Diskuse

Ford Focus (2013)

30.8.2013

Již několik let pročítám auto.cz a profily řidičů. Nedávno jsme si pořídili vlastně první fungl nové auto a vzhledem k tomu, že tato motorizace není na…

 

Ford Focus (PCJoe)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto poterienko

    poterienko 30.08.2013  21:13

    Super :)

    Nebudu tu psát ani tak o autě, ale hlavně o tom, že je to konečně pořádná recenze!! Většina zde nových recenzí je jen slibem, že něco v budoucnu bude.
    • 00 Reagovat !

      foto PCJoe

      PCJoe 31.08.2013  09:01

      « Re: Super :)

      Děkuji. Snad recenzi ještě pořádně vypiluji k obrazu svému. Je to první verze a poznatků a informací o autě je mnoho.
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 30.08.2013  21:23

    Spotřeba Ekoboost

    Blahopřeji k novému fordíkovi. Taky jsem ho měl v hledáčku, neb jsem 3 roky jezdil s FoFo 1, a kdyby nereznul, jezdil bych dál. Překvapuje mě ale spotřeba, od tohoto moderního a celkem vychvalovaného turmototorku bych čekal že by měla spotřeba oscilovat kolem 6 L, ale třeba si to ještě sedne. Kolik to má brát podle techničáku? Barva i kola tomu kombíku moc sluší, ostatně je to asi nejpěknější karosářská verze fokusu 3. Takže mnoho šťastných Km v pěkném nové autě.
    • 00 Reagovat !

      foto PCJoe

      PCJoe 31.08.2013  08:59

      « Re: Spotřeba Ekoboost

      Děkuji za reakci a přání. Co se týká spotřeby, tak papírově má být kombinovaná spotřeba 5,1l. Toho se dá dosáhnout, pokud bude člověk jezdit kolem 90km/h a nebude šlapat na plyn. Spotřeba po městě se dá udržet mezi 6,0 - 6,3l, ale zase nesmí člověk šlapat na plyn. Já jsem na plyn šlapal, vozil jsem prázdné i plně naložené auto a skončil jsem dlouhodobě na 7,05l. Při zajíždění motoru se snažím střídat jízdní styly. Občas ho i vytočit nebo si jízdu užít ve svižnějším tempu.
      Bohužel norma EU je nesmysl a kombinace 5,1l se prakticky nedá dosáhnout. Na druhou stranu mám asi o půl litru horší spotřebu než kamarádi co mají dvoulitr v naftě.
      • 10 Reagovat !

        foto Bud

        Bud 04.09.2013  13:57

        « Re: Re: Spotřeba Ekoboost

        Ahoj, gratuluji k NOVÉMU autu :-) Jinak jen tak pro zajímavost, jezdím s FoFo první generace s benzínovou 1,6 a jezdím podle tankování za 7. Do práce to mám pouze 3 Km, do obchodu 2, atd., takže pojížděčky po městě, sem tam projížďka po dálnici v průměru140 Km/h. Takže jsi mě potěšil s tím dvoulitrem v naftě od kamarádů a vidím, že zatím není nad benzín... >:D :-)
        • 00 Reagovat !

          foto PCJoe

          PCJoe 04.09.2013  19:25

          « Re: Re: Re: Spotřeba Ekoboost

          Ahoj, díky. Na popojíždění je benzín nejvhodnější. Diesel podle mne trpí, zanáší se a to nemluvím o "úžasných" vynálezech jako EGR ventil a filtr pevných částic. Z toho důvodu jsme také zvolili benzín, i když tenhle motor už je také prošpikován různými náchylnými součástmi.
  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 01.09.2013  22:25

    Najlepšie z možných

    Gratulácia k novému autu. Kombinácia karosérie kombi, veľké kolesá a šedohnedá metla je asi to najlepšie, čo možno z hľadiska dizajnu u Focusu nakombinovať (ak teda nerátam ST kombi v modrej Performance). Kombi rieši nevydarenú zadnú časť hatchbacku, decentná farba schová niektoré dizajnové úlety (tiež mám podobnú farbu na aute - Lunar Sky/Brisbane brown) a veľké disky pomôžu každému autu. Akurát ten motor by som asi nestrávil (R3 do tejto triedy jednoducho nepatrí), ale chápem ekonomiku voľby. Tak veľa km bez nehody!
    • 00 Reagovat !

      foto PCJoe

      PCJoe 02.09.2013  07:54

      « Re: Najlepšie z možných

      Děkuji za reakci na vzhled auta. Jsme spokojeni jak jsme vybrali :-). Co se týká motoru, tak dojem těch, co se svezli je takový, že tam mám živou 1.6. Měl jsem z motoru obavy - je to novinka a spolehlivost ještě čas neprověřil. Ale je tichý a příjemně se s ním jezdí, pokud člověk netouží závodit. Časem snad přidám nějaké informace jak motor funguje. Přeji také hodně šťastných kilometrů.
  • 10 Reagovat !

    foto tommi-d

    tommi_d 02.09.2013  10:04

    Spotreba

    Tá spotreba pôjde ešte dole, ja mám po roku a asi 15 tis. km dlhodobú 6,3 a to jazdím hodne mesto...
    • 00 Reagovat !

      foto PCJoe

      PCJoe 02.09.2013  13:11

      « Re: Spotreba

      Takovou spotřebu kolem 6,3l bych si představoval. Nemám doufám zase moc přehnané očekávání. Zatím se dokážu po městě držet na 6,7l podle tankování. Většinou to pak rozhodí, když je auto plně naložené a jedu po dálnici.
  • 10 Reagovat !

    foto peter964

    peter964 18.09.2013  16:56

    focus

    Dnes sme si objednali takmer na chlp rovnakého focusa kombičko 1,0 ecoboost 125, aj farba rovnaká (brisbane brown) v akciovej výbave spirit X. už som na neho dosť nažhavený. čítam samé pozitívne recenzie, tak som na to zvedavý. bude už moj tretí ford, tak verím že ani tento nesklame.
    ford forever !!!
    • 00 Reagovat !

      foto PCJoe

      PCJoe 18.09.2013  19:41

      « Re: focus

      Paráda, budu rád za další zkušenosti s focusem 1.0 ecoboost. Gratuluji a přeju samé šťastné kilometry. :-)
  • 10 Reagovat !

    foto petr-broza

    petr.broza 18.09.2013  22:13

    Spotřeba

    Mám v podstatě to samé auto, jen s motorem 1.6 Ecoboost 150 k Titanium a nějakou výbavou navíc. Jezdím cca 50 % po městě a 50 % mimo město, denní nájezd 25-30 km, tu a tam chalupa, Brno-Praha. Za 44 000 km (2 roky) spotřeba 8,2 l - vedu si knihu jízd, takže je to naprosto přesný údaj. Nejnižší spotřebu jsem měl 6,7 l po cestě na chalupu (tam i zpět 190 km), jinak jezdím kolem osmi. O tom, že bych se dostal pod 6 si můžu nechat jen zdát. Jakmile jen trochu polechtám plyn, je tam 15-20 l. Nízkou spotřebu to má jen na rovině v rychlostech okolo 80-90 km/h. Na druhou stranu motor nešetřím, nekupoval jsem 150k motor proto, abych jezdil economy run...

    Mimochodem, palubní počítač je proměřuje, ukazuje o 0,5 l nižší spotřebu, než jakou mám dle dotankování. Tím si nechci stěžovat, naopak, se spotřebou kolem osmi jsem počítal (měl jsem Octavii 1.8T 150 k, která jezdila za plus minus to samé). Jen se mi nelíbí metodika měření spotřeby dle EU, podle které bych měl mít spotřebu 6 l.
    • 00 Reagovat !

      foto Mirec38

      Mirec38 19.09.2013  20:53

      « Re: Spotřeba

      mal som na testovacku 150k a spotreba bola vyborna. Pri 130 GPS priemerka 8l dla PP, plynuly prejazd mestom+obchvat do 5,5l PP 8l by znamenalo ako pises zivu jazdu, to v metodike nieje. Keby si si dal jazdu podla tej metodiky, do 6,5l by si sa mal dostat :-!
    • 00 Reagovat !

      foto PCJoe

      PCJoe 22.09.2013  11:26

      « Re: Spotřeba

      Aktuálně mám dlouhodobou spotřebu 7,0l podle mého tankování. Podle BC je to dlouhodobě 6,9l, takže zatím jsem s odchylkou spokojený. Uvidím jak to bude až vynuluju počítač. V plánu to mám až najedu 10t km.
      Jinak poslední dobou dokážu jezdit kolem 6,5l, což bych ještě rád vylepšil, ale uvidíme. Plánuji vyzkoušet Vervu 100, tak pak k recenzi připíšu zkušenost, zda se něco změnilo.
  • 00 Reagovat !

    foto mikys

    mikys 09.10.2013  22:49

    Verva 100

    Ahoj,
    já Vervu 100 tankuji už asi půl roku a musím potvrdit tvé pocity. Oproti Naturalu 95 je auto takové "měkkčí" hbitější a také má o něco menší spotřebu (mám Fabii 1.2 TSI). Zkoušel jsem taky 100 oktanový benzin od Shellu, ale to byla hrůza - auto jelo ještě hůř než s 95 a spotřeba byla také o cca 0,7 litrů vyšší. Určitě jsem přidej další postřehy a mimo jiné gratuluji k super autu :yes: :-)
    • 00 Reagovat !

      foto PCJoe

      PCJoe 10.10.2013  07:20

      « Re: Verva 100

      Ahoj, díky za komentář. Rád bych, aby byla spotřeba ještě lepší, ale i ten dobrý pocit ze změny motoru stojí za to. Shell jsem měl akorát v plánu vyzkoušet, ale podle tvého pohledu to ještě zvážím. I když není nad vlastní zkušenost :-). Hodně šťastných kilometrů :yes: . P.
    • 00 Reagovat !

      foto Bully-

      Bully_ 10.10.2013  18:17

      « Re: Verva 100

      Mne vzdycky stoupne spotreba u obou aut minimalne o litr, kdyz prijedu do CR a natankuju tam. Pokud je ta Verva vazne benzin jak ma byt, pak verim, ze na ni i to auto jede konecne jak ma. Nic jineho bych v tom nevidel- auto co je urcene na 95-i oktanovy benzin nepojede lip ani na kerosen a aditiva obsazene v PH maji (pokud vubec) vliv snad tak na cistotu motoru, pokud teda tankujete vyhradne jenom ten premiovy benzin a je to v radu stovek tisicu km.
      • 00 Reagovat !

        foto PCJoe

        PCJoe 11.10.2013  10:56

        « Re: Re: Verva 100

        To je takové nekonečné téma jestli vůbec má nějaký vliv tankování více oktanového benzínu nebo nafty. Logicky mi vychází, že díky aditivům dochází k menšímu tření a buď má tedy auto lepší výkon nebo vstříkne méně paliva řídící jednotka. Což se subjektivně nemusí projevit na nižší spotřebě, protože zapálený vlastník auta si jízdu prostě chce užít.
        Dost mrzutá je tvoje poznámka, že v ČR natankuješ a stoupne ti spotřeba o litr. To tady musíme kupovat pěkný šunt. Chjo, tak budu doufat, že v budoucnu se nějaký elektrický samohyb nenechá opít ošizenou elektřinou :-D. Já bohužel nemám a nebudu mít srovnání s kvalitou zahraničních čerpacích stanic, tak samozřejmě beru co máme tady.
        P.
        • 00 Reagovat !

          foto Bully-

          Bully_ 11.10.2013  19:38

          « Re: Verva 100

          PCJoe:
          kdo podobnou vec resil a provadel nejake exaktni mereni, ten ma tema uz uzavrene. Pro motor urceny pro 95-ku staci pro plny vykon 95-ka. Marketing muze slibovat klidne zazracna aditiva, ale ta jsou v PH v tak minimalnim mnozstvi, ze snad nepujde neco poznat ani v laboratori, natoz v beznem provozu. Poznas spis protivitr, stoupani/klesani, pouzite pneu a tlak vzduchu v nich, nalozene auto, vnimavejsi ridici tlak, teplotu a vlhkost vzduchu, ale vliv aditiv primo na jizdu???
          Ad kvalita PH v CR/SR- PH se vyrabi z ropneho zakladu z ruske ropy, ktera je mene kvalitni nez v "zapadni" Evrope. Dalsim faktorem je povolene vyssi procento bioslozek v PH v CR/SR a na "zapade". At natankujes 95ku v CR/SR kdekoli, vzdycky to bude prast jako uhod. Vyjimku tvori obcasne zavazeni pump cisternami s PH ze zahranici, ale u 95ky jde opravdu o vzacnost, mozna spis o reseni nejakych krizovych situaci se zavazenim. Netusim kde a kdy, ale slysel jsem i o podobnych ojedinelych pripadech.
          Jina situace je u NEKTERYCH 98-okt. a NEKTERYCH "premiovych" paliv, kde se obcas opravdu pouziva ropny zaklad ze zapadni ropy. Opet netusim, ktera
          paliva to treba v CR konkretne jsou a jestli je to u nich vzdycky.
          Dalsi vec je v case klesajici oktanove cislo u pump s nizsi vytocnosti. Pak u drazsich pump muze byt diky zvysene cene treba i ta zminena 98-icka nebo nektera premiovka po nejake dobe klidne nekvalitnejsi nez 95-ka, ktera se zavazi daleko casteji i tam. Verva od Benziny je obecne povazovana za kvalitni palivo, takze je mozne, ze jde prave o ten pripad kvalitni PH. Coz se projevi i u vozu urcenych pro 95-ku, jezdicich na NEKVALITNI 95-ku. Chvalu na Vervu jsem slysel nebo cetl od vic lidi, tak to mozne je.
          Resenim je kupovat benzin na pumpach s vysokou vytocnosti a idealne soucasne u tech, kde COI neobjevuje nejake nedostatky. Pak by mela i ta 95-ka byt pro vuz urceny pro 95-ku v poradku a jine PH budou jen placebo.
          A oprava- chtel jsem napsat "minimalne o pul litru az o litr" na 100, ne "minimalne o litr", to by bylo moc :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Bud

          Bud 11.10.2013  21:41

          « Re: Re: Re: Verva 100

          Ahoj, nic jiného ti taky nezbývá, než brát, to co je. Ale s tím Shellem moc nepočítej. U nás docela obyčejný benzín. Já má možnost jezdit za hranice na PK Orlen, tam je benzín OK. Taky nemám žádný problém s benzínem od Agipu. Když dělali test benzínu od různých benzínek a zkoumali, kolik mají ty superbenzíny 98 atd. oktánů, tak nejlíp dopadla právě Benzina s Vervou.
        • 00 Reagovat !

          foto maTooB

          maTooB 12.02.2014  07:46

          « Re: Re: Re: Verva 100

          Pokial jazdis ako pises vela po meste, tak myslim, ze mozes byt so spotrebou spokojny. A 100vka benzin su vyhodene peniaze, schvalne si to prepocitaj o kolko viac ta to stoji...
          • 00 Reagovat !

            foto PCJoe

            PCJoe 12.02.2014  15:48

            « Re: Verva 100

            Podle diskuzí, co jsem si pročetl nebo co kdo psal se benzín 100 moc nevyplatí už z toho důvodu, že není kvalitní. A to například jen z logiky věci, že se tolik netankuje a v tom tanku se válí několik týdnů (možná spíš měsíců).
      • 00 Reagovat !

        foto mikys

        mikys 11.10.2013  12:57

        « Re: Re: Verva 100

        Výrobcem mi bylo vysvětleno, že pokud je motor určen pro Natural 91/95, tak v podstatě nemá smysl tankovat jiný benzín (100 oktan), protože to prostě nemá význam. Ovšem situace je jiná, pokud je např. na víčku od nádrže napsáno min. 95 oct. (stejně tak, jako u mého auta). To může dojít ke zvýšení výkonu nebo pružnosti motoru spolu se snížením spotřeby...
        • 00 Reagovat !

          foto Bully-

          Bully_ 11.10.2013  19:07

          « Re: Verva 100

          Mikys:
          souhlasim s vyjadrenim vyrobce :-)
          Druha vec- ono tam klidne muze byt napsano "min.95 oct."(jako snad u naprosto vsech soucasnych automobilu), ale neznamena to to, co tvrdis. Jen ze musis pouzit benzin s oktanovym cislem minimalne 95. Pokud je RJ motoru vyladena a cely motor je uzpusoben na provoz s 95-okt. benzinem, muzes samozrejme pouzit i 98 ("100"okt. a jine marketingove trhaky)- ale auto lip nepojede, ani nebude mit nizsi spotrebu. Samozrejme za predpokladu, ze je ta 95-ka kvalitni palivo a ne nejaky osizeny sunt.
          Aby mela 98-icka vyznam, musel bys mit v dokumentech od vozu vyslovne uvedeno, ze vyrobce doporucuje 98-i oktanovy benzin. Potom muzes pouzit i 95-ku, ale vyrobce nezarucuje plny vykon motoru. Coz bude nekde uvedeno taky.
          • 00 Reagovat !

            foto Verny-2013

            Verny_2013 13.10.2013  09:49

            « Re: Re: Verva 100

            Ahoj, Jak si pročítám ty diskuze ohledně vervy, tak to snad taky zkusím . Zkazit tím samozřejmě nic nemůžu, jen to bude stát tak 100 na nádrži navic. Osobně si ale myslím že vliv bude spíš mizivý, možná lepší prohoření směsi může nějaký koník a Nm přidat ale to bude spíše na prahu vnímání. snad vy se mohl ještě mírně zklidnit chod motoru, ale pak bych to TSi taky nemusel slyšet vůbe že? Takže za měsíc dám vědět jak to dopadlo.
            • 00 Reagovat !

              foto Bully-

              Bully_ 13.10.2013  11:23

              « Re: Re: Re: Verva 100

              Asi si moc nerozumime. "Premiove" palivo s vyssim okt. cislem nez pro ktery je (seriovy) motor urceny vykon nebo kroutak urcite neprida. Prave jenom vuci palivu, ktere ho svou nekvalitou naopak ubira.
              Ale placebo efekt podcenovat nejde, spousta ridicu uz se zaprisahalo na uzasny prinos jinych paliv, motorovych oleju apod. a pritom vubec neberou v uvahu veci, co maji na chod motoru daleko vyznamejsi vliv.
  • 00 Reagovat !

    foto Slavek

    Slávek 24.12.2013  12:27

    Rozměr pneu vs. spotřeba

    Vyšší spotřeba je dána zvoleným rozměrem pneu. 17" je na tento motor docela dost.

    Z vlastní zkušenosti jsem zaznamenal pokles dlouhodobé spotřeby u nového benzínového Opelu Corsa 1.2 16V 59kW při přezutí ze 17" kol (takto jsem to koupil) na 14" kola o celých 1,5 litru/100km při stejném stylu jízdy a trasách. Prostě velká část výkonu motoru byla využita jen na překonání odporu těch nesmyslných sedmnáctek.

    U dalšího auta, třináctileté Škoda Octavia I 1.6 benzín 74kw jsem změnou ze 16" na 15" ušetřil cca. 0,8 litru/100km opět při stejném stylu jízdy a trasách.

    Opravdu bych zvážil u Tvého vozu "downgrade" na 16" nebo i klidně na 15", pokud to umožní velký TP. Pokud jezdíš spíše na spotřebu, investice do nových kol a pneu se Ti brzo vrátí.

    Je nutno vzít do úvahy, že fabrické měření spotřeby se dělá v laboratoři, za ideálních podmínek, teplot, vlhkosti, bezvětří, na superúsporných pneu, bez zrcátek a střešních ližin, se zaslepeným chladičem a s úsporným a superdrahým superřídkým olejem - takže v podmínkách, které naprosto neodpovídají běžnému provozu.
    • 00 Reagovat !

      foto PCJoe

      PCJoe 27.12.2013  07:25

      « Re: Rozměr pneu vs. spotřeba

      Díky za příspěvek a nemůžu jinak než souhlasit. Aktuálně mám na autě 16" zimní pneumatiky a spotřeba zůstala stejná. Což vlastně odpovídá tomu co říkáš. Obvykle jsem po přezutí na zimu zaznamenal nárůst spotřeby.
      Jezdím na spotřebu, ale na druhou stranu jsme si 17" kola vybrali, protože autu dost sluší. Už když jsme vybírali, tak jsem počítal, že reálná spotřeba by se mi líbila kolem 6-6,5l. Nyní se to drží na cca 6,7-6,9l. Aktuálně jezdím výhradně po Praze, takže městský provoz.
      Nejsem až tak zklamaný. Můžu to porovnávat s dieslem 2.2 Ford Mondeo, kde jsem měl spotřebu kolem 6,3l a nebo benzínem 1.25 Ford Fiesta, kde je spotřeba cca 7,8l. K Mondeu se mi zatím nedaří více přiblížit, ale oproti Fiestě je to bezvadný výsledek. Mám větší, těžší auto s dvojnásobným výkonem a pořád mám spotřebu o litr menší.
      Jinak podle TP jsou nejmenší pneu 16" 205/55, což právě na autě mám.
      • 10 Reagovat !

        foto michalpneu

        michalpneu 27.12.2013  12:14

        « Re: Re: Rozměr pneu vs. spotřeba

        To co píše pán nahoře je částečně pravda, ale částečně už se tím dnes nelze řídit. Pokud měl Opela Corsu na 1,2 59 kw, tak je jasné, že se 17kami, které jsou nesrovnatelně těší a auto se s nimi daleko víc pere....to je ale případ sám o sobě. S tím má problém každý, kdo si na tak malé autíčko dá taková kola, a je jedno jaké to je auto, fiesty i fabie s tím mají také problémy, zkrátka ty kola jsou na tak malé auto.

        Já s pneumatikama dělám denně. A Focus je trochu jiná kategorie. Jestli máte 17ky, tak tam máte rozměr 215/50 R17, podle fotky poznám jen Goodyear, ale určitě to bude Efficientgrip, což je pneumatika, která Vám sama o sobě ušetří dost paliva. Rozdíl mezi 215/50 R17 a 215/55 R16 (potažmo 205/55 R16, které máte jako M+S) bude naprosto nicotný. Focus má platformu auta, která je na velká kola postavená.

        Další věc je ta, že si musíte zvolit správnou pneumatiku. Pokud si tam dáte pneumatiku se sportovním charakterem, tak Vám pochopitelně bude žrát víc paliva než pneumatika s komfortním charakterem (což je případ toho goodyearu). Další věc je ta, že některé značky neumí palivo šetřit, i když se tím značně honosí,...například Continental. Další věc je ta, že když byste na léto dal menší, tak ztratíte jízdní přesnost, protože na větších kolech je to auto daleko více přesnější a lépe reaguje na řízení.

        Jen pro info....Já mám Roomster 1,2 TSI. Na léto mám 205/45 R16, což je na tak malé auto už dost. Na zimu 195/55 R15. Na léto mi auto žere na pneumatikách Michelin kolem 5,7 l po Praze. Na zimu mám Nokian WR D3, který opravdu šetří palivo a jezdím v závislosti na vnější teplotě za 5,5, teď jak je teplo i 4,8. Přičemž kamarád má na léto ve stejném rozměru Bridgestone, jezdí na spotřebu ještě více než já a jezdí kolem 6,4 v létě. Na zimu mě donutil, že mu tam mám obout barumky v rozměru 185/55 R15a spotřebu má 6,6 l.

        Ty pneumatiky tedy udělají hodně, ale ne rozměrově, ale dezénově a je obrovský rozdíl mezi pneumatikami se sportovním charakterem nebo komfortním charakterem. Další věc je ta, že si musíte pohrát s tlakem. Zimní pneumatika chce dát tak o 0,2 vyšší než je udáváno výrobcem. Stejně tak u léta volíte podle toho jestli máte tvrdou nebo měkkou směs.

        Pro info, měl jsem před roomsterem octavii 1,6 74 Kw r. v. 98. Po Praze jsem v zimě na pneumatikách Dunlop SP Winter Sport 4D jezdil v 15" velikosti za 6,3. V létě jsem měl 16ky, Michelin Primacy HP 205/55 R16 91V a jezdil jsem za 5,9 l.

        To co píše pán nahoře i ostatně Vy platilo dříve u starší dezénů a modelů vozidel, které se příliš nezabývali obtékáním vzduchu kolem kol.

        Jinak kamarád má focuse jako vy, akorát normální hatch. Je to super auto, motor má stejný a je s ním moc spokojený. On má tedy na léto 215/55 R16 Michelin Primacy HP a jezdí tak za 5,9 (jezdí většinou ve dvou) a na zimu jsem mu dal Pirelli Sottozero 2 205/55 R16 91H a jezdí tak za 5,9-6,1 podle teploty.Takže ať Vám dobře slouží a pěkně Vás vozí, fordy jsou moc dobrá autíčka.
        • 00 Reagovat !

          foto Bully-

          Bully_ 27.12.2013  13:25

          « Re: Rozměr pneu vs. spotřeba

          Na odezvu rizeni nema vliv ani tak dezen, jako predevsim tvrdost bocnice plaste. Potom i nizkoprofilovy plast s extra mekkou bocnici muze mit horsi odezvu nez klidne plast s vyssim profilem, ale s tuhou bocnici. Priklad- i vylozene sportovni a nizkoprofilove UHP pneu Vredestein Ultrac Vorti jsou v rozmeru 225/40 i ve verzi XL dost hruza, naopak kdejaka HP pneu v 17" ma obcas i bez zesilene bocnice diky vyssi tuhosti bocnic odezvu lepsi a nebude tolik plavat v zatackach. Dezen pneu ma podruzny vliv, tam jde o prorezani (lamely na zimnich plastich, odtokove drazky apod.). Na spotrebu ma pak krome sirky pneu rozhodujici vliv predevsim smes materialu behounu plaste. Pak jde vzdycky o kompromis- cim tvrdsi smes, tim nizsi spotreba (a vetsinou i km vydrz plaste), ale zaroven tim plaste ztraci na gripu, prilnavosti. Nikdy nejde vyrobit plast, co splnuje obe tyto protichudne vlastnosti.
          Jinak figl spousty tzv. "zelenych" plastu (garantujicich nizsi spotrebu vozu) spociva vlastne v klamani zakaznika, co se tyka jejich rozmeru. Kdo je mate na aute, schvalne si zmerte jejich skutecnou sirku behounu. Ja jsem treba uz u 2 rozdilnych znacek a typu nameril realnych 205mm, misto proklamovanych 225mm. Co to udela s valivym+ aerodynamickym odporem a tim jejich vlivu na spotrebu je nasnade.
          Velikost kol a tim predevsim hmotnost cele soustavy kolo+ pneu je potom dalsi kapitola, ted se pise o plastich.
          • 00 Reagovat !

            foto michalpneu

            michalpneu 28.12.2013  12:02

            « Re: Re: Rozměr pneu vs. spotřeba

            Ale tady si pletete pojmy, což ostatně dělá prakticky každý. Pneumatika s označením XL, tedy zesílená konstrukce, neznamená, že je zesílená bočnice pneumatiky....což sám potvrzujete v tom porovnávání tuhosti bočnic, kde máte pravdu, to tak opravdu je.
            Na druhou stranu opět je to o výrobci. Pirelli má třeba bočnice tuhé jako prase a nedá se říct, že by seděla lépe než pneumatika s měkčí bočnicí, je to opět o konkrétní gumě a výrobci. nelze tedy paušalizovat, že to zvládne kdejaká pneumatika.

            XL označuje pneumatiku se zvýšenou zátěží. Bočnice pneumatiky je fakticky stejně tlustá, ta zpevněná není. Ale zesílená je v místě nárazníku a pod celým běhounem a zpevněné je také uchycení dezénových bloků. Ty XL se primárně vyrábí kvůli vysokému kroutícímu momentu. Dobře je to vidět třeba u Superbu první a u Superbu druhé generace. Starší superb byl na váhu těžší než nový dvojkový, ale dvojkový má v každé motorizaci předepsané od výrobce zesílené pneumatiky XL, i když je na váhu cca o 100 kg lehčí.

            Až budete mít někdy možnost, vemte si do ruky dvě stejné pneumatiky, jednu se standartní zátěží a druhou zesílenou. uvidíte, že bočnice jsou stejné, ale když se jen o zutou pneumatiku opřete na středu běhounu, uvidíte, že pneumatika, která je zesílená půjde daleko z těží na středu promáčknout, než ta standartní. Z logiky věci pak taková pneumatika i více uveze, proto má vyšší nosnost.

            Jinak na jízdních vlastnostech v zatáčce nemá ani tak vliv bočnice, ale kvalita patního lana a konstrukce patky, bočnice na jízdu v zatáčce má vliv až podružný. Primární vliv je na konstrukci patního lana, od které vychází kordy přes běhoun na druhou stranu. Pokud ta patka bude udělaná mizerně (což je zrovna případ té pneumatiky, kterou jste uvedl), tak to auto do zatáčky plave. Uvedu příklad. Podívejte se někdy na pneumatiku Continental WinterContact TS850 a Continental WinterContact TS830P, 850 je pneumatika určená pro menší vozidla a komfortní jízdu. Když to TS830P se vyrábí pro silná vozidla s vysokým výkonem. Sáhněte si někdy na tlouštku patky u TS850 a TS830P u 195/65 R15 je to pěkně vidět, u 205/55 R16 taky. TS830P má daleko širší patku a jinak klopenou, než TS850.

            Ostatně jednu z nejlepších konstrukcí patek měla pneumatika Dunlop SP Sport Maxx TT, která měla patku z kevlaru, což zajišťovalo vynikající jízdní přesnost a reakce na řízení...bohužel ta pneumatika byla tak dobrá, že zadupala i koncernové jedničky od Goodyearu dezény Optigrip, Hydragrip a F1 Asymmetric, tak ji nahradili Sport Maxx RT, která už žádná sláva není. Ale dodnes na ní zákazníci nedají dopustit, jakým způsobem auto reaguje v zatáčkách a jak je přesné.

            Jinak co se týče té šířky, tak to máte naprostou pravdu. Mě to potvrdili na školení samotní zástupci výrobce a dělají to tak všichni výrobci. Oni mají navíc tolerance, do kterých mohou daný rozměr nacpat. Například když máte rozměr 235/45 R17, tak reálná šířka je kolem 225 až 240 podle typu dezénu a určení. Takže věřím, že jste to naměřil.

            S čím rozhodně nemohu souhlasit, jak píšete, že Dezen pneu ma podruzny vliv - to není pravda. Dezén má vliv obrovský, protože lamely a bloky se naklápí a drží to kolo na vozovce...takže vliv dezénu je stejně důležitý jako vliv patky.
  • 00 Reagovat !

    foto baca42

    baca42 11.02.2014  22:05

    1 l turbomotor

    Já mám teď 1,9 Tdi ale kvůli ceně dýzlů bych možná taky šel do litříku. Možná nová Fábie 1 TSI. Ale kolik tyto motory vydrží nikdo netuší.

    Jako to moje současné asi ne:[odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto poterienko

      poterienko 11.02.2014  22:17

      « Re: 1 l turbomotor

      Nepřipadás si už trapně, jak tu všude cpeš svá videa na yt?
    • 00 Reagovat !

      foto PCJoe

      PCJoe 12.02.2014  15:45

      « Re: 1 l turbomotor

      To se teprve uvidí v čase jak se motor podařil z pohledu životnosti. Ale Ford by si šeredně pokazil jméno, kdyby si na tom nedal záležet.
      Už teď existují auta s nájezdem 100t+ a fungujou dál bez problémů :-), ale to je pořád málo.
  • 00 Reagovat !

    foto dal

    dal 13.02.2014  10:41

    Pěkné auto

    Myslel jsem, že to v souvislosti s Focusem 3 nikdy nevyslovím. Nikdy neříkej nikdy, v této kombinaci je to auto opravdu pěkné. Vlastnil jsem FF 1 i 2 a trojku jsem nechtěl, bral jsem ji jako mimořádně ošklivou(časem jsem si asi zvykl). Přeju ti aby ti dělalo autíčko jen a jen radost.
    Pěkná recenze za mne 3x10.
    • 00 Reagovat !

      foto PCJoe

      PCJoe 13.02.2014  15:50

      « Re: Pěkné auto

      Velmi děkuji za reakci na auto :-) a za hodnocení. Nám se třeba vůbec nelíbí záď hatchbacku, ale na kombi se nám kouká dobře. Záleží i na barvě - některé vypadají dost levně a jiné auto ozvláštní. Nejdříve jsme si chtěli koupit výbavu trend, ale nakonec jsme se rozhodli pro lepší výbavu a ty detaily v exteriéru i interiéru autu dost prospěly.
      Díky za přání a i tobě spousty šťastných kilometrů.
  • 00 Reagovat !

    foto Clier

    Clier 15.04.2014  08:01

    Detailing

    Píšeš, že si nepoužíval leštěnku. Často čítávám, že by se použít měla, aby se vytvořil lepší podklad pro vosk a ten pak na autě lépe držel... v tvém případě bezchybného laku, by se asi použila leštěnka bezabrazivní :-)

    Jinak, od jakého výrobce si použil vosk? ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto PCJoe

      PCJoe 15.04.2014  18:53

      « Re: Detailing

      Nepoužil jsem leštěnku jako podklad. Používám šampón, který sám o sobě zvyšuje lesk a používám tekutý vosk ve spreji. Nevydrží tak dlouho jako klasika, ale na měsíc to stačí a aplikuje se pouhým rozetřením. Parádní práce. Dokonce dnes už existuje vosk na bázi vody a aplikuje se wapkou.
      Nevím jak je to tady s reklamou, tak snad nic neporuším. Používám ChemicalGuys a Optimum. Ohledně přípravků nejdříve docela studuju k čemu je dobrý a co já od něj očekávám. Pak ještě konzultuji přímo s prodejcem.
      • 00 Reagovat !

        foto Clier

        Clier 16.04.2014  19:14

        « Re: Re: Detailing

        Klidně tady můžeš prozrazovat jména přípravků ;-) >:D

        A mohu se zeptat kde nakupuješ? :-)

        Pokud to za měsíc budeš voskovat znovu tak je to v pořádku, každopádně na zimu je to trochu nepraktické ;-\

        Ten vosk do wapky se opravdu dá koupit, ale pokud má ten vosk takový efekt jako ty vosky co si nastříkáš wapkou u benzínky tak je to škoda peněz :'-(
        • 00 Reagovat !

          foto PCJoe

          PCJoe 17.04.2014  07:54

          « Re: Re: Re: Detailing

          Nakupuju na detailingpro.cz .

          Na zimu ten vosk není zrovna držák, to je pravda.
  • 00 Reagovat !

    foto Brandon-Walsh

    Brandon Walsh 23.03.2015  08:47

    odomknutie

    ak vozidlo ostane zamknuté niekoľko týždňov ovládač sa deaktivuje, vozidlo je potrebné odomknúť kľúčom a znovu naštartovať ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto PCJoe

      PCJoe 27.03.2015  09:25

      « Re: odomknutie

      Je pravda, že od té doby je zase vše při normálu. Nečekal jsem takovou "vychytávku". Ani ve Fordu mi to nevysvětlili, když jsem tam volal co se stalo a co mám dělat. Ale je pravda, že jsem mluvil jenom s obchodním zástupcem.
      Díky za vysvětlení. Příště už mne to nevyplaší. :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…