Právě proto se nerad učastním diskuzí.
1. díky za zbytečné osvětlení významu změny kinetické energie při zrychlování.
2. Selský rozum bych radši nezmiňoval, protože jsi v podstatě řekl, že auto na nižší převodový stupeň pojede usporněji...
Nicméně - spotřeba je na km a při vyšší rychlosti - je to divný, ale je to tak - to auto ujede o 30 km víc , takže pokud je to pro něj na 5. stupeň stejná zátěž při 160 jako na 4. cca při 130, tak auto při stejné spotřebě ujede méně. to se na spotřebě moc dobře nepodepíše.
Strašně špatně se toto vysvětluje někomu kdo podobné auto delší dobu neřídil. Motor který dokáže při kickdownu ve 130 řadit za 3 a doslova katapultovat onu zmiňovanou 2 tunovou loď dopředu si z aerodynamického odporu do 180 km/h dělá hodně dlouhej nos a na spotřebě to znát není...nutno ale podotknout, že se pořád bavíme o spotřebě nad 10 litrů takže to "šetření" při optimální rychlosti, je otázka opravdu filozofická.