Spotřeba u maloobjemových motorů
Je zcela logické, že styl jízdy se musí přizpůsobit charakteru motoru. Ale starou pravdu, že objem ničím nenahradíš to nepopírá. Já s V6 objemu 3,5l a 215 kW jezdím dlouhodobě za 8,3 l benzinu na100 km. Nejdůležitější je, že atmosférické motory jsou daleko jednodušší výrobně a tudíž i podstatně méně náchylné k poruchám než vyhoněné, konstrukčně velmi složité a přetěžované turbomotory malých objemů. Porovnejte cenu stejně výkonného atmosférického a turbomotoru. Stačí se podívat do katalogu některé automobilky.
K jízdě: Motoru s větším objemem je v podstatě lhostejné, jede li do kopce, nebo po rovině. Leckdy ani automatika nepřeřadí. Výkon a točivý moment na určitá stoupání postačí. Otáčky motoru při jízdě jsou o dost nižší, než u maloobjemového. Samozřejmě, stejně jako u maloobjemových motorů při jízdě do kopce spotřeba stoupne.
Současný trend snižování objemu motoru a jeho náhrada složitými a drahými přídavky pro zachování výkonu je pouze výsledkem tlaku ekoteroristů. Budoucnost dá za pravdu, že cesta není v nízkoobjemových motorech a v udávané spotřebě v laboratorních podmínkách ( proč si to nedovolí v USA, kde u stejných vozů je deklarovaná spotřeba až o 1,5 l vyšší než v Evropě ), ale v rozumném kompromisu objemu motoru a jednoduchosti jeho konstrukce.