Ahoj, no teď už s ním moc nejezdím, blíží se pět tisíc, takže otěže převzala máti. Nicméně když bylo dostatek sněhu, tak jsem ho pořádně otestoval. Co se týče pohonu, je to o hodně jednodužší než třeba u tvé Vitary. O pouze předním náhonu se rozepisovat nebudu, to je jasná věc. :-) přeskočím k režimu 4WD LOCK. Ta funguje do 60km/h (což je docela slušné) a výkon je rozdělován na obě nápravy v poměru 50:50
Na zasněžené lesní a polní cesty popř. písek super věc. Jen po delší jízdě je trošku cítit spojka. Na tento režim jsem jezdil ze začátku o trochu víc, aby si "sedl" diferenciál, jelikož olej s v něm mění pouze jednou a to při prvních 15 tis. km.
Režim AUTO: Při normálních jízdních podmínkách jedeš jen na předek. Pokud se prudce rozjedeš, na sněhu začneš prohrabovat nebo při jízdě do kopce (třeba na náledí) předek nestíhá, připojí se zadní náprava. Nutno dodat, že dokáže poslat zase jen 50%. Ale třeba při rozjezdu ti pošle jen cca 20%. Je to prostě variabilní. Auto trošku cukne a jedeš vesele dál. Během letošní kalamity se jezdilo hlavně na AUTO a bylo to v pohodě. Rozdíl mezi LOCK a AUTO spatřuji v tom, že na AUTO máš 4x4 třeba i v 80km/h ale už ne v poměru 50:50. ŘJ tam asi posílá nižší výkon. Jestli to funguje i při couvání, jistý si nejsem, ale zkoušel jsem to a auto šplhalo docela odhodlaně.
Snad jsem se v tom moc nezamotal, pokud ti ještě není něco jasné, nebo by tě zajímaly další věci, neváhej se ozvat ;-) :yes: