Díky za odpověď, už lépe rozumím tomu, co máte na mysli.
ad za druhé) Nu, pokud vyčítate 130i s aktivním řízením, že kvůli tomu to není auto na vážnou sportovní jízdu, pak tomu rozumím, ale asi na takovou úroveň sportovního svezení to auto asi nebylo stavěno nikdy. M3ka to není a nikdy nebude. Rozumím Vám tedy v tom, že máte za to, že Vás aktivní řízení obírá o zbytky komunikativnosti při "vážné sportovní jízdě", ale tak pak je to o tom, co od toho člověk očekává. Nikdy jsem od toho auta nečekal výkony supersportu a samozřejmě po přesednutí z M3 jsem si říkal, co to mám za autíčko. :-)
ad za třetí) Ano, synonymem sportovního podvozku je pro mne tvrdý podvozek. Asi chápu, co chcete říct. Jistě, na nerovném povrchu jde přílišná tvrdost podvozku na vrub odskakování a "zabíjení jízdních vlastností", jak jste to nazval, ale to není chyba auta nebo jeho nastavení, ale výběru silnic. Odměnou za tvrdé nastavení je zase suverénní průjezd rychlými zatáčkami na kvalitním povrchu. Není to M3, aby měla nastavitelné tlumiče (bohužel). Něco za něco. Na kvalitním povrchu je takové nastavení jednoznačně výhodné, na nekvalitném méně. Ale jak říkám, nastavitelný podvozek to auto bohužel nemá.
S autem opravdu jezdíme celý rok, takže výhod samosvoru využíváme po celý rok. V zimě je to na sněhu jasná výhoda, ale i ty široké letní pneumatiky se při rozjezdu proklouznou a jak jsem psal, tam je samosvor velmi znát. Jinak díky za tipy na úpravy, nastavitelný podvozek by byl jistě fajn.
Chiptuning a atmosféra? Já vím, já vím. :-)
A poslední připomínka k tomu "tahání". Už si asi rozumíme, měl jsem tedy pro vysvětlenou na mysli "reakci na plyn", nikoli samotný zátah ve smyslu nakopnutí turbomotoru. Ale jinak reakce ve městě na šestku je velmi dobrá, zátah ve stylu turbomotoru samozřejmě ne. :-)