"Motoru s větším objemem je v podstatě lhostejné, jede li do kopce, nebo po rovině. Leckdy ani automatika nepřeřadí. Výkon a točivý moment na určitá stoupání postačí. Otáčky motoru při jízdě jsou o dost nižší, než u maloobjemového. Samozřejmě, stejně jako u maloobjemových motorů při jízdě do kopce spotřeba stoupne."
V tom je právě ten vtip downsizingu. Díky turbu může mít maloobjemový motor také nižší otáčky a také není třeba podřazovat. Takže nevidím, kde je rozdíl.
Downsizingové motory se ale nesmí vytáčet nad maximální účinnost turba, tedy např. u TSI cca 4 tis. otáček, protože pak spotřeba letí do oblak. Pokud se toto dodrží, mají malé motory potenciál (při stejné dynamice jízdy!) mít nižší spotřebu, protože si berou míň, když motor moc nepracuje (stání na křižovatce, konstatních 50, atp.).
Navíc je takový motor příjemější pro běžnou jízdu, protože se nejlépe projevuje právě mezi 1500-3000 ot/min, kdy má motor spoustu síly a navíc je při tom velice tichý.