Tak začnu postupně:)
2WD je opravdu hlavně na spotřebu když jedeš třeba po dálnici nebo se vozíš po městě. Praktická věcička.
K té "stálé" čtyřkolce - porovnám to s Pandou 4x4 jestli nic nenamítáš (test je na auto.cz - doporučuju přečíst) U pandy 4x4 jde na zadní kola asi 2% výkonu. To je "stálá" čtyřkolka. U Sedici/SX4 bych to netvrdil. Když jedeš na AUTO a kliďánko se rozjedeš a pak to třeba rozvalíš na 120, tak se zadek prostě nepřipojí. Musí nastat prokluz nebo vybočení z dráhy. Ale máš pravdu, je to praktická věc.
Auto se vybíralo pro máti, aby se v zimě vypořádala s nástrahami našich silnic a vyhrabala se z chalupy do práce a zpět. Původně byl v plánu Yeti, ale rozdíl 200 tis. Kč byl docela díra do peněženky, takže zvítězilo Sedici. Těžký terén tohle auto nemusí, nicméně v jednom z posledních čísel Světa motorů (už přesně nevím), porovnávali schopnosti všech tří 4x4 od Suzuki. Takže Jimny, Vitara a SX4. Jimny jasně vede následován výbornou Vitarou. A co je zajímavé, SX4 se vůbec neztratila a projela to samé co auta před ní. Limitem jsou akorát převisy a absence redukce a uzávěrky diferenciálu.
Zpracování: Hele, nečekal jsem zázraky, ale velic příjemně mě překvapilo. Plasty sice trochu tvrdší, ale lícují dobře a materiály taku ujdou. Tyhle faceliftované verze mají i lepší čalounění a odhlučnění motoru a podvozku. Poměr cena/užitná hodnota super. Líbí se mi hlavně komplet sklopné zadní sedačky, které parádně zvětší kufr. Máti občas vozí rašelinu a takové ty hovadinky co na zahradě nutně potřebuješ >:D
No a jestli se dováží z Japonska, to nevím. Továrnu má Suzuki v Maďarsku a tenhle výtvor odtud pochází.
Jinak tvá Vitara se mi také moc líbí. Můj strejda se nedávno rozhodoval mezi Vitarou a Foresterem. Nakonec zvítězil Forester, ale po projetí se mu Vitara moc zamlouvala.