostě v tom autě není prakticky žádný asistent, start stop tam ještě nemám, takže jediný vopruz je ta kontrolka pásů.
Ale ta octavie I bude prostě vždy č. 1 a takové auto už bohužel dnes nekoupíte. nemějme to škodovce za zlé. Je to tak u všech automobilek.
Ta Vám oběma přeji mnoho spokojených kilometrů