Ano, mel jsem treba na Accordovi "bezne" UHP pneu a ted uz nejak 3 roky prave plaste ktere se nekdy nazyvaji energy saver. Vzdycky ve stejnem rozmeru jako ty predesle UHP, takze muzu posoudit.
Energy saver maji naopak bocnici o dost mekci, jsou prikladem komfortni pneu (Good Year Efficient Grip a Semperit Speed Life, 225/40x18). Smes je tvrdsi, ale pri stejnem rozmeru behounu bych si netroufal tvrdit ze by mely nejak objektivne nizsi stycnou plochu s vozovkou, jenom diky smesi a vzorku nizsi valivy odpor a tim o neco horsi jizdni vlastnosti na limitu (s turbodieselovym kombi nejezdim pro zabavu po okreskach nebo okruhy, majitel Priuse asi jeste o to min). Obutim "hur drzicich plastu" i u nedotaciveho (uz z principu jeho konstrukce) vozu a navic jeste treba uzsich se dosahuje uspesne efektu snadnejsi pretacivosti a ne nedotacivosti jak jsi tu vynalezl. Oproti tomu opak energy saver plastu - UHP- maji mit bocnice naopak co nejtvrdsi a smes co nejmekci (zjednodusene receno).
Auto ale dela nedo/pre/tacivym spousta uplne jinych faktoru nez volba plastu, proto jsem reagoval predevsim. A navic bych vubec neresil jizdni vlastnosti pri jizde na hrane u Priuse ;-)