udivuje mne tvá poslední narážka, ta mluví za vše.
1) pneu má omezenou adhezi
2) aby jsi zajistil grip musíš překonat laterární sílu silou kolmou k povrchu, tedy přítlačnouTo zajistíš jak ty moudrá fyziko???
3) grip je definice složená z adheze, styčné plochy (která bývá u vyšších profilů pochopitelně - ikdyž u tebe už si nejsem jistý- větší)
4)vyšší profil se více deformuje v bočnicích- tudíž v autě simuluje plavání (něco jako vjezd do kolejí), snižuje se odezva a čitelnost řízení, ale GRIP stále zůstává "relativně" stejný....
5) PNEU SE NEBORTÍ V BĚHOUNU!!!!!!!!!!! ale v bočnici
vyšší profil==> lehčí kolo, menší hybné síly, horší odezva řízení, sjejná trakce, lepší tlumící schopnosti..
menší profil==> těžší kolo, větší hybné síly (namáhání podvozku), lepší odezva řízení, stejná trakce, nižší tlumící schopnosti (náchylné na nerovnosti) zase namáhání podvozku a s tím související vyšší relativní nebezpečnost
Pokud ti tohle nestačí k zamyšlení se jaký jsi pokrytec a ješita, pak pán bůh s tebou.... Já to myslel v dobrém, ale evidentně někdo se nedokáže přenést přes svojí osobnost.
A prosím začni to rozvíjet do hloubky..... Ještě jsme se nedostali k náklánění a těžišti vozidla, rád si na tobě smlsnu.
[odkaz]jeden z mála výtažků z webu, nikde se nedočteš pořádně nic o volbě PROFILU...... a proč? protože to přilnavost neovlivňuje.... Kdybys něco na různých pneu najezdil, věděl bys....
PS: Překonat laterární síly s vozem, vyžaduje těžký žaludek a nerovný terén, na rovné suché silnici téměř nemožné.... Široké pneu se dávají do sportovních vozů proto, aby přenesly kroutící moment a neprotáčely se (tím se zkracela jejich životnost) či se zvýšila brzdná účinnost, nižší profil pak pro zlepšení odezvy řízení a eliminaci naklánění, protože tam je potřeba přesnost.. to že jakmile s takovým supersportem přejdeš přes hranici přilnavosti přijde okamžitě těžký smyk téměř bez jakéhokoliv varování, to už si nikdo z lidí neuvědomuje, protože v takových vozech ještě neseděli..... Ale co už... očekávám zase něco konstruktivního jako tomu bylo v té tvé poslední úžasné větě.
A jinak, pošli DTM vozy jezdit na české cesty :-D odborníku jeden.
ADD2: Octa 1 má v TP max 16" kola na 205 nebo 215, teď nevím přesně... 17" měla jen RS octa s většíma kotoučema a sportovnějším tlumením, která na to byla stavěná a připravená.... Volba 17" kol ještě na tak široké gumě je OSTUDA a důkaz neznalosti. Stěžovat si potom na rázy, přetáčivý a neklidný zadek, přitom si přát nenákladný RODINNY voz je do nebe volající!