citigo vs. 108
...Škoda má dva klasické stírače místo jednoho levnějšího jako Peugeot a na celkovém dojmu se hodně podepisuje i rozměr pneumatik, kdy 108 jezdí na „užovkách“, zatímco Citigo má pláště viditelně širší. Díky chromovaným detailům Francouz zaujme na první pohled více, Škodovka se ale dokáže vrýt pod kůži postupně a výrazně hlouběji. Jak se hodnotí postupné a hlubší "vrytí pod kůži"?
dále: Vzhled Peugeotu je přímočařejší, veselejší a mladistvější, auto však vedle Škodovky vypadá o dost laciněji, ať už jde o zpracování či použité díly. Zato Citigo by mohlo mnohé lidi svým vzezřením “uspat”, automobil však působí mnohem seriózněji, hodnotněji a dotaženěji. ... neboli: ona je stará blažková oproti mladé střevícové tlustší, nevoní a je sprostá, ale výhodou je, že se na ni nelepí chlapi a na mouchy se dá zvyknout.... >:-[]
Všechno je podpořeno detaily. Škoda má dva klasické stírače místo jednoho levnějšího jako Peugeot a na celkovém dojmu se hodně podepisuje i rozměr pneumatik, kdy 108 jezdí na „užovkách“, zatímco Citigo má pláště viditelně širší. mmmmmmm :yes:
Teď ta prasárna, která graduje v poslední větě...... Jenže obsahuje také navigaci a velmi přehledný palubní počítač, navíc si celou obrazovku můžete vzít s sebou a používat ji i pro pěší chůzi - vždyť je to v podstatě klasická navigace od Navigonu, s několika funkcemi navíc. Jednou z nich je i obrazový výstup ze zadních parkovacích čidel, což je věc, kterou v běžném ceníku Peugeotu rozhodně nenajdete. Můžete ale mít kameru za 5.000 Kč, nebo se stačí podívat do příslušenství, tam možnost parkovacích senzorů je.
Nebudeme vás dále napínat, výrazně příjemněji působí interiér Škody Citigo. Je lépe zpracovaný, na pohled i na dotyk vyrobený z kvalitnějších materiálů, a když pomineme zmiňovanou absenci multifunkčního volantu, tak zjistíme, že rovněž ergonomie je mnohem lepší než u Peugeotu. Prostě nemusíte nic tak dlouho hledat, když to chcete použít. Ve sto osmičce je množství tlačítek, které známe z různých Toyot - zde je vliv Japonců nejvíce vidět. Na velké obrazovce si však navigaci nepustíte, pokud nepřipojíte mobilní telefon (podobný systém se chystá i pro novou Fabii), a všechno působí daleko laciněji než u Škodovky. Mí vážení spoludiskutéři, pokud tohleto projde tak pak nevím, o čem se tu dále dá bavit.
.....Vozíte-li častěji více než dva pasažéry, Citigo je jasnou volbou..... ještě jsem neviděl, že by v Citigo nebo i jiných malých autech jeli 4 nebo více stavebních dělníků ve vaťácích.... ale ano, čsad nebude mít kšeft, protože to zvládnou Citigo... hrozné...
...... !!!!!!!!!!!!! Jednoduše si ve 108 správnou pozici nenajdete, což se následně projeví na zhoršené schopnosti automobil správně ovládat v zatáčkách. V Citigo se rovněž nesedí ideálně, brzy si ale najdete posaz, který vám nebude vadit a sedadla jsou také příjemnější. ....... Tohleto si dovolím označit jako lhaní.... pokud by tohle mělo být myšleno vážně a ne v duchu Klacek - Pes tak by se to mělo opírat o nějaké měření, zjištění.... tohle by nemělo procházet.
..nevnímáte to jako zesměšňování? ..... Jeden zaměstnanec Peugeotu se nám pochlubil, že v továrně TPCA konečně “přišli” na to, že správný Čech potřebuje auto, do jehož kufru se vejde basa piv.
Využití prostoru Francouze je holt na špatné úrovni. HOLT JE TO FRANCOUZ a není to CITIGO. OMG....
Motor v CG je kliďas.. co na tom, že se špatně rozjíždí, start stop je pomalý a v kopci se podřadí na dvojku.... Proč nenapsat skutečnost, že to je chcípák, který má problém s kopcem a oproti tomu jednotka v 108 jede, splní účel jak ve městě tak mimo město. Tohle vidím jako onu další prasárnu. Nebo je to vpořádku???
Ve výsledku se tedy naladíte na klidnější vlnu a budete proplouvat krajinou s tím, že když je potřeba předjet, musíte motor “vyždímat”, což může být pro někoho i zábava. Pak vlastně zjistíte, že až na nedostatek točivého momentu a pomalejší rozjezdy je to opravdu dobrá jednotka, která navíc vyniká v provozní úspornosti. Neboli je to vlastně zábava, když to nejede.
Zato dvanáctistovka Peugeotu se 60 kW snad ani nemůže být jiná. Na volnoběh autem silně otřásá, její zvukový projev je mnohem výraznější a celkově se vibrací jen tak nezbavíte. Tohle je lež....
Naopak SOUHLASÍM S TÍM, že reakce na plyn je pokaždé jiná a je třeba si najít cit pro pedál.
Teď ovšem perla!!!
Je to možná trochu dětinské, ale ve 108 nás bavilo trápit i v dálničních rychlostech mnohem dražší a silnější vozy. .... k tomu je třeba dodat i konečné sumarizace průměrných spotřeb - Ci-go 5,6 a 108 celková spotřeba šestilitrová.
Neboli: auto je i zábava řídit a necucne si ani o moc více při "dětinském" hraní na formuli.
Pokud bychom měli srovnat samotné řazení aut, pak Škodovka s nižší pákou exceluje hladkými a přesnými drahami kulisy, které jsou navíc poměrně krátké. To s delší řadičkou Peugeotu musíte provést i delší tah a navíc se ne vždy trefíte přesně. ..... ano, škoda má výborné řazení, ale je opět lež, že se ne vždy trefíte přesně....
..... a co tohle? ... tohle není pravda!!! Při jízdě s Peugeotem je pak hlavním nedostatkem necitlivost ovládacích prvků ve spojení s nepříjemným posazem za volantem. Řidič tak nemá naprosto žádnou důvěru k vozu a těžko odhaduje jeho chování, což nedělá z jízdy zrovna příjemný zážitek. ...Zcela zavádějící a ufér argumentace.
Borec na konec:
To Škoda se chová dospěleji, ostatně jako téměř ve všem. Jezdí s větší jistotou a přitom ochotněji zatáčí, zároveň má člověk z jejích ovládacích prvků mnohem lepší pocit a není tedy problém nasadit v obloucích i rychlejší tempo. ....dodám, pokud to motor zvládne.... tohle je jen třešinka....
.... Kdyby byla 108 lepším autem, možná by to i tak Peugeotu prošlo a vyhrál by, Škoda Citigo je však pro tohoto Francouze příliš velký oříšek. Škodovka boduje kultivovaností, kvalitou dílenského zpracování, vnitřním prostorem i příjemnější jízdou. A na to mladistvější vzhled 108, dynamičtější motor ani lepší výbava včetně automatické klimatizace nebo bezklíčového vstupu nestačí. Vítězem „českého“ srovnání se tedy stává Škoda Citigo, a to docela přesvědčivě. ....tady už nepřekvapí nic..
...ještě k těm necitlivým prvkům... co tak zmínit okamžitou odezvu displeje? ... a to jen jeden příklad za všechny....
Opravdu je tohle styl psaní a testování, který nám, co máme něco odježděno, odžito a odečteno vyhovuje? ....
8-s