Diskuse

Škoda Octavia (2014)

29.6.2014

Důvodem pro koupi auta bylo nadcházející narození potomka. Škoda Felicia už nebyla podle našeho názoru dostatečně bezpečným autem, i když mně osobně by…

 

Škoda Octavia (AdamPHBR)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto 508

    508 29.06.2014  22:32

    Nejlepší vůz, nad všemi vozy.

    Že by skrytý PR článek ze škodofky? Nenápadně poplivat konkurenci a pak napsat, že jest Schade nejlepší...
    • 00 Reagovat !

      foto -awson

      Đawson 30.06.2014  04:55

      « Re: Nejlepší vůz, nad všemi vozy.

      A proc si to myslis? Nedavno padl podobny vyber i u nas a vochcavka skoncila v zebricku druha. Vyhral golf. Ono se chce vazne s kazdym autem projet po sobe a srovnat si priority. A ne jen hanit skodovku proto, ze vyrabi dobra lec drazsi auta.
    • 00 Reagovat !

      foto Bertold

      Bertold 30.06.2014  08:36

      « Re: Nejlepší vůz, nad všemi vozy.

      Kto by bol favorit v tejto triede u teba a preco?
      • 00 Reagovat !

        foto SCHROJF

        SCHROJF 30.06.2014  08:52

        « Re: Re: Nejlepší vůz, nad všemi vozy.

        U mna je favorit GOLF,a nebranil by som sa ani tvojej JETTE...aspon u nas v SR je SKODA vzdy vybavovo chudsia,ale drahsia ako samotny VW...A co sa tyka tychto novych recenzii,pred asi 5 rokmi,ked som tento portal navstivil prvy krat,sa nove recenzie automaticky objavovali s fotkami,ktore podla mna vystihuju "vztah chlapa k svojmu autu",a nikto tu necaka reprezentativne fotky auta,ale dat sem jednu fotku auta,a este cudzieho,len preto,ze sa majitelovy,ak nim vobec je, nechce ist niekam do pola a fotit...preco ho neodfoti pri tej ceste o vikende cez celu CR a Moravu ako pise? ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Bertold

          Bertold 30.06.2014  10:23

          « Re: Re: Re: Nejlepší vůz, nad všemi vozy.

          S tvojim výberom by som problém nemal. ;-)

          Len nejaké poznámky na okraj-
          Rodine, ktorá potrebuje väčší kufor (najväčší problém kočík) je konkurentom Octavie len Golf Variant a to je oproti krátkemu Golfu hneď cca. 1000 Euro naviac. Pri výške AdamaPHBR 190 cm je miesto na zadných sedadlách Octavie veľké plus. Ja si s mojimi 198 cm v Octavii sadnem za seba s nohami do "I", v Golfe mám nohy do "V". (ale dá sa to vydržať)
          Jetta má pre mnohých nevýhodu karosérie typu sedan. A mnohí sa boja staršej verzie TSI. (Naša Jetta (r.v. 2011) po roku absolvovala aktualizáciu rozvodov a teraz má niečo vyšše 170 000 km a v pohode.) Pri facelifte čo príde onedlho by Jetta vraj už mala dostať nové verzie TSI. Výhodou pri Jette je pre mňa aj fakt, že vďaka slušným pukliciam nevyzerá zle ani na plechových diskoch a tým ušetríš nezanedbateľných 500 Euro.
          A v Čechách Jettu pre slabý záujem stiahli z predaja.
          Tak toľko na okraj.
        • 00 Reagovat !

          foto ikoptak

          ikoptak 30.06.2014  20:24

          « Re: Re: Re: Nejlepší vůz, nad všemi vozy.

          No proti Vašemu favoritu samosebou nic, každý má své.
          Ale pravdu říct osobně nevidím jediný důvod si svojhe auta fotit. Proboha proč, když vzpomínám např. jak to vlastně vypadalo v žigulu, tak dost fotek vždy najdu a fakt se v ničem nelišil. Snad jen kdybych měl nějaké vytuněné auto lišící se od série tak bych si pár fotek na památku udělal.
  • 00 Reagovat !

    foto AdamPHBR

    AdamPHBR 30.06.2014  09:01

    Fotka

    Ahoj,

    já fakt nemám myšlenky na focení auta, ale dnes přidám fotku z ulice, vyfotím, až půjdu z práce. Včera jsem měl trochu času, tak jsem si řekl, že napíšu review.

    Adam
    • 00 Reagovat !

      foto Toky1

      Toky1 30.06.2014  10:15

      « Re: Fotka

      Ad fotky - tie, asi ako ty, nejako neriešim. Vzťah chlapa a auta zvýraznený fotkou mi nejako nič nevraví. Nieže by to nebola pekná bodka za recenziou, ale proste neriešim. Fotky by možno skôr mali vystihnúť nedotiahnutý detail na aute alebo práve premakaný, toto sú dôležité veci. Môj názor, nesnažím sa ho ale nikomu vnútiť.
      Ad Focus - absolútny súhlas s tvojim názorom na nedostatok priestoru. WTF?? Ford palec dolu, príliš do priestoru posunutá palubka jednoducho dramaticky uberá priestor v kabíne. V predchádzajúcich modeloch Focusu som s tým problém nemal.
      Ad Civic - mám 1,87m, na zadnú sedačku som sa nevošiel - málo miesta aj na kolená aj na hlavu. Priestorom rovnako naprd ako Focus. Nechápem, že ty si s Civicom nemal problém. Či si skúšal civic kombi?
      Ad 1,2TSi - mne pocitovo tiež ten motor v oktávke vyhovuje, ale stále si niesom istý spoľahlivosťou.
      Ad viacprvková náprava vs. torzka - je cítiť rozdiel v zákrutách na nerovnostiach, ale pokiaľ máš v tej zákrute rezervu (rozumej nejazdíš na hrane možností), tak s tým nieje problém. Proste ak ti jedno zadné koleso v zákrute vybehne na kopček náprava z princípu pridvihne aj koleso na druhej strane potom má podvozok odstredivou silou snahu uskočiť do strany - pri viacprvku druhá strana sedí na ceste a lepšie auto podrží. Samozrejme ak ten kopček alebo nerovnosť nieje cez celú vozovku a nevybehnú na neho obe strany nápravy naraz. To je môj laický názor, ak sa mýlim rád sa nechám poučiť. Nevýhoda viacprvku je podľa mňa v jeho komplikovanejšej konštrukcii, tým pádom aj cene a predpokladám v jeho vyššej hmotnosti. Ale čo sa týka bezpečnosti určite je to fajnovejší bazmek.
      Oktávok 3 bude za chvíľu na cestách strašne veľa a zlodeji si na ne brúsia zuby ale ak sa ti páči, auto ti sedí a nevadí ti efekt stáda, prečo nie?
      • 00 Reagovat !

        foto Bertold

        Bertold 30.06.2014  10:58

        « Re: Re: Fotka

        K tej zadnej náprave- viacprvková versus kľuková s prepojenými ramenami

        -samozrejme že viacprvková je z hľadiska naháňania desatín sekundy lepšia.

        - zásadná výhoda nie je ani tak v tom, že ľavé a pravé koleso sú pri viacprvku nezávislé. Pri viacprvku je tu napríklad priečny stabilizátor, ktorý ľavé a pravé koleso tiež prepája (samozrejme, že to nie je ekvivalentné s kľukovou nápravou, ale kolesá sa tiež ovlyvňujú)

        -pri kľukovej náprave je medzi ramenami priečka, ktorá je pružná, takže kolesá sa neovplyvňujú až tak, že keď poskočí ľavé, tak rovnako poskočí aj pravé. Tak je to pri pevných nápravách, ktoré majú ľavé a pravé koleso spojené fakt na fest.

        -hlavná výhoda a tá najpodstatnejšia viacprvku je v odklone vonkajšieho kolesa pri prejazde zatáčkou. Pri kľukovej náprave sa naklonením karosérie dostane vonkajšie koleso do pozitívneho odklonu (čo je zle- menšia vzdialenosť medzi ťažiskom auta a bodu styku vonkajšej pneumatiky s vozovkou). Pri viacprvku sa koleso v zákrute dostane do negatívneho odklonu (čo je dobre- väčšia vzdialenosť medzi ťažiskom auta a bodu styku vonkajšej pneumatiky s vozovkou) Až táto vlastnosť je naozaj kľúčovým rozdielom týchto dvoch druhov náprav. V bežnej cestnej premávke je rozdiel často krát nepozorovateľný. Ak chce niekto rozdiel pozorovať, tak najlepšie so stopkami v rukách.
        • 00 Reagovat !

          foto Toky1

          Toky1 30.06.2014  13:04

          « Re: Re: Re: Fotka

          No tak ak je ten viacprvok dôležitý len pre rýchlejší prejazd zákrutami a to o pár desatín, tak asi fakt nemá zmysel. Každopádne ďakujem za vysvetlenie. Ešte potom je snáď viac zaujímavé pruženie a tlmiče, tvrdšie je kostitras ale sedí lepšie, mäkké je plavné ale má tendenciu viac uskočiť. Či? Na mojej corolle sedane s torzkou sa mi vidí istejší podvozok keď mám naložený kufor alebo syna vzadu ako keď sa veziem sám. Stále sa bavíme o rýchlejšom prejazde zákrutami, na rovinke je to rozdiel nula nula prd.
          • 00 Reagovat !

            foto Bertold

            Bertold 30.06.2014  22:22

            « Re: Re: Re: Re: Fotka

            Čo sa týka pruženia (mäkké, tvrdé), to priamo ovplyvňuje náklony karosérie v zákrute. Čím mäkšie, tým sú samozrejme náklony väčšie. V súvislosti s nápravami typu torzka a viacprvok sa dá povedať, že s mäkkým komfortným pružením si oveľa lepšie poradí viacprvok ako torzka (z hľadiska jazdnej stability v zákrute).

            Torzka- veľký náklon, veľký pozitívny odklon vonkajšieho kolesa, tým pádom veľké skrátenie vzdialenosti medzi ťažiskom auta a bodom dotyku vonkajšej pneumatiky s vozovkou. Dochádza k výrazne veľkému rozdielu zaťaženia medzi vonkajším a vnútorným kolesom, pri neoptimálnom postavení vonkajšieho kolesa vzhľadom k vozovke.

            Viacprvok- veľký náklon, vonkajšie koleso sa dostáva do negatívneho odklonu, tým pádom menšie skrátenie vzdialenosti medzi ťažiskom auta a bodom styku vonkajšej pneumatiky s vozovkou. Dochádza k menšiemu rozdielu zaťaženia medzi vonkajším a vnútorným kolesom, pri optimálnom postavení vonkajšieho kolesa vzhľadom k vozovke.

            Pri tvrdšom pružení dochádza k menším náklonom karosérie, takže výhody viacprvku sa postupne stierajú. Napríklad na základe toho ako popisujú novinári rozdiely v charaktere jazdy pri Octavii III viacprvok-plavnejšia jazda, torzka-tuhší podvozok, dalo by sa takto teoreticky povedať, že konštruktéri vďaka viacprvku ponúkli pasažierom viac komfortu pri cca. rovnako stabilnej jazde v zákrutách.

            Napríklad ja mám skúsenosť s Octaviou III-torzka, Jetta- viacprvok obe autá tvrdšie pruženie a v medziach toho, čo je ešte ako tak akceptovateľné v bežnej premávke, rozdiel by som nespoznal, alebo spoznal len veľmi ťažko.

            Každé auto na nerovnosti uskočí. Rozdiel je len v tom, akú veľkú nerovnosť na to potrebuje. Kostitras má rovnomernejšie zaťažené kolesá v zákrute, takže ak jedna strana nabehne na nerovnosť, druhá strana viac podrží. Ak kostitras odskočí, tak sa zas rýchlo chytí. Pri nestabilite si žiada okamžitú kontru. Mäkké pruženie v prípade nestability nie je také náročné na rýchlosť reakcie vodiča. Má však tendenciu pri prejazde nerovnosťou v zákrute sa rozkývať, dochádza k rozdielom medzi zaťažením predných a zadných kolies a v najhoršom prípade k ťažko zvládnuteľnému šmyku.
      • 00 Reagovat !

        foto AdamPHBR

        AdamPHBR 30.06.2014  11:16

        « Re: Re: Fotka

        Mně se v tom Civicu (krátká verze - ne kombi)fakt sedělo dobře, ale je pravda, že jsem možná neseděl úplně rovně, resp. nijak jsem se na zadních sedaldech nerovnal. Podle mě je ale civic opravdu dobré auto.

        Nejsem moc rally driver, spíš jezdím na spotřebu a otáčky pořád nízko, asi bych byl ten poslední, kdo by auto dostával na hranici možností. Nicméně cca při 150 na dálnici nepociťuju žádný problém s kontrolou auta.

        U té maximálky cca 200 bylo trochu znát, že auto se o něco hůř ovládalo, ale tohle není moje cestovní rychlost a asi je to přirozené i u jiných podobných aut.

        Jak jsem psal, pro mě je rozhodující to, že auto je opravdu praktické a bezpečné, zatím fakt spokojenost.
    • 00 Reagovat !

      foto smoula-nesika

      šmoula nešika 01.07.2014  10:22

      « Re: Fotka

      No když pominu ty známky v pravém sloupci a další výstřely kamsi, je aspoň dobře, že jsi k takhle obsáhlé recenzi dodal nějakou fotku. I když tě při současném známkování asi nemá cenu hodnotit, dokaď nevložíš ještě další fotky z "venčení".
  • 50 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 30.06.2014  23:32

    Trochu soudnosti by neškodilo

    Je mi vcelku jasné, že když někdo za své koupí předraženou Octavii, tak si prostě tu svoji pravdu musí obhájit, ale trocha soudnosti by opravdu neškodila a jak zní v jedné písni - čeho je moc, tak toho je příliš 8-s

    Obecně vzato určitě Octavia není špatná, ale v moném je Octavia III krokem zpět.

    Řeči o zadní nápravě, jak nikdo rozdíl nepozná ... blbost. Úplná blbost, rozdíl pocítí každý. A vůbec nejde o nějakou dynamiku, agilitu či přilnavost, jak je dnes dle testů v módě říkat. I když právě ta přilnavost je s víceprvkem citelně lepší :-!

    Rozdíl je především v komfortu a rozdíl se pocítí právě na horších cestách. Stejně tak tuhost kastle - ne, Octavia opravdu v tééhle disciplíně neexceluje a jsou prostě a jednoduše lepší stejně jako v odhlučnění zadní nápravy a podběhů.

    Právě komfort je to, co Octavii III sráží spíš k průměru. Čím ta Octavia vyniká jinak? Možnost příplatků a velikost kufru a místa vzadu. Nic víc v tom není. Jenže místa vzadu je zbytečně přespříliš, takže kdo chce vozit zbytečné cm?

    Nikdy bych nečekal, že tohle napíšu, ale Octavia III je z koncernové trojky aktuálně nejhorší. Golf je tradičně dotažený, jenže Leon poskočil hodně vysoko. Lépe řešený interiér, lepší sedadla, rozvor přiměřený zbytku, LED technika, kvalita zpracování a použitých materiálů ... I když je Golf "best", tak já bych sáhl právě po Leonu a objektivně vzato Octavia nemá proti Leonu co nabídnout, tedy opět kromě kufrové výhody liftbacku a (zbytečně) prodlouženého rozvoru.

    Řeči o prodejích jsou úplně mimo, Octavií je tolik, protože je to standardizovaný služební fleet a v zahraničí se Octavia prodává slušně vybavená za nízké ceny. Ale Octavia, aby byla (jako u nás) dražší než Golf? Ne, na to opravdu nemá :-!
    • 40 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 01.07.2014  00:45

      « Re: Trochu soudnosti by neškodilo

      Napsal jsi to naprosto přesně, měl jsem v hlavě to samé zhodnocení koncernové trojky nižší střední. Navíc přidej chaotický systém příplatkových výbav a paketu které se často vylučují, takže správně nakonfigurovat auto dělá problém i "profíkům" v autosalónu, přemrštěná cena, neútulný fádní interiér bez špetky invence to je nová Octa 3. Jeden krok vpřed a dva vzad. Ale co mě na octě opravdu vadí ze všeho nejvíc je naladění podvozku. Čert vem tu torzku i s tou přeci lze naladit podvozek mnohem lépe. Tento je tvrdý, uskákaný a navíc hlučný. Jezdil jsem zatím jen v 1,6 TDi ale bylo to pro mě obrovské zklamání.
      • 10 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 02.07.2014  17:22

        « Re: Re: Trochu soudnosti by neškodilo

        ono se zde docela hodí věci správně pojmenovat.

        Je víceprvek citelně lepším řešením? Je.

        Je torzka vzadu obecně v nižší střední nedostatečné řešení? Není.
        Je torzka vzadu obecně ve střední nedostatečné řešení? Ano.
        Má být Octavia konkurentem k vozům nižší střední nebo střední třídy? (?)

        Je torzka vzadu v Octavii větší nedostatek než jinde? Ano. Proč? jednak je liftback náchylnější na takovéto řešení, jednak má Octavia značný zadní převis a hlavně vysoké užitné zatížení.

        Takže zatímco Golf, Astra nebo Leon dokáží s torzkou docela dobře žít, tak u Octavia liftback je tato koncepce cítit mnohem víc. Ono totiž obecně vzato je Octavia tvrdá a komfortu příliš nepřeje.

  • 10 Reagovat !

    foto 508

    508 01.07.2014  00:36

    Škoda-nejlepší vůz Evropy

    Jaká je alternativa dle mého názoru k ochcávce, Dawsone? Plnohodnotné auto střední třídy! Auto s rozvorem 2,60, celkovou délkou 4,7, lešenářskou trubkou místo zadní nápravy a navíc nasteroidovanou 1.2 TSi mi přijde jak paskvil, pro někoho kdo má hluboko do kapsy a chce honit vodu s ,,velkým autem". Zajímavé je, že žádná jiná automobilka takový paskvil nevyrábí... Škoda Auto vyhmátla díru na trhu a vyrobila skvělý vůz pro nuzáky v západní Evropě, Polsku a hrdé české vlastence co potřebují velký vůz :-).
    • 00 Reagovat !

      foto Bertold

      Bertold 01.07.2014  08:12

      « Re: Škoda-nejlepší vůz Evropy

      Díky za odpoveď. :-)

      Na rázvore pridaj zopár centimetrov. Vieš aký je rozdiel medzi pevnou nápravou a polonezávislým zavesením kolies so skrutnou (poddajnou) priečkou? Lešenárska trubka má od skrutnej priečky dosť ďaleko.
    • 01 Reagovat !

      foto miromen

      miromen 01.07.2014  09:19

      « Škoda-nejlepší vůz Evropy

      Proč by to měl byt paskvil ? OIII je vic než solidni auto sve třidy a např. takova novinka 308 to je zklamani ktera je meně utulna a prakticka a jako protivahu k 1.2 TSI ma svou brumlavou a ne zrovna kultivovanou 1.2 kterou ja bych ve svem autě opravdu nerad.
  • 00 Reagovat !

    foto 508

    508 01.07.2014  01:26

    Škoda-nejlepší vůz Evropy

    Ano, torzka lze naladit, dokonce perfektně (např. Peugeot RCZ). Myslím, že žádné dnešní auto nemá má torzku při délce téměř 4,7m, jen Schade Octavia. VW Golf je ikona, je fakt nesoudnost ho srovnávat s Octávkou. Škoda bude vždy horší než VW, dostává starší technologie a němečtí manažéři mají povolení z centrály VW nešetřit plechem :-)
  • 21 Reagovat !

    foto 508

    508 01.07.2014  10:47

    Neplnohodnotná střední třída.(Škoda Octavia)

    Škoda Octavia si hraje na to, na co ani zdaleka nemá a to na střední třídu. Co je na na octávce prosím solidní? Natažená kastle v kombinaci s malým rozvorem, primitivní zadní náprava, cena? Peugeot 308 a jiný zástupci nižší střední si na nic nehrají, je to prostě nižší střední..Když se někdo nechá dobrovolně od Škody Auto ožulit, je to jeho problém. Ochcavia se totiž alespoň v ČR dotýká cenově střední třídy, která je opravdu kvalitou někde jinde a to od jakékoli automobilky.
    • 14 Reagovat !

      foto miromen

      miromen 01.07.2014  11:28

      « Re: Neplnohodnotná střední třída.(Škoda Octavia)

      Ty budeš pěkne mačo. Hm cena 308 je opravdu "vyborna" .
      Co je na tom že někdo děla rozlišnějši auto než konkurence ? To je snad dobře a navic jak vidět podle prodeju velice dobře a tebe to evidentně znepokojuje.
    • 02 Reagovat !

      foto Bertold

      Bertold 01.07.2014  11:35

      « Re: Neplnohodnotná střední třída.(Škoda Octavia)

      Nehnevaj sa na mňa, ale kypí v tebe žlč. No bez racionálnych argumentov. Len tak narýchlo.

      Octavia sa nehrá na strednú. Hrá sa na niečo medzi nižšou strednou triedou a strednou triedou. Rozmermi, vnútorným priestorom aj cenou. Budem vychádzať z tvojho nicku. Napríklad Peugeot 508 sa predáva na Slovensku od 24890 Euro (ACTIVE 1,6 THP 115 KW). Octavia BUSINESS (obohatená ELEGANCE) 1,4 TSI 103KW sa predáva za 21460 Euro. Zdá sa ti že Škodovka pokladá Octaviu za plnohodnotné auto strednej triedy?

      Peugeot 308 SW má rázvor 2730 mm a má rovnako vzadu torzku. Octavia má 2686 mm.
      Dĺžka Peugeot 4585mm; Octavia 4659mm rozdiel je 7,5 cm. Je to taký rozdiel že jedno je hodné zatratenia a druhé je hodné vyzdvihovania?

      A to by sa tu dalo ešte kadečo popísať o sprevodovaní 1,2 THP v 308-čke. Ale načo.
      • 20 Reagovat !

        foto HonzoiS

        HonzoiS 02.07.2014  11:47

        « Re: Neplnohodnotná střední třída.(Škoda Octavia)

        Je to skoro dva roky, co jsem matce vybíral auto. Také jsem koukal po Rapidu 1.2 TSI, ale za tu šílenou cenu nulová výbava. Pak jsem navštívil Peugeot na Mělníku a začal jsem se vyptávat. Nová 308 s 1.6VTi v základní výbavě která obsahuje takové věci, jako třeba vyhřívané sedačky, tempomat, klimatizaci, dešťový a světelný senzor atd. vyšla daleko levněji než zmiňovaný Rapid 1.2 TSI také v základní výbavě. Bylo jasno...koupila se 308 :-) . Matka stále jezdí každý den a za necelé dva roky co auto má ani jeden problém :-) .
        Tímto chci jen říci, že Škoda je podle mě zbytečně drahá :-(
        • 10 Reagovat !

          foto Bertold

          Bertold 02.07.2014  16:49

          « Re: Re: Neplnohodnotná střední třída.(Škoda Octavia)

          Servus!

          Naskôr vo všeobecnosti-

          V obchode nie je umenie byť lacný, umenie je byť výhodný. To píšem ako by som bol nejaký obchodník, no to rozhodne nie som. :-)

          Octavia nie je lacná, to určite nie. Ale dokáže byť výhodná pre určitú skupinu zákazníkov. A podľa predajov je ich dosť veľa. (Určite sa nejedná o ľudí, ktorí sa vozia iba sami a stačí im 380l v kufri. Tam Octavia nemá šancu.)

          Netvrdil som, že Škodovka ako celok je lacná alebo drahá. Bavili sme sa len o Octavii Niekomu sa zdajú Octavia Rapid drahé, napríklad mne sa Fabia javí lacná. (Samozrejme že to súvisí s tým, že končí.)

          A samotná Škodovka o sebe prehlasuje, že nechce byť lacná značka.

          Tak toľko filozofia. :-)

          Čo sa týka Rapidu, tak tam to vidím podobne ako ty. Pred uvedením som sa tešil na Rapid 1,2 TSI 77kw. Už sa neteším a hľadám inde. Cena 77kw verzie s príplatkami za štandardné veci je u nás v SK mimo. A už vôbec nechápem Rapid Spaceback kde odpadá jediná výhoda oproti konkurencii- kufor. Veď sa 77kw verzia ani nepredáva, všetko z benzínov je 63kw. Napríklad aj z toho vidno, že keď niečo nie je výhodné nepredáva sa to . Hoci je to škodovka.

          Peugeotom 308 som sa neviezol, ale v Citroene C4 1,6 VTi ano. Jednalo sa o krátku skúšobnú jazdu a ako také bolo auto celkom fajn. Ale motor nebola nejaká veľká výhra. Z hľadiska dynamiky jazdy. Pridusená atmosféra so všetkým čo k tomu patrí. Odhliadnuc od toho však nemám výhrady a viem si predstaviť skupinu zákazníkov, ktorým je tento handikep fuk. Pre mňa je to bariéra cez ktorú nepreleziem. Hoci sú C4 a možno aj 308 1,6 VTi lacné, pre mňa nie sú výhodné.

          Tak toľko. Maj sa.
  • 21 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 01.07.2014  11:05

    V-max

    Zdravím, píšeš, že rychlost 200 km/h je na autě celkem rychle. Já tedy touto novou nejel, ale II s TSI 77kw mam celkem dost najeto a tohle nemohu potvrdit. Do 150ti to celkem jde, ale pak už dost silně pocítíš absenci většího objemu, protože vytočená jednadvojka netáhne. V takto vysoké rychlosti si lépe poradí starobylé MPI 1.6, protože je akorát tak vytočené a ke 180ti se rozjede.. pak už je to taky bída s nouzí :-)

    Zajímá mne, jestli je tedy nová Octa takhle svižná (nezdá se mi, že by ten motor byl o tolik lepší).. záleží s jak silnými auty srovnáváš :D. Mimochodem bud rád, že tam nemáš to staré TSI... my s nim máme dost problémů :-)
  • 31 Reagovat !

    foto Svagi

    Švagi 01.07.2014  11:11

    Bezkonkurenční motor 1.2 TSI

    Cituji: ..."Jedinou konkurencí je snad 1.0 ekobůst (1.6 EB je objektivně lepší než 1.2 TSI), ale ten se montuje jen do středových panelů ford, ke kterým se dávají ještě 4 kola (víte, o čem mluvím), takže de facto motor konkurenci nemá"... Montuje se jen do středových panelů >:D tomu se musí jen člověk zasmát. Nemontuje je se náhodou ještě do Mondea, Fiesta ST, C-MAX (uznávám že má stejný interiér jako fokus), KUGA, S-MAX, GALAXY?
    Takže si nemyslím, že se montuje jen do "středového panelu". Autor tohoto článku by si měl první něco přečíst a seznámit se s trhem a pak jsem něco napsat. A nepsat sem nepravdy. Jinak ódy na to jak je O3 nejlepší auto na planetě jsem už slyšel,ale v takové koncentraci jako je tato recenze (např. 13 x 10 bodů)už dlouho ne >:D . O3 je bezesporu kvalitně vyrobené, sestavené auto,ale tohle je fakt sila >:D
    • 12 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 01.07.2014  16:16

      « Re: Bezkonkurenční motor 1.2 TSI

      Obrat "Jedinou konkurencí je snad 1.0 ekobůst , ale ten se montuje jen do středových panelů ford, ke kterým se dávají ještě 4 kola " mi naopak přijde naprosto výstižný a s trochou nadsázky přesně vystihuje fordovo designové trápení s naprosto nezvládnutým využitím vnitřního prostoru u fokusu 3. Já bych ještě dodal k této větě do středových panelů ford s obrovským kydancem chaosu místo středového panelu. A vrcholná taškařice byla když byl fordův malý tříhrnek potřetí po sobě vyhlášen motorem roku. A 1,6 Ekoboost, to je fakt výborný motor ale je to bohužel Jenom boost. S Eko nemá nic společného. Ve fokusu se pod 7 l/100 nedostane ani náhodou, S TSi se dá při naprosto normální jízdě dostat pod 6.
      • 10 Reagovat !

        foto Svagi

        Švagi 01.07.2014  16:33

        « Re: Re: Bezkonkurenční motor 1.2 TSI

        To je věc názoru a osobního vkusu, ale např. Mondeo má zcela odlišný středový panel jako nové Fordy, takže určitě naplatí věta jakou si psal. Mě osobně nevadí, je to něco jiného než interiery běžných auta (např. O3) ale, že bych z toho byl nadšen se říct nedá.
        S tou spotřebou, musíš také porovnávat i výkon váhu vozu atd. 1.6 EB 150PS vs. 1.2TSI 105PS myslím si že kdyby měl 1.2 TSI 150PS jako má EB tak spotřeba je podobná. Proč se nesvést na tom, že Ford a jeho motory byli vyhlášeny po 3 motorem roku. Je to hezká reklama, kterou by jistě využila i Škoda, pokud by se v ní vyvíjely motory >:D
  • 13 Reagovat !

    foto 508

    508 01.07.2014  14:03

    Výhodná kupě Škoda Ochcávia

    Tak dobře milý škodovkáři :-). Dle mého názoru dát do auta dlouhého téměř 4,7m malou upocenou kočičku 1.2 Tsi může jen barbar, který nemá kousek srdce, to je opravdu dobrý motůrek tak maximálně do hatchbacku Peugeotu 308, který neměří ani 4,3m. Teď k cenové politice Škoda Auto. Někdo v diskusi zmínil Peugeot 508, tak srovnám cenu Ochcávky (jiný název si nezaslouží viz. níže) s ním. Dle akčního ceníku Škoda Octavia Fresch Ambition 1.6 Tdi stojí 477tis. Kč. Dle akčního ceníku Peugeot 508 1,6 Hdi 510tis. Kč. U Peugeotu 508 stojí za úvahu přidat 20tis. Kč a pořídit si dvoulitr Hdi za 530tis. Z toho mi vychází, že Ochcávku si za tyhle peníze koupí jen finančně negramotný blb. Chápu české firmy, že kupují ochcávky jak housky na krámě, je třeba své zákazníky přesvědčit, že firma podporuje " český automobilový průmysl". Vyšší management, který rozhoduje o nákupu vozového parku ovšem v ochcávkám moc nejezdí..
    • 02 Reagovat !

      foto miromen

      miromen 01.07.2014  14:55

      « Výhodná kupě Škoda Ochcávia

      Ty jsi jednoduše k smichu včetně tveho mimozniho blaboleni.
    • 00 Reagovat !

      foto Bertold

      Bertold 01.07.2014  15:38

      « Re: Výhodná kupě Škoda Ochcávia

      OK. Jedná sa o výpredaj skladových vozidiel pred príchodom faceliftu, ktorý už bol predstavený verejnosti. Všetky automobilky dávajú zľavy na výbehové modely. Keď zverejnia ceny faceliftovanej verzie potom porovnaj.

      A tak mimochodom, nie som škodovkár. Len mi vadí, keď má niekto tmu pred očami len preto, že sa jedná o najpredávanejšiu značku na trhu. A kope a kope a kope a nerozmýšľa. Keď to toľko ľudí kupuje na relatívne ekonomicky slabom trhu ako CZ a SK, tak asi to má nejaký dôvod. A ten treba hľadať. Nie kopať.
  • 10 Reagovat !

    foto Xylo

    Xylo 01.07.2014  15:17

    Gratulace

    Pěkné auto za skvělou cenu :yes: . Jenom bych polemizoval s tím, že jí mají všichni. Řekl bych, že jí skoro všichni chtějí, takže sem tam nějaký ten plivanec asi budeš muset absolvovat. Kecy o malém motoru a zadní nápravě, to asi není potřeba komentovat. Přečetl jsem si celou tvoji recenzi a plně chápu tvou volbu. Trochu bych možná polemizoval s odsouzením 5-kvaltu - měl jsem ho v Octavii 1,6 TDI i v Passatu 2,0 TDI a vůbec jsem si nestěžoval. JInak pocit z nové oktávky mám obdobný a navíc bych řekl, že je to i moc hezké auto ...
  • 00 Reagovat !

    foto 508

    508 01.07.2014  16:22

    Předražený mladoboleslavský stroj průměrné kvality.

    Jen blbec se směje a považuje za mimózní řeč čísel, přemýšlí totiž podle svého subjektivního vidění světa. Ještě k tomu Peugeotu 508, jeho ceník je v této výši už cca 2 roky, kdy byl facelift v nedohlednu. Dokonce před devalvací koruny byla 508 hluboko pod úrovní 500tis. Kč. Navíc si nemyslím, že dojde po uvedení facelitu ke zdražení. No uvidíme..
  • 00 Reagovat !

    foto AdamPHBR

    AdamPHBR 01.07.2014  16:42

    Děkuji za příspěvky

    Dobrý den,

    překvapilo mě, jakou přímo „ohnivou diskusi“ moje review vyvolalo. Děkuji všem za příspěvky, odlišné názory respektuji. Zaznamenal jsem některé dotazy a výtky. K nim si dovolím v souhrnu reagovat:

    1) Diskuse k nápravám a podvozku. Z mnou testovaných aut byl nejlepší focus (ten byl fakt podvozkově nejlepší, pak dlouho nic), ostatní auta pak byla z mého pohledu svým projevem zcela srovnatelná (město, okreska, dálnice) bez ohledu na to, jaká byla konstrukce nápravy. Jen Peugeot 308 SW a auta s dieslem byla trochu těžší a hůř ovladatelná.

    2) Maximálka a motor. 200km/h se dá jet v úseku D1 mezi Vyškovem a Kroměříží, kde v zásadě nikdy nejezdí žádná auta. Možná na těch 180 to šlo lépe, od 180-200 už o něco hůř, ale stejně to netrvalo dlouho. Mám srovnání s OII 1.6 TDI a OIII 1.2 TSI je opravdu svižnější. Není to žádné „dělo“, ale ty 200 auto dá a motor rozhodně není poddimenzovaný. OIII je hodně lehké auto. Je to asi o pocitu, nejlepší je projet se v tom.

    Pro srovnání, jel jsem ještě ve fokusu 1.6 ecoboost, to je objektivně lepší motor. Nicméně 1.2 TSI je fakt dobrý. Když vezmu OIII 1.6 diesel 5 kvalt, nehaním ho, je to dobrý silný motor (bratránek s ním má v OIII průměr 4.8 l) a auto na dálnici jede rychle a je stabilní, ale pocitově je 1.2 TSI agilnější kvůli menší hmotnosti a 6tce. My ale nemáme nijak velký nájezd, i když paradoxně nejvíc najedeme po dálnici, a diesel by se nám nevyplatil.

    Vím, že litrový ekobůstek se montuje i do jiných aut fordu, než je středový panel, ale jsou to jiné typy aut, než jsem chtěl, takže proto můj (možná lehce ironický) závěr o neexistenci konkurence, bylo to myšleno pro můj účel.

    3) Jaká třída je OIII, výbava, soudnost, názory, srovnání s fauvé, seatem, peugeotem atp. Mně jako uživateli je v zásadě jedno, kam OIII spadá nebo co si o ní nebo mě kdo myslí, přičemž základem mého sebevědomí není značka auta, které vlastním. Článek má sloužit jako vodítko pro ty, kdo jsou ve stejné situaci jako já. Musím říct, že mě pobavilo množství reakcí i jejich intenzita (v některých případech:-)

    Kdybych měl vybírat dle papírových předpokladů, nevyberu dobře (asi bych měl tendenci si koupit fokuse a pak bych toho litoval + asi bych ani nesedl do civicu, který se ukázal být z mého pohledu překvapivě dobrým autem). Proto jsem ve všech autech, která mi přišla zajímavá, jel, a to dokonce několikrát a v různých motorizacích, abych porovnal pro mě důležité parametry. Jako uživatel neřeším, jak škoda dociluje toho, že po důkladném projetí všech aut uvedených v review se mi OIII prostě zdála a stále zdá nejlepší. Měli jsme nějaké praktické požadavky, OIII je perfektně splňuje a proto jsem s autem opravdu spokojen.

    • 40 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 01.07.2014  20:09

      « Re: Děkuji za příspěvky

      Ano, OIII je lehké, vůbec ten benzín je logicky lehčí, tak se zdá, že auto jede lehce, ale když se podíváš na tachometr, tak pružné zrychlení není o nic lepší, než u jiných podobně výkonných aut (včetně toho TDI 1.6). Podobný pocitový "problém" mělo také staré TDI, zarvalo do sedačky, přišlo ti, že je to raketa, motor řval, vytáčel se, ale ve skutečnosti to nejelo nijak zázračně rychleji, než konkurence :-)

      Navíc tomu TSI dost nepomáhá sklon vozovky... do kopce mu síla dochází už ve 120-130ti :-) Tam třeba stará šestnácka vytočená zuřivě na 4ku ještě kousek jede :-) Ale zase je otázka za kolik.. >:D

      P.S. 1.6 Ecoboost je dost odlišná liga a Focus obecně jako auto je jízdně mnohem dál. Nicméně to pro tebe stejně není priorita :-) Interiér chápu i když mne osobně moc neva... jiné Fordy to mají naštěstí lepší :-)
      • 11 Reagovat !

        foto houmr

        houmr 02.07.2014  19:33

        « Re: Re: Děkuji za příspěvky

        foto Ozzman

        Ozzman: pises ze:

        Navíc tomu TSI dost nepomáhá sklon vozovky... do kopce mu síla dochází už ve 120-130ti Tam třeba stará šestnácka vytočená zuřivě na 4ku ještě kousek jede Ale zase je otázka za kolik.

        Myslis, ze na tom TSI si nemozes podradit ? Len pre info napr. 1,2 TSI 77kW ide na trojku cca 145km/h alebo das stvorku ;-)

        1,6 MPI nie je zly motor, v ojazdenom super volba, ale mam skusenost s nim v O2 a poviem ti,ze Leon 3 1,2 TSI 77kW je podstatne zivsi hlavne odspodu a spotrebu radsej ani neporovnam.
        • 20 Reagovat !

          foto CommonUser

          CommonUser 03.07.2014  10:34

          « Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

          Houmr, podumaj.
          Podradit mozes a kam ti vystrelia otacky ? Kde mas max vykon ? Na akej krivke max vykonu v danych otackach sa pohybujes ?
          [odkaz]

          Efektivita tohto turba so zatazou ide do ...
          [odkaz]
          [odkaz]

          Ta 1,6 tolko nevezme. Ano dole logicky lepsie taha a hore horsie. Cele to je zavisle na celkovom sprevodovani a odpore. Octa3 ziadny prcek nie je.
          • 10 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 03.07.2014  13:06

            « Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

            Asi tak.... Ta 16tka má prostě sílu nahoře, kdežto když u ty 12tky podřadíš, otáčky sice máš vysoko, ale nic se neděje, je to stejně marné jako točit dízl.. :-)

            Vespod je to naprosto obráceně a 12tka jede lépe a svižněji.
            • 00 Reagovat !

              foto Bertold

              Bertold 03.07.2014  13:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 03.07.2014  14:35

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                [odkaz]

                Tady je to TSI.... od 3 tisíc padá, MPI vrcholí kolem 4 tisíc, což tak odpovídá těm 120km/h
            • 10 Reagovat !

              foto miromen

              miromen 03.07.2014  14:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

              Znaš ty vubec vlastni motor ? Viš o tom že maximalka se u něj dosahuje na 5 rychlostni stupeň.....a že motor ma cenu točit kousek za 5t otaček ? Takže to že podřadiš dejme tomu ve140km/h neznamena že jsi v červenych čislech a pomužeš si.
              Neznam sice tuto knk. 1.6 75kw ale troufnu si tvrdit že za žadnych okolnosti nebude rychlejši než 1.2TSI. Ani dole ani uprostřed ani nahoře.
              • 20 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 03.07.2014  15:25

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                Tak čím to je, že je o krapet živější, kdž obě auta jedou vedle sebe a naráz akcelerují? Přeměřeno na stoupáni na R6 hned při výjezdu z Prahy.... :-!

                Neřikám, že je to 1.6 rychlejší, ale v určitém spektru otáček je rozdíl objemu prostě znát, stejně jako při 0-50kmh TSI se pomaleji sbírá, pak táhne zase víc........ Je vidět, že to neznáš, takže mne nemusíš poučovat teoretiku :).

                • 11 Reagovat !

                  foto miromen

                  miromen 03.07.2014  15:35

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                  Tak jo ja znam jen teorii....
                  [odkaz]
                  [odkaz]
                  Jak jde vidět i přes tu teorii a podle jinych jsem měl pravdu. Neni misto kde by dynamicky natož pružně byla na tom 1.2 TSI huře. Naopak všude je na tom lepe.
                  • 20 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 03.07.2014  17:02

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                    Tak si vymýšlim no >:D Já neříkám, že MPI je lepší motor ( jo je spolehlivější ), ale při určitých momentech ten objem poznáš, zvlášť když jedete 4 v autě a o tom mluvim celou dobu. K čemu to je papírová "ideální" křivka, když si v tom jak říkáš nejel? Proto se ohánáš jen tabulkou... tabulkově má Oktávka taky největší kufr na světě a v reálu ty litry honíš pod podlahou. Jestli mi chceš tvrdit, že nezle poznat při zatížení v kopci větší objem u shodně výkonných motorů, tak si buď vymýšlíš, nebo si to prostě nikdy nevyzkoušel (i ta křivka průběhu ukazuje uvadání TSI po 3000otáčkách, kdy přestane foukat turbo)... Celkově se to staré TSI moc nemá do otáček, v tom je ta šestnácka lepší, proto z nuly vystřelí svižněji na prvních pár metrů a v kopci se zatížením je o chlup lepší... zase jen v určitém spektru.

                    Kdybych si měl vybrat, tak na cestování je TSI daleko lepší motor, míň žere a má šestikvat na dálnici, na popojížďy je zábavné vytáčet MPI.

                    Obecně bych volil také TSI ( když opomenu dost špatnou zkušenost s tím naším). Ale ať už je to tím naším špatným kusem, benzínem či čímkoliv, tak jsem tyto dva konkrétní kusy vyzkoušel mockrát a porovnával jejich vlastnosti... zkus to a uvidíš sám :-)

                    P.s. ta 850tka od BMW jim asi nandá oběma, to je pravda, ale nějak to nesouvisí s tématem :D
                    • 11 Reagovat !

                      foto miromen

                      miromen 03.07.2014  18:47

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                      No tak teď si to zabil uplně. Hele ja vychazim pravě ze zkušenosti lidi kteři znaji obě tyto motorizace a vubec se jejich poznatky neslučuji s těmi tvymi což dokazuji pravě i ty grafy. Jedine misto kde je to TSI hluche je v otačkach kdy je ještě turbo ospale tzn. někde pod 1 800ot takže TSI se chova jako klasicka 1.2 bez turba tohle pozna každy běžnějši šofer. Jo mimochodem mysliš si že neznam atmo motory ? Před tim jsem vlastnil atmo 1.8 několik let a dost dalšich převažně 1.6 atmo motoru znam velmi dobře.
                      No jinak pravě že puvodni 1.2 TSI se do těch otaček ma oproti nove 211 v ramci teto třidy turbomotoru navic ta křivka jde vic jak za 3t otaček. A jak pišu z praxe je krasně znat jak při dynamice je vhodne přeřazovat až těsně za 5t otaček. Dalši věci je to že se ti zda že to ze začatku na jedničku nezrychluje. To jen ukazuje na to že ten motor neznaš nebo jsi se s nim nesžil. Ono to že je jednička SW "přibržděna" je znama věc a navic je potřeba umět se na ni rozjet pokud chceš opravdu "vystřelit". Dosti lidem to děla problem a i v některych testech kde měřili dynamiku na to poukazovali kdy s tim měli problem a nemohli udat 100km/h pod 11s.
                      No a korunuješ to tim že ve vice lidech ma vyhodu ta atmosfera.....to snad nemysliš važně. Zde je pravě snad největši rozdil mezi těmito motorizacemi kde ten turbomotor čim vic je auto zatiženo ma jasněji navrch. Zde se nechytala ani moje předchozi 1.8 s 85kw natož atmo 1.6. A už vubec mě nebavi čist něco o nějake spolehlivosti. To jestli ty udajně maš nějake problemy nepřenašej na ostatni. Jak už jsem ti psal mam dost informaci a viděl jsem dost podkladu o tom že 1.2 TSI prvni generace je bezproblemova motorizace. Ja už bych byl z toho cpani jaka je to "sračka" kde to jen jde asi unaven.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ozzman

                        Ozzman 03.07.2014  19:30

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                        Neznám ten motor po technické stránce (není to mé hobby, popisuju zkušenost uživatele) a ano, asi sem se dostatečně nesžil, neni to mé auto, ale auto přítelkyně, MPI je auto rodičů. Já vlastním jiný vůz. To, co popisuji jsou zkušenosti po pár tisících km ( s MPI mám najeto více, cca 15 tisíc s TSI cca 5 000 ). Rychlý rozjezd s TSI nás zkoušelo několik (cca 5 lidí na stejném autě, včetně přítelkyně, která není zrovna šnek a na autě najela 50 000) a nikomu se to nepovedlo rychleji, než s MPI na prvních metrech, sám píšeš, že je to omezeno, tak jak mi můžeš tvrdit, že to neznám?

                        Víš co mi přijde? Ty si snažíš to TSI za každou cenu obhájit ( nejdřív lžu a teď tvrdíš, že s tím neumím jezdit, ale že to je prostě lepší (tak co? lžu, nebo je to špatná vlastnost motoru?), sám si popsal, že s tím i novináři mají problém, ano možné to je, ja to nevylučuji, ale napadat mne, že to neznám... však dole sem ti napsal, že ti ho klidně přivezu ukázat i s reklamačníma protokolama), nevím, jestli ho máš, já ten motor nehaním, kdybys dobře četl, tak vidíš, že sem psal že s tím NAŠÍM byly problémy a nechceš mi snad tvrdit, že v globálu je stará MPI šestnácka méně spolehlivá, že ne?? Tak v čem plivu na TSI???? Popsal sem jeho nesporné výhody. Ty pořád nechápeš, že já mluvim o síle ve vysokých otáčkách, kde přestane právě tlačit turbo a tam je motor hluchý, nejede a jenom řve.. je to pořád jednadvojka, s tim se smiř. A to, že ty motory obecně stály za starou bačkoru netvrdím jen já, jen se podívej i do různých recenzí "odborníků" ( takže asi na tom něco bude žejo )... obhajuj si to do aleluja, ale jaký máš informace ty, mi novou rozvodovou sadu nezaplatí......

                        Rozhodni se, kde je pravda, buď lžu, nebo s tím neumím správně jezdit, což je možné ( takových nás je hodně co to zkoušeli ), nebo je to taková vlastnost motoru?? A hlavně si přestaň protiřečit.

                        P.S. U mé recenze na VW Jetta jsem svou zkušenost a jistou konfrontaci s TSI také popsal
                        • 00 Reagovat !

                          foto miromen

                          miromen 03.07.2014  20:15

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                          Ja si ale nemam co rozmyšlet. Ja jen hadam kde je problem protože opravdu pišeš dost divně a pravě tim si nejsem jist čim to je. To že je jednička SW přidušena neznamena že se ta dynamika nedožene o stupeň vyše tedy na 2 ktera ma jak by si mohl tedy vědět zatah opravdu vyrazny vzhledem k parametrum a to se odehrava rozhodně dřive než před dosaženim 50km/h. Zjednodušeně řečeno po krkolomnějši praci na jedničku tam musi jit co nejdřive dvojka. Ja ti to přesně nepopišu protože když chci dělam to tak nějak automaticky ale jestli si vzpomenu zkusim se zaměřit co moje nohy přesně dělaji. Na jinem forum kde chodim se to detailněji rozebiralo jak přesně pracovat ale to bych musel dlouze hledat. A ano ten rozjezd chce trochu cviku a někdo ma s tim problem pořad někomu to sedne po par rozjezdech. A to že atmosfera aby jela se musi točit je znama věc stejně jako to že turbomotory nema cenu tlačit až do omezovače ale to jsou takove obecni a zname věci. Jen např. pravě u těch prvnich TSI je ta hranice vyše než u novych TSI ktere jsou sice o něco uspornějši ale od atmosfer jsou svym charakterem ještě vzdalenějši. Tam je i gradace vykonu vice potlačena. Až někdy budeš mit možnost vyzkoušet sam se o tom přesvědčiš.
                          • 00 Reagovat !

                            foto Ozzman

                            Ozzman 03.07.2014  20:21

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                            Jo... možností bude dost, ale to bych to auto musel mít sám a né na sedačce spolujezdce hlídače spotřeby >:-[]

                            Já mluvil o prvních metrech, kde je ta prodleva na tu "zdechlou" jedničku, 50km/h to nemusí být přesně...... a to, že až turbo netáhne, tak tam právě vyleze výkon toho MPI, protože jede dál o ten kousíček :-) Vždyt píšeš to co sem popsal. Jenže ve 120-130 už oba motory mají svoje nejlepší za zenitem a zrychlují pomaleji, než třeba Turbodízl, nebo silnější benzíny. A tam je ten kousíček navíc lehounce znát u MPI... který motor pojede dřív 200 sem neměřil, ale i to MPI 200 dá :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto erki-k

                        erki.k 04.07.2014  08:11

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                      • 00 Reagovat !

                        foto erki-k

                        erki.k 04.07.2014  09:47

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                        Úplne súhlasím, čo si napísal :-),myslím miromena
                  • 20 Reagovat !

                    foto CommonUser

                    CommonUser 03.07.2014  17:09

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                    miromen:
                    Nauc sa citat tie grafy na stranke angurten.de. Tam je krasne rozlozeny tah (sila F) na kazdom stupni. Pri 120 na 4ke je tam vidiet ten zlom. To je dosledok naladenia a kontrukcie motora, to tu teraz nebudeme rozoberat. Cize na 4ke sice mas vyssi tah ako na 5ke ale zrychlovanie nebude o moc rychlejsie (pada ti krivka derivaciou 1. radu zistis ako) a rychlo dosiahnes bod kedy uz krivka vyssieho stupna konverguje k tomu nizsiemu. Je to vidiet pri 170 km/h 4->5, ale pozor ! Z grafu priamo nevidis (len dosledok toho), ze na 4ke si uz vysoko v nefektivnom pasme a 5ka ti pomoze sa "o cosi vratit".
                    Na 4ke teoreticky (motor to nedosiahne) pri 180km/h mas 300N, ale na 5ke 400N !
                    Kludne verim, ze podla sprevodovania moze ta 1,6 v tej rychlosti tahat lepsie a dole zasa kvoli EU norme a lahsiemu prevodu tiez.
                    Nemam priamu skusenost ako Ozzman, ale neviem preco by si sypal popol na vlastnu hlavu. To nedava zmysel, teda mne nie.
                    :yes:
                    • 01 Reagovat !

                      foto miromen

                      miromen 03.07.2014  18:29

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                      Asi tak mě přijde že Ozzman ten motor ani nevlastni protože některe věci ktere tvrdi jsou dost mimo. Jinak graf a real je rozdil o tom už se přesvědčilo dost lidi.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ozzman

                        Ozzman 03.07.2014  19:20

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                        Můžeš se podívat ke mne do profilu, kde mám na MPI recenzi, TSI je vyfoceno u recenze na Mondeo, tam sem se ještě k recenzi nedostal... Pokud bydlíš v Praze či okolí, rád ti je přivezu ukázat naživo :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto CommonUser

                        CommonUser 03.07.2014  19:38

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                        Podla mna su to skor pocity ako real. Clovek jazdi v spodnom pasme a tam to turbo ked sa nafukne (!), tak ide proste lepsie (vyssi vykon).
                        • 00 Reagovat !

                          foto Ozzman

                          Ozzman 03.07.2014  19:42

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                          Jistě, pro normální jízdu jede TSI pohodlněji a hlavně o litr levněji, jen si nemyslím, že znatelně rychleji ( u MPI musíš víc točit a řadit), je to o tom, že s tím motorem nemusíš tolik řadit a cítíš, že táhne, díky turbu, na dálnici má 6tku, což je super. Ale hodnoty zrychlení mají auta na sto skoro stejnou a Vmax taky ( Octavia II kombi TSI 191km/h a Jetta 1.6 MPI 192km/h), možná to někdy přeměřím, ale jak psal miromen, nebude to moc průkazné, protože s TSI asi neumím (jo, nejsem závodník, to přiznávám) :)

                          Jo, já zapoměl, ja sem si to vlastně vymyslel a těmi auty sem nejel >:D
                          • 00 Reagovat !

                            foto miromen

                            miromen 03.07.2014  19:58

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                            Ja ale nikde netvrdim že ty rozdily budou značne. Naopak pravě diky vykonu ten rozdil bude maly ale je třeba brat v potaz že je to vlastně nahrada za tento motor a tedy jsou to vlastně konkurenti. A ja tvrdim že prakticky ve všech situacich bude na tom i když ne nějak vyrazně lepe pravě TSI. Jasně pokud nevhodně zařadiš u TSI pak bude na tom huře ale totež plati obraceně. A pravě grafy o pruběhu maji vypovidajici hodnotu jak se to bude pravděpodobně v realu odehravat ale naměřene hodnoty ktere jsem postoval ukazuji realnějši pohled z praxe jak se věci maji.
                            • 00 Reagovat !

                              foto Ozzman

                              Ozzman 03.07.2014  20:10

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                              Já už nevim, co ti na to napsat >:D Jedine, pojdme se projet :-) Rozdíly jsoui minimální, ale MPI má pořád ještě něco do sebe a to nemluvím o verzi z jedničkovejch Oktávek a Bory, když ještě nebyla udušená EUROnormami :-)
                              • 00 Reagovat !

                                foto miromen

                                miromen 03.07.2014  20:26

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                                Ono když už se podivam na ty grafy ktere jste sem hodily tak je tam i krasně vidět jak cca do těch 5t otaček to stare MPI dost vyrazně ztraci a to už za těmi 5t otaček prostě nema šanci dohnat. A to přesně odpovida tomu co jsem psal a k čemu jsem přišel v praxi s timto motorem. Prostě pokud chceš využit maximalni dynamiku TSIčka tak řadiš těsně za 5t otačkama a dle grafu to MPI da za všech situaci.
                                Jinak ja jsem z opačne strany ČR takže tak jednoduche setkkani by to nebylo. Navic jak jsem ti psal znam atmošky a to řekl bych povedenějši než MPI a to hlavně fordi a oplacke + osobně fordi už sice ne tak povedenou 1.8 ale určitě dynamičtějši než pravě 1.6. Tam byl hlavně problem spotřeba ale to je na jinou debatu.
                                • 00 Reagovat !

                                  foto Ozzman

                                  Ozzman 03.07.2014  20:30

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                                  Já netvrdil, že neznáš atmo motory, ale já mam k dispozici podobně velká auta s těmi motory, proto je porovnávám. Nemusíš jezdit, ale pokud mi nevěříš, neví mimo fotek zde na MACZ jak tě jinak přesvědčit, že si nevymýšlím.

                                  Hele, ještě jinak. Mám úsek, kde jsem to měřil. Když najíždíš z Prahy na R6 tak je mírná pravotočivá do středního kopce (cca 500 metrů max). Začínám akcelerovat z 80ti na kopec, kde u jedné značky kontroluji tachometr.

                                  Jetta MPI 1.6 75kw tam dá 140 a nějakej kousek
                                  Octa kombi TSI 1.2 77kw - 140
                                  Laguna grandtour II Dci 1.9 88kw - 150
                                  Mondeo kombi MKIV 2.0 Tdci 85kw - 160

                                  Ještě sem tam měl Tranzita, ale ten tak zajímavej neni :D

                                  Všude se snažím řadit efektivně, neni to na jednu rychlost :-)
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto miromen

                                    miromen 03.07.2014  20:50

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                                    No zkus tu mou "efektivnost" tedy přeřaď těsně po 5t otačkach u TSI a uvidiš jestli se to oplatilo. ;-)
                                    Ja ti mužu jen řict ža ja osobně jsem se s TSIčkem sžil velmi rychle a to jsem nikdy před tim žadny jiny turbo motor neměl ani neřidil. Což mě mile překvapilo. Ja dokažu jezdit opravdu velmi svižně a nadlimitně a přitom mit spotřebu cca 7l což mi neni často uvěřeno na jinem foru kde často přispivam kdy popišu podrobněji moji trasu. A to už davno nejezdim podle otačkoměru ale čistě pocitově. A např. pravě u me předchozi atmošky jsem i po několika letech kolikrat vahal kdy přesně přeřadit tak abych byl co nejefektivnějši protože tam byl chrakter motoru takovy že se těžko poznalo kdy už je to dost prostě ta špička byla širši kdežto u TSIčka to krasně poznam.
                                  • 10 Reagovat !

                                    foto Bertold

                                    Bertold 04.07.2014  00:44

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

                                    Tak som sa s tou problematikou 1,6 MPI (zohnal som dáta Octavia II)proti 1,2 TSI (Golf VI) trochu pohral.
                                    Tu sú výkonové grafy, ktorými sme argumentovali.

                                    [odkaz]
                                    [odkaz]
                                    Z nich je zrejmé, že motor 1,2 TSI (77Kw pri 5000 ot., 175 Nm 1500-4000 ot.) má navrch oproti 1,6 MPI (75 Kw pri 5600 ot., 148 Nm pri 3800 ot.) v celom otáčkovom spektre. Aj keď TSI od 4000 prudko klesá, aj pri 5000 otáčkach má ešte cca. 146 Nm, čo je skoro maximum MPI. MPI tu má 138 Nm a točí ďalej po 5600 ot.. Ani nárastom o 600 otáčok, kvôli malému krútiacemu momentu, výkonom nepredbehne TSI. Takže objem nechýba 1,2 TSI. Objem chýba 1,6 MPI (malý krútiaci moment). TSI má pri všetkých otáčkach vyšší maximálny výkon.

                                    Ako je možné, že Ozzman o drobulinký kúsoček lepšie maximálne akceleruje s MPI ako s TSI?

                                    Golf má o niečo ťažšie prevody, takže prevodovka a rozvodovka Octavie MPI vynásobí menší krútiaci moment väčším celkovým prevodom a na kolesá sa vo výsledku dostane viac Newtonmetrov. Do 4000 otáčok aj napriek ťažším prevodom exceluje TSI. Pri 4500 otáčkach nastáva cca. remíza. Nad 4500 posiela na kolesá o niečo viac Nm Octavia MPI.
                                    Takže napriek lepšiemu motoru TSI v celom spektre otáčok, v najvyšších otáčkach dokáže MPI v Octavii poslať na kolesá o máličko viac Newtonmetrov.

                                    Motoru MPI hrá nepochybne do karát aj fakt, že spĺňa EU4 pričom TSI spĺňa EU5. Keby sme v praxi postavili proti TSI obdobnú atmosféru EU5, tak tá by šla do otáčok o niečo ťažšie a výsledok v praxi by bol aj napriek teoretickým prepočtom s veľkou pravdepodobnosťou iný.

                                    Keby si niekto chcel zostaviť porovnávaciu tabuľku a ma skontrolovať, tak tu je vzorec-
                                    kr. moment na kolesách=kr. moment motora x celkový prevodový pomer

                                    tu sú celkové prevodové pomery ktoré som našiel (celkový prevodový pomer pri danom stupni)-
                                    Golf VI 1,2 TSI- I.- 14,66244 II.- 7,897032 III.- 5,195736 IV.- 3,942432 V.- 3,155568 VI.- 2,620176
                                    Octavia 1,6 MPI- I.- 15,68418 II.- 8,88468 III.- 5,80224 IV.- 4,44234 V.- 3,67173

                                    Krútiaci moment pri daných otáčkach je v grafoch.
  • 02 Reagovat !

    foto Gluck202

    Gluck202 03.07.2014  00:09

    Gratuluji...

    Zdravim a gratuluji k trochu vetsimu a bezpecnejsimu autu. Kdyz sem pred 8 lety kupoval dnes jiz me byvale auto tak sem nechapal jak muzou dat do OII motor 1.4. O nekolik let pozdeji je to dokonce 1.2. Kdyz sem jel pred par lety Fabii 1.2HTP tak se si pripadal jak na vysavaci a ohlizel se jestli me nepredjizdi cykliste. Proto pochop me prekvapeni ze Octavii ktera je docela velke auto rozhybe tak maly motor s takovym vykonem a obsahem a dokonce jede 180-200 km/h. Moje byvala byla svizna ale ze by bylo tohle s polovicnim vykonem dokazalo byt i neco co se da nazvat jemne sviznejsi nez ta Fabit 1.2HTP to silne pochybuji. Kdyz Octavii tak bud znouze diesel 2.0TDI 140k nebo VRS ale prosim neco jako turbo vysavac NE.
    • 00 Reagovat !

      foto erki-k

      erki.k 04.07.2014  10:03

      « Re: Gratuluji...

      Porovnávať 1.2 HTP a 1.2 TSI??? To si robíš srandu >:D
      • 01 Reagovat !

        foto Gluck202

        Gluck202 04.07.2014  22:02

        « Re: Re: Gratuluji...

        Fabie 1.2 HTP 47 Kw a Octavia 1.2 TSI 77KW . Rozdil v pohotovostni hmotnosti 350 kg. Porovnavam ruzne motory v ruznych autech. Ne nedelam si srandu.
        • 00 Reagovat !

          foto miromen

          miromen 04.07.2014  23:16

          « Re: Re: Re: Gratuluji...

          Jestli si nedělaš srandu tak si pěkně vedle. A pak si zjisti hmotnosti těchto aut opět si pěkně vedle.
          • 01 Reagovat !

            foto Gluck202

            Gluck202 10.07.2014  16:22

            « Re: Re: Re: Re: Gratuluji...

            Ok tak rozdil 140 kg ale i tak to nemeni nic na tom ze 1.2 TSI v Octavii musi byt utrpeni pro celou posadku i tu mouchu nalepenou na bocnim skle aby mohla letet rychleji...
  • 00 Reagovat !

    foto Jakub83

    Jakub83 12.07.2014  16:12

    Gratuluji

    Zdravím a gratuluji k pěknému novému autu za příjemnou cenu. Přiznám se, že mi recenze popisuje můj plán náhrady současného. Má oktávka (rv 2000) už mi přestává vyhovovat (diplomaticky řečeno) a zatím můj vybraný nástupce je snad identický vůz – OIII, 1,2 TSI, 77kw, liftback, Ambition plus. Jako nová je na mne dost drahá, takže z škoda plus s pár tisíci najetými kilometry za 350-370T už OK. Přeji hodně šťastných a hlavně bezproblémových kilometrů.
    Děkuji Ti za tuto recenzi. Určitě budu vděčný za další postřehy, názory a zkušenosti. :-) :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…