PCJoe:
kdo podobnou vec resil a provadel nejake exaktni mereni, ten ma tema uz uzavrene. Pro motor urceny pro 95-ku staci pro plny vykon 95-ka. Marketing muze slibovat klidne zazracna aditiva, ale ta jsou v PH v tak minimalnim mnozstvi, ze snad nepujde neco poznat ani v laboratori, natoz v beznem provozu. Poznas spis protivitr, stoupani/klesani, pouzite pneu a tlak vzduchu v nich, nalozene auto, vnimavejsi ridici tlak, teplotu a vlhkost vzduchu, ale vliv aditiv primo na jizdu???
Ad kvalita PH v CR/SR- PH se vyrabi z ropneho zakladu z ruske ropy, ktera je mene kvalitni nez v "zapadni" Evrope. Dalsim faktorem je povolene vyssi procento bioslozek v PH v CR/SR a na "zapade". At natankujes 95ku v CR/SR kdekoli, vzdycky to bude prast jako uhod. Vyjimku tvori obcasne zavazeni pump cisternami s PH ze zahranici, ale u 95ky jde opravdu o vzacnost, mozna spis o reseni nejakych krizovych situaci se zavazenim. Netusim kde a kdy, ale slysel jsem i o podobnych ojedinelych pripadech.
Jina situace je u NEKTERYCH 98-okt. a NEKTERYCH "premiovych" paliv, kde se obcas opravdu pouziva ropny zaklad ze zapadni ropy. Opet netusim, ktera
paliva to treba v CR konkretne jsou a jestli je to u nich vzdycky.
Dalsi vec je v case klesajici oktanove cislo u pump s nizsi vytocnosti. Pak u drazsich pump muze byt diky zvysene cene treba i ta zminena 98-icka nebo nektera premiovka po nejake dobe klidne nekvalitnejsi nez 95-ka, ktera se zavazi daleko casteji i tam. Verva od Benziny je obecne povazovana za kvalitni palivo, takze je mozne, ze jde prave o ten pripad kvalitni PH. Coz se projevi i u vozu urcenych pro 95-ku, jezdicich na NEKVALITNI 95-ku. Chvalu na Vervu jsem slysel nebo cetl od vic lidi, tak to mozne je.
Resenim je kupovat benzin na pumpach s vysokou vytocnosti a idealne soucasne u tech, kde COI neobjevuje nejake nedostatky. Pak by mela i ta 95-ka byt pro vuz urceny pro 95-ku v poradku a jine PH budou jen placebo.
A oprava- chtel jsem napsat "minimalne o pul litru az o litr" na 100, ne "minimalne o litr", to by bylo moc :-)