Nemáte pravdu s cenami, i Octavie šly pořádně ale pořádně dolů, ta 600t je dnes Scout nebo RS, rozhodně ne 2,0 TDI. Je pravda, že je Octavia dražší než 308, ale v průměru o cca 50t, v benzínech dokonce ještě méně. Stačí se podívat do cena skladovek a zírat, co se dá koupit.
S tím kmitáním... příčin může být hodně, od obyčejných špatně vyvážených kol, přes ramena, tyčky stabilizátorů, hodně rády to dělají křivé poloosy, které na našich cestách dostávají zabrat... :-| Problém je, to máte pravdu, sehnat někoho, kdo auto a hlavně francouzské umí opravit a to pořádně. Je jich opravdu málo, hlavně v diagnostice si někteří lámou hlavu.
307 byla perfektní auto, jízdně, prostorově, interiérově, odhlušněním... přeskočila soudobou konkurenci výrazně, bohužel tu pokrokovost s komplet jinými řídicími jednotkami, elektronikou atd. odnesla spolehlivost... a byla to škoda... obzvlášť první roky a to je dle výpočtu věku právě ta vaše 307 byly vyloženě tragické... :-|