R
Jelikož už něco pamatuji, tak z vyráběných škodovek bylo skutečně nejhezčí eRko. Rapid už působil na kupátko těžce a od té doby docela nic. Zajímavé je, že takový Forman nebo Fel Combi měly také cosi do sebe. Ze současných škodovek konečně Octavia III vypadá k světu, i když i druhá verze nebyla nejhorší.
Škodovky řady 100 - 110R byly poplatné své době, rezavěly jako za nároďák, kravál jako v tanku, výkony motorů otřesné, jízdní vlastnosti byly dány zatížením a použitými pneumatikami. Málokdo věděl, že "přetáčivá" škodovka se při plném zatížení chová neutrálně, to platilo i pro řadu 105 - 130. Na druhou stranu bych povinně přikázal každému po absolvování autoškoly první dva roky s těmito starými krámy jezdit, aby se naučil řídit. Dnes je to samé hejblátko a elektronika a auto vlastně jezdí napůl samo, což pak při situacích, kdy hejblátka selžou nebo se překročí jejich možnosti, přináší spoustu havárií, které my staří mazáci nechápeme...
Opel a jeho Calibra - nádherné auto s vyníkající aerodynamikou, které umřelo na krásu. Jeho problémem byl jen jeden motor, žádná další alternatiiva nebyla, což mnohé odradilo od koupě. Opel jako automobilka umřel na nekvalitu, danou převodem výroby do zemí, které nemají automobilovou tradici, jako třeba Slovensko nebo Maďarsko. I když teď se to výrazně zlepšilo, zákaníci už prostě nevěří. Přito co se týká aerodynamiky byl Opel vždy jaksi na výší, jenže prodává designa ne technická data - viz. Kadett E z r. 1984 - cx 0,30 a titul Vůz roku, ale lidi kupovali hezčího Golfa...