Zdravím. Tvá polemika je zcela v pořádku ;-) Každému sedí něco jiného. Octavie byla z předváděčky s najetýma cca. 7500 km, jak správně píšeš s výkonem 77 Kw. Servisovaná a v dobrém stavu. Součastného majitele znám a auto jezdí s původním turbem přes 270 tis/km.Z čehož jsem měl u předváděčky trochu obavy. Neznám přesné hmotnosti porovnávaných aut, ale dle mého těch pár centimetrů u kufru zas tolik váhy nebude. Možná mne někdo opraví:)Jen když mrkneš na hodnotu zrychlení 0/100km OII 77Kw TDI 11,8 s. a G VII TSI 77Kw 10,6 s.Tak subjektivně mi příjde auto ještě mnohem pružnější, ikdyž neznám hodnoty 80/120....Ale hlavně má motor úplně jiný akustický projev(nechci se moc rozepisovat na téma diesel/benzin) ale zvuk TSI mě i dokáže někdy potěšit, což "traktor" TDI rozhodně nedokázal. V interiéru nesrovnatelné ticho(možná vinou jiných těsnících materiálů) a hlavně žádné vibrace. A o obláčku vitamínů linoucího se z výfuku při každém přeřazení/podřazení a metaného do obličekje ostatním taky žádná. Musím uznat,že vytáčet TSI nad 5tis.nemá moc smysl, ale do této hranice jede na 2,3,4 st. rozhodně nad očekávání. Není problém udržovat na dálnici tempo 180km . Což v dieselove OII taky ne,ale zvuková snesitelnost je rozhodně jiná.Jak v mé recenzi píšu s autem jezdíme maximálně ve dvou. Z čehož plynul i výběr pohonné jednotky. Má původní volba byla 1,6 TDI, ale při kalkulaci nájeszdu km by se mi investice určitě nevyplatila... Pokukuji po TSI 16O Ps nebo nově 180Ps.Je to můj první benzín a naftu už nechci (leda něco z Mnichova:-)
Ps: A o francouzích opravdu taktně pomlčím, totiž miluji jejich víno a manželka Paříž:-))