Zajímavé čtení...a úvaha, resp. názor. Jsem z oboru a budu oponovat, doplňovat...
1/ Myslím že OEM kola budou ta nejpřísněji vyrobená kola - pod stálým dohledem zákazníka = automobilky. Požadavky na kvalitu lakování jsou natolik přísné (a stále se zvyšující-se), že pouze pouze lakovny v automatickém režimu s nejmodernějšími aplikátory jsou schopné tyto požadavky splnit...
2/ To že si myslíte, že jsou "aftermarketová" kola kvalitnější může být, na základě čeho ale? Že mají OEM puchýřky? A proč je aftermarketová nemají?.... Shrňme si proces lakování:
- Předúprava = chemické čištění, sušení
- Práškové lakování = s ohledem na rychlost lakoven sepoužívají pistole na manipulátorech
- Pec, lednička
- Předehřev, Nástřik barvy, vytěkání, lakování, vytěkání, pec, lednička....
Pokud se tedy vrátíme k vnitřku kola - ten se pouze práškuje a upřímně kvalitnějí bude vždy práškován v profi lakovně. Pokud si ale myslíte, že je vnitřek kola odolnější v zimě díky tomu že je tam klasický nástřik - toto je proveditelné pouze ručním nástřikem a lakováním - v klasické lakovně se barva dovnitř kola nemá jak dostat...
Co se týče tloušťky - prášek desítky/stovky mikromilimetrů, barva+lak jednotky mikromilimetrů.
Za mně je to mix požadavků zákazníka a kvality výroby dané firmy (resp. tovármy která daný disk vyrobila...). Rozhodně bych ale dal přednost originálním diskům před designovými - rozdíly jsou i pro laika hmatatelné - hmotnost, kvalita odjehlení paprsků, kvalita lakování...