Na odezvu rizeni nema vliv ani tak dezen, jako predevsim tvrdost bocnice plaste. Potom i nizkoprofilovy plast s extra mekkou bocnici muze mit horsi odezvu nez klidne plast s vyssim profilem, ale s tuhou bocnici. Priklad- i vylozene sportovni a nizkoprofilove UHP pneu Vredestein Ultrac Vorti jsou v rozmeru 225/40 i ve verzi XL dost hruza, naopak kdejaka HP pneu v 17" ma obcas i bez zesilene bocnice diky vyssi tuhosti bocnic odezvu lepsi a nebude tolik plavat v zatackach. Dezen pneu ma podruzny vliv, tam jde o prorezani (lamely na zimnich plastich, odtokove drazky apod.). Na spotrebu ma pak krome sirky pneu rozhodujici vliv predevsim smes materialu behounu plaste. Pak jde vzdycky o kompromis- cim tvrdsi smes, tim nizsi spotreba (a vetsinou i km vydrz plaste), ale zaroven tim plaste ztraci na gripu, prilnavosti. Nikdy nejde vyrobit plast, co splnuje obe tyto protichudne vlastnosti.
Jinak figl spousty tzv. "zelenych" plastu (garantujicich nizsi spotrebu vozu) spociva vlastne v klamani zakaznika, co se tyka jejich rozmeru. Kdo je mate na aute, schvalne si zmerte jejich skutecnou sirku behounu. Ja jsem treba uz u 2 rozdilnych znacek a typu nameril realnych 205mm, misto proklamovanych 225mm. Co to udela s valivym+ aerodynamickym odporem a tim jejich vlivu na spotrebu je nasnade.
Velikost kol a tim predevsim hmotnost cele soustavy kolo+ pneu je potom dalsi kapitola, ted se pise o plastich.