< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zklamání
jsem to blbě zařadil, je to reakce na tvůj poslední příspěvek.
to je celý blbost, ty normy ženou vývoj automobilovýho průmyslu v Evropě značně do předu. Tady se nedá soustředit jen na jednu část. Konstrukce musí zvýšit účinost motoru (Vyšší vstřikvoací tlaky, specifické povrchové vrstvy snižující tření, vyšší spalovací teploty, oprimalizace spalovacího prostoru...), snížit energetickou spotřebu (řízené dobíjení, FULL LED světla, rekuperace, ...), snížit hmotnost skeletu (použití vysokopevnostních ocelí, slitin hliníku, kompozitů, v důsledku zvyšuje tuhost karosérie a její odolnost při nárazu), optimalizovat odporu vzduchu karoérie, robotizované převodovky a milion dalších věcí, který by v mainstreamu nebyly kdyby nebyly emisní normy. A v porovnání s dejchavičným rotačním TDI před 15 lety co se za ním valí tuny sazí, přes který není vidět, je to nesporný pokrok ku předu, který bych neměnil.