Já se omlouvám, ale mně se vždycky líbí, když se vyrojí nějaký diskutér, který mi začne podsouvat něco co jsem nenapsal.
Já jsem nikde nenapsal, že jsou originální disky horší kvality než neoriginální. A pouze konstatuji to, co vidím, když sundám zákazníkovi kola z auta, jak to tam vevnitř vypadá a jaké mám zkušenosti. Ale to nemá s hodnocením kvality nic společného. Já pouze napsal, že se dělají neoriginální disky, se kterými mám dobrou zkušenost a ten výrobce je dělá pro zimní provoz. Pak jsem napsal svojí vlastní zkušenost ze svého auta, že se mi po třech zimách začal loupat lak a dělají puchýřky a že se mi to u neorigo disků značky brock za pět let zatím nestalo.
OEM disky vyrábí v mnoha případech stejní výrobci, kteří vyrábějí alu disky pod svojí značkou. Pro škodovku a VW dělá kola Ronal, speciálně u origo disků škoda od ronalu a neorigo od ronalu i laik vidí, že tam žádné rozdíly v lakování nejsou nebo ATS, co jsem viděl. Pro BMW BBS, Commodora, pro Toyotu OZ, pro Mercedes BBS, pro Peugeota MSW.
Proto moc nechápu proč píšete o rozdílech mezi profi lakovnou a klasickou. Nemyslím, že Ronal, BBS, Commodora, OZ, tad OEM disky dělají profi lakovně a své neorigo, které prodávají pod svojí značkou disky stříkají sprejem, nebo na koleni.
Ale jinak to co píšete nerozporuji. Já jen konstatoval svojí zkušenost. Co se týče té hmotnosti to si dovolím hodně oponovat, aspoň u ALU disků jsou rozdíly teda minimální, někdy naprosto žádné. Ne, že bych každý disk vážil, ale když Vám jich za sezonu projde rukama několik set, tak už si nějaký obrázek uděláte, co co váží. A posledních 5 let nevidím ani rozdíl v počtu závaží, která padnou při obouvání. Zažil jsem, že na nové origo disky padlo závaží až hanba a na neorigo padlo neuvěřitelné minimum. Ale zažil jsem to i opačně. Takže asi tak....