také nic ve zlém, pouze Vaše zkušenost absolutně nekoresponduje s mými zkušenostmi...
pokusím na Vaše jednotlivé výhrady ve zkratce reagovat.
1) je možné, že jsem měl problémový kus, ovšem znám ještě ve svém okolí jednu 116i, která má podobné problémy se zpracováním interiéru, i když lak má ve vyšší kvalitě. Je ale faktem, že zkušenost s 1er mě přesvědčila, že není BMW jako BMW a přijde mi, že na 1er je nejdražší věcí modrobílá vrtule na kapotě (ovšem tento fakt je u verzí 130i a 135i méně nápadný než u základních motorizací)
2) aktivní řízení... u jednoho auta jej mám a nemůžu si na něj stěžovat... Systém, který mění strmost převodu je velmi praktický a příjemný. Ovšem ne u auta, které se tváří, že je myšleno na vážnou sportovní jízdu. Novější BMW už i se standardním řízením postrádají tu masivní a hmatatelnou zpětnou vazbu, která byla tak úžasná např. u generace E46. Např. nová M3 má jen tuhý převod, který, ale o gripu předních kol neřekne vůbec nic. A tohle nic aktivní řízení vyfiltruje do úplně nic. Takže řidič jede "na srdce" bez toho, aby přesně věděl, co se s autem děje a jak blízko limitu je. To pro někoho není problém - vysvětlím - spousta aut filtruje enormní množství informací a proto jejich řidiči jedou v různých situacích mnohem rychleji, než řidiči komunikativních aut, ke kterým se informace o ne zcela ideálním povrchu vozovky dostane. Příkladem je situace, kdy na podzim mrholilo, teplota kolem nuly... kolem auta pálily přes 150km/h a jediný já ve sporťáku jsem věděl o namrzlé silnici protože řízení bylo nepatrně lehčí. no a samozřejmě za pár kilometrů v oblouku byla OII, která se na ledu roztočila. Ale jinak ano, do auta na normální - nezábavný - provoz je aktivní řízení dobrá volba. P.S. u prvních verzí tohoto systému byl - podle mé vlastní nemilé zkušenosti- problém s tím, že občas změnilo strmost převodu velmi neočekávaně např. v oblouku zatáčky, když auto více zpomalilo - nevím ovšem, zda-li je toto problém i ve Vašem autě...
3) jízdní poddajnost... to je ta nejjednodušší věc na vysvětlení a s M3 GTS jste mi nahrál na smeč.. díky. Začnu otázkou... Je pro vás synonymum pro sportovní podvozek tvrdý podvozek? Měl jsem si koupit audi, kromě R8 a RS4, jsou jejich "sportovní" modely velmi nepoddajné. Ono totiž můžete mít výkonu kolik chcete, ale v reálném světě na reálné silnici je potřeba jej přenést. Na českých okreskách - což by mělo být teritorium Vašeho auta - je totiž velmi těžké narazit na hladký povrch. Proto 19" - zase vlastní zkušenost - velmi a velmi odskakují a proto také nejde jít tak agresivně v zatáčce na plyn, jak by šlo s menšími koly. Toto vše samozřejmě platí pouze na silnicích v reálném světě. V ideálním by byly 19" samozřejmě rychlejší... a i proto jsou na M3 GTS - primárně okruhovém nářadí.
S tím samozřejmě souvisí i LSD, který 19" na nerovném povrchu pomůže rychleji najít grip , když jedno kolo nemá přímý kontakt s vozovkou... Nevím, jestli jste zkoušel, ale s 18" jsem nikdy neměl problém s trakcí, pouze v zimě a při opravdu tvrdé jízdě mne napadlo, že investice do LSD by byla záhodná.
Přímé srovnání mezi s LSD a bez nemám s 130i, ale s kolegovou 335i, což by mělo být podobné... a opravdový rozdíl je jen na okruhu a při horších adhezních podmínkách... Ovšem na sněhu je ten rozdíl opravdu veliký a pokud s 130i jezdíte celý rok, tak Vaší volbu chápu. Ovšem z recenze jsem dospěl k závěru, že LSD máte spíše kvůli sportovní jízdě, přičemž požitek z ní jste, z mého pohledu, zazdil výběrem kol (na rovinu i pneu) a asi i tvrdšími stabilizátory... Spíš bych, kdybych investoval do vylepšení 130i pro sportovní jízdu, zauvažoval o lehkých 18" s lepivými pneu, plně stavitelnému podvozku - možnost nastavení okreska/okruh, pevnějších silentblocích, rozpěru mezi přední tlumiče - zvláště u 5ti dvéřové verze a lepších kotoučích a brzdových destičkách.
Jinak chiptunig u atmosféry .... >:D >:D >:D věř a víra tvá tě uzdraví... :-)
atmosféra - jakákoli - netáhne odspodu!!!! nebo máme, což asi velmi máme, jiný názor na pojem táhne... U atmosféry roste lineárně!!! výkon i točivý moment, tedy v nízkých otáčkách nemáte ani jedno k dispozici. Proto bych chtěl vidět ten "zátah" ve městě na šestku...
ani ve 335i to takto nefunguje a zátah, který stojí za řeč v městských rychlostech se dostavuje až na 4tý stupeň... a to motor 35i je motor bez znatelné turbodíry a masivní točivým momentem. A právě krouťák je v reálném provozu důležitější než výkon ve výšinách. ¨¨
Jinak samozřejmě 130i, 330d a ani 335i nejsou auta, která by měla opravdu masivní zátah, spíše to jsou velmi svižná a příjemně rychlá auta do běžného provozu, nedělejme z nich sporťáky, jsou pouze sportovně laděné...