Ty si myslis, ze Skoda vyrabi svoje vlastni brzdove kotouce? Vyrobcu jakychkoli komponent neni zase tak moc, takze jde zase jenom o vyrobek nejake firmy s logem Skoda a premrstene vysokou cenou. Kdo je ale jejich prvovyrobcem, konkretne pro Skodovku, ale netusim, nikdy jsem se o to nezajimal. Staci si to zjistit na nejakem Skoda-foru kdo je pro Skodovku dela, zrovna tak, ktery vyrobce muze byt levnejsi a pritom vyrabi kvalitnejsi dily. Vzdycky se takovy najde :-)
"Zvlnene" kotouce (neexistuji zvlnene kotouce, ale laicky se pouziva prave tenhle termin) nevzniknou samy od sebe, ale tradicne je vyrobi prekvapive sam ridic. Hlavne nedostatecnym zajetim brzdovych desticek (zvlast tech sportovnich, obycejne toho tolik nepotrebuji, ale i ty muze nekdo zahoret vic nez nevhodne). Staci zabrzdit z vysoke rychlosti (zvlast u nezajetych/mizerne zajetych desticek) a zustat stat na brzdovem pedalu. Na kotouci tim vznikne "razitko" po desticce, urcite jsi to uz videl a vsadim se, ze i u svych brzd. Tahle ploska se promeni v cementit, brzdenim se potom ohriva jinak nez zbyla plocha kotouce a kotouc pak zacne hazet a kopat. Kotouc je pak na vymenu, nepomuze ani stahnuti na soustruhu.