Problém je v tom, že xDrive, stejně jako Quattro, není žádný konkrétní systém. Starší BMW, jako třeba první X5, měly jiný systém pohonu všech kol - z čistě technického hlediska daleko lepší než ten současný, který je technologicky podobný Haldexu.
Další věc, které je třeba porozumět, je fakt, že většinou vás zastaví elektronika (hlavně ESP) dřív, než narazíte na technické možnosti vlastního pohonu všech kol. Dobře naladěný Haldex vás může v terénu dostat dál, než stálý pohon všech kol. Pokud se bavíme o běžné jízdě po silnici, tak v posledních generacích i vícespojkové systémy jsou dostatečně rychlé na to, aby nenarušily plynulost jízdy.
Torsen v Quattru je tedy úplně jiná liga než současný xDrive, ale, po pravdě, nesaháte si ani náhodou na jeho dno. Audi zdaleka nevyužívá jeho potenciálu. Je to drahé, ale kvalitní a bezporuchové řešení. Jediná možná slabina Quattra je v tom, že Audi nepoužívá symetrické uložení pohonného ústrojí - ale nejsem si tím jist.
Viděl jsem laboratorní testy a třeba takový současný Passat s Haldexem dokázal dlouho držet krok s aktuálním Foresterem. Samozřejmě laboratoř není silnice, ale zase na silnici se těžko simuluje stoupání do kopce s trakcí na jednom kole :-) Až na ty úplně extrémní testy zvládl Passat vše a to má jen obyčejný Haldex. A po cestě porazil celou řadu papírově lepších systémů.
Takže z toho plyne ponaučení - pokud to myslíte s terénem a špatnými podmínkami vážně, musíte si auto vyzkoušet. V moderním autě je celá řada elektronických systémů, které přímo zasahují do jízdy, a kterýkoli z nich může dělat problém. Od automatické převodovky po ESP.